فصل همدلي

فصل همدلي
دستگیری 12 جوان بدلیل حمل پوستر رفسنجانی و روحانی وخاتمی دراپیمایی 22 بهمن از سوی لباس شخصی ها چه ربطی به فصل همدلی ندارد
بسم‌الله الرحمن الرحيم
فرا رسيدن سي و پنجمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي و حضور حماسي مردم در راه پيمائي يوم‌الله 22 بهمن حداقل دو پيام به همراه خود دارد. اول اينكه اين يك انقلاب موفق بوده كه توانسته خود را از كوران حوادث و انواع توطئه‌ها نجات دهد و نظام حكومتي متولد شده از خود را با اقتدار در صحنه نگهدارد و دوم اينكه وقتي مردم براي يك انقلاب بپاخيزند و پشتيبان آن باشند اين انقلاب بر تمام توطئه‌ها غلبه مي‌كند و هيچ قدرتي نمي‌تواند مانع ادامه حيات آن شود.
مطالعه تاريخ انقلاب‌هاي جهان در دوران معاصر نشان مي‌دهد حتي انقلاب‌هاي مردمي درصورتي كه حضور مردم را در تداوم خود نداشته باشند، توسط نااهلان و نامحرمان مصادره مي‌شوند. به همين دليل، آنچه ضامن استمرار و حافظ هويت انقلاب‌هاست حضور مردم در صحنه است. انقلاب اسلامي به دليل پشتوانه پررنگ و پرقدرت مردمي در آغاز شكل گيري، توانست بسيار سريع و عميق به پيش برود و اندام‌هاي نظام برآمده از خود را به كارائي برساند. اگر اين انقلاب در چهارمين دهه از عمر خود همچنان در وجود مردم ايران نفوذ دارد به دليل همين پشتوانه مردمي و همدلي بي‌نظيري است كه مردم در زمان پيروزي داشتند. اين، سرمايه‌ايست كه امروز نيز انقلاب و نظام جمهوري اسلامي به آن نياز دارند.
تلاش‌هاي زيادي براي ايجاد تفرقه ميان مردم وجود دارد كه به مثابه يك آفت خطرناك، انقلاب را تهديد مي‌كند. اين تهديد متأسفانه فقط بيروني نيست بلكه از داخل نيز انقلاب و نظام جمهوري اسلامي تهديد مي‌شوند. از دشمنان انتظاري غير از تهديد وجود ندارد. بسيار طبيعي است كه قدرت‌هاي سلطه‌گر به دليل اينكه قيام مردم ايران عليه استبداد داخلي و استعمار خارجي منافع آنها را به خطر انداخته براي ناكام نمودن آن نقشه‌ها داشته باشند و برنامه‌ها اجرا كنند. با اينحال، از توطئه‌ها و تهديدهاي دشمنان خارجي نبايد هراسيد، اگر خطري انقلاب و نظام جمهوري اسلامي را تهديد كند اختلافات داخلي و به جان هم افتادن گروه‌ها بر سر كسب قدرت است. اين، همان تهديد داخلي است كه بايد از آن برحذر باشيم و براي مقابله با آن با تمام توان تلاش نمائيم.
امام خميني كه محور وحدت و همدلي مردم براي شكل گيري انقلاب اسلامي و به پيروزي رساندن آن بودند، همواره بر اين واقعيت تأكيد مي‌كردند كه اين انقلاب هرگز از دشمنان خارجي شكست نخواهد خورد و اگر روزي خطري آن را تهديد كند قطعاً از داخل خواهد بود. درستي اين سخن واقع بينانه تا امروز به اثبات رسيده و همين تجربه كه تحميل جنگ و تحريم‌ها و تبليغات مسموم و فشارهاي سياسي خارجي نتوانسته‌اند كاري از پيش ببرند وضعيت آينده را نيز نشان مي‌دهد. قطعاً در آينده نيز دشمنان خارجي در توطئه‌هاي خود ناكام خواهند ماند و انقلاب اسلامي با قدرت و قوت تمام توطئه‌ها را به شكست خواهد كشاند بشرط اينكه انسجام داخلي حفظ شود و انقلاب از تهديد داخلي در امان باشد. توصيه امام خميني به مسئولين نظام اين بود كه با هم متحد باشند و نيروها و امكانات خود را عليه دشمنان مشترك بكار بگيرند.
