گزیده خبرای 14 آذر -92 قسمت -2

جالب است وقتی در ماه سوم پاییز وموقع بارندگی  افت فشر آب در برخی از تهران  است در فصل تابستان این افت فشار چگونهخواهد بود؟
به دلیل حادثه امروز چهارشنبه نشست خیابان ولیعصر؛ لوله 500 میلیمتری آبرسانی دوام نیاورد و از تقاطع ولیعصر - جمهوری تا میدان راه آهن مشترکان با افت فشار مواجه خواهند بود.به گزارش خبرنگار مهر، وزارت نیرو اعلام کرد: در حادثه امروز چهارشنبه نشست خیابان ولیعصر؛ لوله 500 میلیمتری آبرسانی دوام نیاورد و از تقاطع ولیعصر - جمهوری تا میدان راه آهن مشترکان با افت فشار مواجه خواهند بود که با ترمیم لوله، این افت فشار و قطع آب رفع خواهد شد.محمدرضا بختیاریان؛ مدیر آب و فاضلاب ناحیه منیریه در آب و فاضلاب منطقه 5 تهران در اینباره گفت: طی چند سال اخیر، حفاری شرکت مترو چندین بار موجب ریزش قسمت های مختلف و شکستگی لوله اصلی آب در مسیر خیابان ولیعصر شده بود و در مورد حادثه اخیر نیز متأسفانه در ظاهر با پایان عملیات حفاری و باز شدن مسیر تردد وسایل نقلیه سنگین، به دلیل سستی بستر لوله 500 میلیمتری آسیب دید.وی محدوده قطع آب را انشعاب‌های ضلع غربی خیابان ولیعصر حد فاصل انقلاب و جمهوری اعلام کرد و افزود: به محض اطلاع، امدادگران با قطع جریان آب از گسترش دامنه حادثه جلوگیری کردند و هم اکنون نیز امدادگران در حال حفاری برای ترمیم لوله آسیب دیده هستند.مدیر ناحیه منیریه اظهار داشت: از تقاطع ولیعصر - جمهوری تا میدان راه آهن مشترکان با افت فشار مواجه خواهند بود که با ترمیم لوله، این افت فشار و قطع آب رفع خواهد شد.
 این تیتر خبر غلطی انداز است  برای اینکه هرکه نگاه می کند  تصور می  کند که شاد مخص  خانواده رفسنجانی ونه شهر وندان رفسنجان می باشد
فرمانده انتظامی شهرستان رفسنجان گفت: دستگیری یک شرور سابقه دار و فراری پس از گذشت سه سال توسط پلیس رفسنجان، موجی از شادمانی در بین مردم این منطقه را به دنبال داشت.به گزارش خبرگزاری تسنیم از  رفسنجان، سرهنگ محمد مهدوی‌نیا  بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ماموران انتظامی رفسنجان با انجام یکسری اقدامات اطلاعاتی و تجسس‌های فنی، محل اختفاء یک شرور سابقه دار را شناسایی و دستگیری وی را در دستور کار خود قرار دادند.این مقام انتظامی با اشاره به شرارت‌های گوناگون این مجرم فراری در رفسنجان از جمله شرکت در نزاع های دسته جمعی و فردی، تهیه و توزیع مشروبات الکلی، عربده کشی، ضرب و جرح تعدادی از شهروندان افزود: یک دهه شرارت و 3 سال تحت تعقیب بودن از سوی مراجع قضایی، اهمیت و حساسیت دستگیری این شرور را دو چندان ساخت.مهدوی نیا اظهار کرد: پس از شناسایی مخفیگاه این مجرم در یکی از نقاط حاشیه ای شهر کرمان، ماموران پلیس امنیت عمومی استان روز گذشته در عملیاتی غافلگیرانه وی را دستگیر کردند.وی با اشاره به اینکه شرور دستگیر شده تحویل دستگاه قضایی شد، بیان کرد: دستگیری این مجرم فراری، رضایت و قدردانی شهروندان را در پی داشته است.فرمانده انتظامی شهرستان رفسنجان خاطرنشان کرد: پلیس با تمام توان در راستای تامین نظم و امنیت تلاش خواهد کرد و اجازه نخواهد داد فرد یا افرادی خاص با اقدامات غیر قانونی، سبب برهم زدن نظم عمومی شوند.
سناریو سازی های تبلیغاتی که علیه ی احمدی نژاد می شود یا ازوی نقل قول می شود . وی را وادار به واکنش تکذیب کردن  کرده است.
دفتر رئیس جمهور سابق با صدور اطلاعیه‌ای مطلب منتشر شده در برخی سایت‌های خبری پیرامون آخرین اظهارات احمدی‌نژاد در ساختمان لادن را تکذیب کرد.متن این اطلاعیه به شرح زیر استمطلب منتشره در برخی سایت‌های خبری پیرامون آخرین اظهارات دکتر احمدی‌نژاد درساختمان لادن از اساس کذب بوده و تکذیب می‌شود.تاکید می‌شود که ایشان هیچ جلسه‌ای پیرامون موضوعات یاد شده نداشته‌اند.انتظار می‌رود فعالان عرصه اطلاع‌رسانی در انتشار اخبار حداقل‌های موازین اخلاقی را رعایت نمایند.دفتر دکتر احمدی‌نژاد
آزادي يك شهروند كويتي بازداشت شده در ايران
پیامد سفر ظریف به کویت وتلاش برای ایجاد رابطه با کشور های عضو شورای همکاری خلیج فارس است .
