گزیده خبرهای 10 آذر – 92 . قسمت -2

گزیده خبرهای 10 آذر – 92 . قسمت -2
5 محور همکاری ایران و ترکیه درباره سوریه
مشخص است که رژیم تروریستی ضد بشری تضعیف شده ناشی از تن دادن بهتوافق هسته ای باید تلاش کند با ضرب سیلی صورت سرخ کند و بیش از ذشته در سوریهو عراق مداخله گری کند واقدامات تروریستی مرتکب شود تا دو هم پیمان ساقط نشوند و اوضاعش بیش از حد بحرانی نشود.
سفیر کشورمان در ترکیه با اشاره به سفر اخیر احمد داووداوغلو به تهران گفت: ایران و ترکیه در این سفر تصمیم گرفتند در مورد بحران سوریه با یکدیگر همکاری کنند.به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه استار ترکیه علیرضا بیکدلی افزود: دو طرف در این سفر تصمیم گرفتند که در موارد زیر در مورد سوریه با یکدیگر همکاری کنند؛1- حفظ اتحاد و تمامیت ارضی سوریه.2- توقف جنگ داخلی و برقراری آتش‌بس در سوریه.3- ایجاد امکانات لازم برای بازگشت پناه‌جویان سوری و انتقال کمک‌های انسان دوستانه به مردم این کشور.4- دستیابی به یک راه حل صلح‌آمیز برای بحران سوریه و پرهیز از هرگونه اقدام نظامی علیه این کشور.5- تاکید بر مبارزه با تروریسم و عملیات تروریستی در این کشور .بیکدلی که در نشست دیپلماسی خبرنگاران ترک شرکت کرده بود با اشاره به آمادگی ایران برای بهبود روابط ترکیه و سوریه گفت: جمهوری اسلامی ایران از تمامی امکانات خود برای این مسئله استفاده می‌کند.
اعتراض جمعي از فرهنگيان استان همدان به لغو مراسم توديع و معارفه مدير كل آموزش و پرورش استان
 بر خلاف سرکوب وسانسور شد ید نهادینه شده با این وجود با ید گفت در کدامین نهاد وبخش رژیم نامتعارف ضد بشری صدای اعراض بلند نیست؟
* جمعي از فرهنگيان استان همدان در اعتراض به لغو مراسم توديع و معارفه مدير كل آموزش و پرورش استان كه قرار بود روز شنبه نهم آذر ماه در محل تالار معلم همدان برگزار شود، ضمن تجمع در اين مكان با انتقاد از عملكرد ضعيف و نامطلوب حسني محتشم مدير كل فعلي در گفتگو با خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي از دخالت نمايندگان مردم شهرهاي همدان و فامنين و رايزني با امام جمعه همدان جهت لغو اين مراسم خبر دادند. فرهنگيان همداني عنوان كردند: مدير كل فعلي آموزش و پرورش با استفاده از رابطه‌اي كه از گذشته با نماينده قبلي همدان داشت به اين سمت منصوب شد و شايستگي وي در سطح مدير دبستان ابتدائي است نه مدير كلي! آنها افزودند: عملكرد نامطلوب وي طي چند سال گذشته، استخدام‌هاي فاميلي و خارج از قاعده. انتصابات برخي مديران ناشايست در نواحي آموزش و پرورش همدان و... از جمله دلايل مخالفت فرهنگيان براي ماندگاري مدير كل فعلي است. فرهنگيان همچنين خواستار حضور فردي در سمت مدير كلي آموزش و پرورش استان همدان شدند كه افكارش در راستاي اهداف دولت يازدهم باشد چرا كه رأي بالاي مردم همدان بويژه فرهنگيان به دولت آقاي روحاني به منزله دست رد زدن به سينه جريان‌هايي بود كه امروز مانع برگزاري مراسم توديع و معارفه شده‌اند
احضار وكيل خانواده ستار بهشتي به دادسرا
همانگونه که در قیام دانشجویی  78 مقتول افسر وظیفه از سوی مبشری رئیس دادگاه ضد انقلاب تهران خودش بعنوان  قاتل  شناخته شد . اکنون نیز بدلیل پیگیری پرونده ی قاتل یا قاتلین شکنجه گر ستار بهشتی  وکیل وکیل وی از سوی داد سرا احضار شده است !
وكيل مدافع اولياي دم ستار بهشتي گفت كه شعبه اول بازپرسي دادسراي جنايي در تماسي تلفني، وي را به دادسرا احضار كرده است. گيتي پورفاضل در گفت و گو با ايرنا افزود: به دليل اينكه پرونده ديگري در دست داشتم و بايد به دادگاه مراجعه مي‌كردم نتوانستم به دادسرا بروم. وي افزود: اوايل هفته آينده به شعبه اول دادسراي جنايي مراجعه خواهد كرد. پور فاضل از علت احضار خود به دادسراي جنايي اظهار بي‌اطلاعي كرد و افزود: احتمال مي‌دهم پرونده مجددا از دادگاه به دادسرا بازگشته باشد. وي توضيح داد: اگر شعبه 1057 دادگاه كيفري كاركنان دولت درباره اختلاف موجود در پرونده نظر داده و پرونده را تكميل مي‌كرد، حتما براي من اخطار مي‌فرستادند و تاريخ دادرسي ماهيتي را مشخص مي‌كردند
دمکراتیک بودن کشور منطقه و ادعای در رأس همه امور کارها بودن شعاری بازار مکاره یعنی همین با وجود اینکه جمعیت کشور بیش از دو برابر شده است وبیشمار شهرهای جدید دائر شده است .ولی تصمیم گرفته شده 20 عضو بازار مکاره اضافه شود .