آنچه امام خميني گفتند و توصيه كردند، متن قرآن كريم است كه ميفرمايد: "محمد رسول‌الله و الذين معه اشداء علي الكفار رحماء بينهم."
توصيف قرآن از پيامبر گرامي اسلام و پيروان آن حضرت اينست كه آنها در برابر كفار شدت عمل نشان مي‌دهند ولي با همديگر مهربان و صميمي هستند. مهرباني و صميميت به معناي اين نيست كه همه يكسان فكر كنند و هيچ اختلاف نظري نداشته باشند بلكه مقصود اينست كه اصل را بر وحدت و همدلي بگذارند و اجازه ندهند اختلافات مانع تعامل آنها با همديگر شود. عمل به همين توصيه بود كه انقلاب اسلامي را به پيروزي رساند و ملت ايران را در جنگ تحميلي و انواع توطئه‌هاي خارجي غلبه داد.
اكنون با اينكه براي استمرار انقلاب و حفاظت از دستاوردهاي آن بايد پاي‌بندي بيشتري به اين توصيه امام خميني كه برگرفته از قرآن كريم است نشان دهيم، متأسفانه گفتارها و رفتارهاي رقباي سياسي با همديگر بگونه‌ايست كه گوئي در جهت عكس توصيه بنيانگذار نظام جمهوري اسلامي و رهنمود قرآن كريم حركت مي‌كنند و به جاي "اشداء علي الكفار" اشداء علي انفسهم شده‌اند! اين، يك خطر بزرگ براي انقلاب و يك هديه بزرگ به دشمنان است. همه بايد منافع شخصي و گروهي را كنار بگذارند و به مصالح انقلاب و كشور و ملت فكر كنند. هيچ مجوز شرعي و عقلي براي كشاندن اختلافات به رسانه‌ها و محافل و مجامع عمومي و سطح جامعه وجود ندارد و جامعه بايد عرصه همدلي مسئولان و فعالان سياسي باشد.
دهه فجر انقلاب اسلامي، كه يادآور فداكاري‌هاي مردم و همبستگي آنها براي غلبه بر استبداد داخلي و استعمار خارجي است، و روز 22 بهمن كه روز غلبه لشكر الهي بر جنود شيطاني است، بايد فصل همدلي مسئولين و فعالان سياسي نيز باشد. مسئولان بايد در همدلي و هماهنگي با همديگر براي مردم الگو باشند. انتظار مردم از كساني كه مسئوليتي برعهده دارند اينست كه در پيروي از بنيانگذار نظام جمهوري اسلامي و عمل به توصيه‌هاي ايشان پيشگام باشند و با عمل خود، ديگران را به وحدت و همدلي دعوت كنند.
در روز 22 بهمن ديديم كه مردم سراسر كشور با سلائق مختلف به صحنه آمدند و در راه پيمائي سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي شركت كردند. اين حضور حماسي كه براي سي و پنجمين سال پياپي استمرار دارد، دشمنان انقلاب و نظام جمهوري اسلامي را مأيوس خواهد كرد و راه را براي هرچه مقتدرانه‌تر عمل كردن مسئولان نظام در برابر سلطه‌جويان و مستكبران هموارتر خواهد نمود. مردم با اين حضور خود، به مسئولين و فعالان سياسي نيز مي‌آموزند كه روزهاي شروع سي و ششمين سال انقلاب اسلامي را به فصل همدلي تبديل كنند. 
http://www.jomhourieslami.com/1392/13921123/13921123_01_jomhori_islami_sar_magaleh_0001.html