دولت كويت از آزادي يك شهروند بازداشتي اين كشور در ايران خبر داد. به گزارش عصر ايران، روزنامه كويتي الراي نوشت "عادل الحوال" چند هفته پيش براي درمان به شيراز سفر كرده بود و در اين سفر به دليل توهين به مقامات ايران بازداشت شد اما با پيگيري‌هاي وزارت خارجه كويت و پاسخ مثبت دولت ايران، اين شهروند كويتي، آزاد و روز يكشنبه به كشورش برگشت. بر اساس اين خبر وزارت خارجه كويت درخواست آزادي الحوال را به ايران داده بود و ايران هم اين درخواست را پذيرفت و اين شهروند كويتي را آزاد كرد. "مجدي الظفيري" سفير كويت در تهران هم گفت كه مسئول امور كنسولي سفارت كويت با سفر به شيراز، اين شهروند كويتي را از مقامات امنيتي ايران تحويل گرفت. 
توقف حمايت از بشار اسد، شرط عربستان براي عادي سازي روابط با ايران
تلاش رفسنجانی برای عادی کردن رابطه ی دولت روحانی با عربستان  بدلیل رابطه ای که با پادشاه عربستان دارد .اما واکنش عربستان برای عادی شدن  رابطه با شرطی که گذاشته عجیب خفت خامنه ای را گرفته است .
يك روزنامه عربي چاپ لندن به نقل از منابع آگاه نوشت: عربستان سعودي با احتياط پيام‌هاي متوالي ايران را براي عادي سازي روابط دريافت كرده است. به گزارش عصر ايران، روزنامه العرب چاپ لندن نوشت: رياض براي عادي سازي روابط با تهران، مجموعه‌‌اي از شرط‌ها را مطرح كرده است كه از جمله مي‌توان به توقف دخالت تهران در امور داخلي كشورهاي جنوب خليج فارس و توقف حمايت تهران از بشار اسد رئيس‌جمهور سوريه اشاره كرد. محمدجواد ظريف وزير امور خارجه ايران به تازگي به سه كشور جنوب خليج فارس يعني قطر، كويت و عمان سفر كرد. او قرار است چهارشنبه هم به امارات برود. ظريف در اين سفر بر تمايل ايران براي ارتباط و همكاري با عربستان سعودي تاكيد كرد. ايران و عربستان سعودي را مي‌توان مهمترين حاميان بشار اسد رئيس‌جمهور سوريه و مخالفان وي دانست. در موضوع هسته‌اي ايران نيز عربستان سعودي به شدت موضع منفي دارد. سوريه و سرنوشت بشار اسد، مسئله هسته‌اي ايران، بحرين و عراق مهمترين موضوعات مورد اختلاف ميان دو كشور ايران و عربستان سعودي هستند. منابع آگاه گفته‌اند عربستان سعودي شرط‌هاي خود را از طريق ميانجيگران كويتي، به طرف ايراني منتقل كرده است. طرف سعودي گفته است در صورتي كه اين شرط‌ها برآورده شود رياض براي ازسرگيري روابط با ايران و آب شدن يخ روابط ميان دو كشور مانعي در مقابل خود نمي‌بيند. منابع آگاه گفته‌اند كه ايران با نگاه مثبت به خواسته‌هاي عربستان سعودي مي‌نگرد
بدهكارترين دستگاه‌هاي دولتي را بشناسيد
 خیلی مسخره است  سازمان بيمه خدمات درماني که باید مدافع قشر محروم وزحمت کش کارگران باشد ولی جزو یکی از دستگاه هاي دولتي است که بدهی اش  به حجم بسيار بالايي رسيده است!
بر اساس بررسي‌هاي صورت گرفته طي ماههاي گذشته توسط معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور، مشخص شده كه طي 4 سال گذشته، مطالبات برخي دستگاههاي خدمت رسان همچون سازمان بيمه خدمات درماني، از وزارتخانه‌ها و دستگاههاي دولتي به حجم بسيار بالايي رسيده است در حالي كه ماده 27 قانون تنظيم بخشي از مقررات مالي دولت تاكيد مي‌كند كه اين حق بيمه بايد حداكثر ظرف مدت يك ماه توسط دستگاههاي اجرايي واريز شود، اما بدهي‌هاي مذكور انباشته شده از سالها قبل است. اين بررسي از بدهي 261 ميليون توماني نهاد رياست جمهوري، 81 ميليارد توماني وزارت آموزش و پرورش، 3 ميلياردي وزارت صنعت، 4 ميلياردي وزارت بهداشت، 5 ميلياردي وزارت راه و شهرسازي به اين سازمان خبر داده است كه در نهايت جمع اين مطالبات دقيقا به 123 ميليارد و 981 ميليون تومان مي‌رسد كه رقم قابل توجهي است. به گزارش عصرايران، بر اساس اين بررسي‌ها، 66 ميليارد تومان از اين بدهي مربوط به سال 91، 15 ميليارد تومان آن مربوط به سال 90، 24 ميليارد متعلق به سال 89 و 17 ميليارد به سال 88 اختصاص دارد و بر اين اساس اين ادعا كه مشكلات اقتصادي حدودا 2 سال اخير باعث اين بدهي شده نيز نمي‌تواند درست باشد چراكه از سالهاي قبل از آن نيز چنين معضلي در وزارتخانه‌هاي كشورمان وجود داشته است و ظاهرا قدرت هيچ نهادي نتوانسته آنها را مجبور به پرداخت بدهي‌هاي خود كند