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: طرح افزایش 20 نفری نمایندگان در صحن مجلس مطرح است و تعداد نمایندگان مجلس به 310 نفر افزایش می‌یابد.عزت‌الله یوسفیان ملا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل با اشاره به افزایش تعداد نمایندگان مجلس اظهار داشت: در اصل 64 قانون اساسی افزایش تعداد نمایندگان مجلس با درنظر گرفتن عوامل جمعیت، سیاسی، جغرافیایی و نظایر آنها پس از هر 10 سال تصریح شده است.وی افزود: در این اصل آمده که 20 نماینده می‌تواند پس از سپری شدن این مدت به جمع مجلسی‌ها افزوده شود.یوسفیان ملا تصریح کرد: با این وجود بر اساس قانون باید هر 10 سال یک بار حدود 20 نفر به تعداد نمایندگان مجلس افزوده شود که با احتساب این تعداد، اعضای خانه ملت که هم‌اکنون 290 نماینده است به 310 نفر افزایش می‌یابد.نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس با تاکید اینکه هم‌اکنون طرح اضافه شدن نمایندگان در صحن مجلس مطرح است، عنوان کرد: با وجود تعداد استان‌های کشور بر تعداد نمایندگان همه استان‌های کشور اضافه نمی‌شود و تنها چند استان در این بین جای می‌گیرند.عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا مازندران از استان‌هایی است که بر تعداد نمایندگان شهرهای آن افزوده می‌شود، عنوان کرد: اگر افزایش نماینده در استانی داشته باشیم تنها یک نماینده بر آن اضافه می‌شود، در مورد نام استان‌هایی که این افزایش در آنها صورت می‌گیرد نتایج قطعی حاصل نشد اما چنانچه اگر مازندران در این جمع جای گرفته و به تصویب نمایندگان برسد افزایش تعداد نمایندگان را به شهرستان آمل اختصاص می‌دهیم.
بالاخره بهانه ی مرکه گیری جزو مشتقات بهانه ی سرکوب و سانسور و تهدید کردن رقیب وحامیانش با اتهام فتنه قرار نیست ازد ستور کار خارج شود.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه در فتنه 88 آسیب جدی به کشور وارد شد، تاکید کرد افرادی که این آسیب‌‌ها را وارد کردند باید مسئولیت آن را بپذیرند.کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در نشستی خبری در آستانه سالروز شهادت آیت‌الله مدرس، به ارائه گزارشی از اقدامات این مرکز و برنامه‌های آینده آن پرداخت و اظهار داشت: در دوره جدید دولت، پیشنهاد اساسی ما این بود که یک سند همکاری بین دولت و مجلس تهیه شود.نماینده شاهرود در مجلس ادامه داد: مرکز پژوهش‌‌ها برای حل و فصل مشکلات اقتصادی کشور دو پیشنهاد را در بخش اقتصاد مطرح کرد، یکی بخش بلندمدت و دیگری بخش کوتاه‌مدت، در بخش بلندمدت همان پیش‌نویس سند اصلاح مدیریت بخش عمومی کشور را پیشنهاد دادیم که یکی از مهمترین سرفصل‌های آن قوانین پولی و مالی کشور است، باید بدانیم بانک‌های ما حمایت‌کننده قوی بخش اقتصادی و بخش خصوصی اقتصادی نیستند، دومین موضوع که در این سند در نظر گرفته شده اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم است.وی با بیان اینکه برای اولین بار در مرکز پژوهش‌های مجلس پیش‌نویس اساسنامه شرکت ملی نفت ایران تهیه شد، گفت: دوستانم زحمات زیادی برای تهیه این پیش‌نویس متحمل شدند و هم اکنون این پیش‌نویس به کمیته تخصصی کمیسیون انرژی مجلس برای طی مراحل قانونی و بررسی ارجاع شده است. باید اساسنامه شرکت ملی پتروشیمی، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و همچنین شرکت ملی گاز ایران نیز تهیه شود اما اگر دولت لایحه این اساسنامه‌‌ها را برای بررسی به مجلس تقدیم کند بهتر است در غیر این صورت ما مجبوریم نسبت به تهیه این اساسنامه‌‌ها اقدام کنیم.رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با اشاره به رویکرد دولت به وقایع سال 88 گفت: در فتنه 88 آسیب جدی به کشور وارد شد و کسانی که این آسیب‌‌ها را وارد کردند باید مسئولیت آن را بپذیرند.