نامه و صدای شما

نامه و صدای شما 16 آذر -92
نامه‌هاي شما
آيا فريادرسي است؟! 
اگر در يك شركت يا ارگان دولتي حدود يك ميليارد اختلاس شود سريعا كميته تحقيق و تفحص درخواست و تشكيل مي‌گردد؟! اما مردم كه هيچ پناهي جزء خدا ندارند، چه كنند؟ 
با توجه به مدارك ارسالي پيوست و ثبت‌نام توسط اينجانب محمدرضا عبدي درمورد طرح تعويض خودروهاي فرسوده با خودرو جايگزين فجر 33 توسط شركت سرمايه‌گذاري و تامين خودرو صدرا در سال 1390، بنا به دلايلي تا اين تاريخ 12/9/1392 باتوجه به واريز اصل و فرع مبلغ (هم وام 100 ميليون ريال ومابه‌التفاوت) جهت تحويل خودرو طبق پيش‌فاكتور دريافتي (پيوست) از شركت صدرا به مبلغ كل 796/793/192 ريال واريز شده توسط بانك به حساب شركت صدرا ولي عنوان مي‌كنند (24/1/1392) به دليل مشكلي كه با شركت ايران خودرو به وجود آمده قادر به تحويل خودرو نمي‌باشد و بعد از گذشت 60 روز كاري بايد اقدام به انصراف نمايم وبعد از اين مدت بيست روز صبر كرده و تازه بعد از اين مدت حدود3 الي 5 ماه طول مي‌كشد تا پول واريزي + سود مشاركت 12 درصد و مبلغ يك ميليون تومان پول خودرو اسقاط شده را عودت نمايند. ناگفته نماند اين صحبت در فروردين ماه 92 اتفاق افتاده و از ارديبهشت ماه شركت صدرا تعطيل و پلمپ مي‌باشد. لازم به توضيح است بنده از تاريخ 23/11/91 كه وام مستقيما از طرف بانك ملت به حساب شركت صدرا واريز شده بدهكار و اقساط را متعهد گشته و بازپرداخت اقساط برايم شروع شده است. در حالي كه جهت دريافت پول خودم بايد درسال 92 بين هشت تاده ماه (آذر يا دي) صبر كنم.، و تازه سودي كه پرداخت مي‌كنند 12 درصد مي‌باشد ولي بانك قرارداد 15 درصد دارد و اگر اقساط معوق شود سود آن 21 درصد است و تازه‌ترين شاهكار شركت سرمايه‌گذاري و تامين خودرو صدرا، قطع مسدودي تمام تلفنهاي اين شركت مي‌باشد. در زمان مراجعه حضوري اينجانب به شركت صدرا در روز شنبه مورخ 24/1/92 متوجه شدم شخصي نيز مراجعه نموده كه از تاريخ 18/1/91 پول پرداخت نموده ولي خودرو سمند EF7 دريافت نكرده است و هيچ جواب منطقي نيز به آن شخص داده نشد. مجددا در روز شنبه مورخ 7/2/92 قبل از ظهر با شركت صدرا تماس گرفتم كه آقاي كريمي كارمند مالي شركت گفت: پول واريزي از طرف بانك به حساب شمادرحساب شركت تعاوني ايران خودرو مي‌باشد و بايد بعد از انصراف صبر كنيد تا چك استرداد شما آماده شود. آيا سازمان يا ارگاني مسئول پيگيري اين كار نيست كه پول‌هاي من و امثال من در چه راه‌هايي مصرف مي‌شود و تازه با تاخير 10 يا 12 ماه و يا... آن هم بايد با سود 20 درصد پرداخت گردد ولي ملاك آنها سود 12 درصد مشاركت پرداخت مي‌گردد؟؟؟؟ تازه دردولت قبل از طريق سايت رياست جمهوري وارجاع نامه به وزارت صنعت معدن و تجارت آنها مدعي بودند كه اين شركت خصوصي است و هيچ ارتباطي با اين شركت ندارد واين موارد به آنها مربوط نمي‌شود؟ سؤال اينجاست؟ 
- آيا من و امثال من اين شركت را به وجود آورده‌ايم؟
- آيا ما مي‌دانستيم اين شركت خودرو اسقاط مي‌نمايد؟
- آيا ما مي‌دانستيم مسئولين اين شركت امثال آقاي قويدل كلاهبردارهستند وكلاهبرداري مي‌نمايند؟ 
آيا درچنين وضعيتي درست است كه شركتي با توجه به واريز وجه هنگفتي از طرف مردم كه جهت تعويض ودريافت خودرو صفر كيلومتر پول خود مردم را پس ندهد و تازه شخصي به نام آقاي كريمي كارمند شركت صدرا و همكار ايشان عنوان مي‌كنند اگر مبلغ وام را به شما عودت دهيم به وام فروشي متهم مي‌شويم. 
آيا مرجعي جهت تعيين تكليف من و امثال من كه شايد حدود 20 تا25 هزارنفر مي‌شويم و هنوز وسيله خود را دريافت نكرده و بدهي بانكي داريم و رقم اين اختلاس شايد به 400 تا 500 ميليارد تومان برسد وجود نداشته و نداردو صداي ما به جايي نمي‌رسد؟آيا ضرر و زياني كه ما متضررشده‌ايم كسي پاسخگو هست؟ 
اگر در يك شركت يا ارگان دولتي حدود يك ميليارد اختلاس شود سريعا كميته تحقيق و تفحص درخواست و تشكيل مي‌گردد؟! اما مردم كه هيچ پناهي جزء خدا ندارند، چه كنند؟ 
چرا چنين شركت‌هايي اولا به وجود بيايند دوما با پول مردم به ثروت‌هاي بادآورده رسيده و تازه اين مبالغ را در جاهاي ديگر سرمايه‌ گذاري كنند و پولي را كه مربوط به خلق‌الله است را پس ندهند؟؟؟؟ من كه كسي را ندارم چگونه مي‌‌توانم حقم را از اين افراد بگيرم؟!!!! محمدرضا عبدي - تهران 
صداي شما
* سميعي از شهرري: در پيشنهاد مناظره رئيس‌جمهور سابق به آقاي روحاني هيچ تضميني براي راست‌نگفتن وجود ندارد، زيرا هنوز هم "بگم بگم‌ها" و ليست داخل جيب وي در خاطره‌ها مانده است. ضمن اينكه مردم حاصل هشت سال مديريت نامبرده را امروز به خوبي لمس مي‌كنند و ديگر نيازي به توجيه و فرافكني نيست. در حال حاضر كشور نياز به آرامش دارد كه به پيشرفت برسد.
* يك شهروند تهراني: براي درمان نزد پزشك معالج در بيمارستانهاي تحت پوشش تامين اجتماعي رفته بودم كه دكتر ويتامين E براي من تجويز كرد ولي وقتي به داروخانه تامين اجتماعي رفم گفت اين دارو را تامين اجتماعي نمي‌دهد و بايد آزاد تهيه كنيد! مي‌خواستم از مسئولان تامين اجتماعي بپرسم پس اين پولي كه هر ماه بابت بيمه از ما دريافت مي‌كنند به چه منظوري است؟ بخشي از داروهايي كه مي‌گيريم آزاد محاسبه مي‌شود پس دفترچه تامين اجتماعي به چه معناست؟ 
* اكبر افروز از تهران: به بعضي‌ها بگوييد قدري انصاف داشته باشيد. دولتي كه صد روز است آمده و هنوز بعضي استانداران و فرمانداران آن انتخاب نشده است، هنوز زود است راجع به آن قضاوت شود. چرا در هشت سال گذشته آنان سكوت كردند كه كشور با اين مشكلات روبرو شود؟ پس نتيجه سكوت شما را امروز مردم‌ ما مي‌بينند. 
* يك فارغ التحصيل بيكار از تهران: چرا از هجوم سيصد هزار كارگر خارجي جدي به كشور جلوگيري نمي‌شود؟ خودمان چند ميليون بيكار داريم اول به داد بيكاران خودمان برسيم. در حال حاضر بيش از هفت ميليون نفر طبق آمار مسئولان در كشور بيكار داريم كه بيشتر آنان هم تحصيلات دانشگاهي دارند. بنويسيد شايد اگر بيكاري كاهش يابد، اعتياد هم كاهش پيدا مي‌كند.