کد خبر۱۷۸۹۶۶
۱۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۲
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: مشاهده صفوف مردم به خصوص زنان در مقابل فروشگاه‌ها موجب تاسف و خجالت آور است که این اعتراض در مجلس مطرح شد که متاسفانه در این بخشی از تجربه دوره‌های گذشته استفاده نشده است.

به گزارش مهر، احمد توکلی شامگاه دوشنبه در جشن بزرگ دهه پیروزی انقلاب اسلامی که از سوی شورای هماهنگی اصولگرایان استان در مسجد اهل بیت قم برگزار شد در سخنانی اظهار داشت: هر گونه سوء استفاده از قدرت برای مقاصد شخصی، حزبی و گروهی، فساد را به دنبال دارد و باید توجه داشت که تصمیمات در بخش عمومی باید برای منافع عامه جامعه باشد و نباید منافع گروهی را مد نظر قرار داد.

وی ابراز داشت: فساد، ضد اقتصاد است و کسانی که در قدرت هستند نباید تصمیماتی به نفع خود یا اطرافیانشان بگیرند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در کشورهایی که فساد مالی زیادی دارند، نرخ سرمایه گذاری در آن کشور‌ها نیز پایین خواهد بود، افزود: کاهش سرمایه گذاری‌ها، اشتغال را هم کاهش می‌دهد و در نتیجه جوانان در خانواده‌ها بیکار خواهند بود.

وی با بیان اینکه در سالهای گذشته یک سازمان بین المللی میزان فساد کشور‌ها را اعلام کرد که در این میان ایران جایگاه خوبی نداشت، افزود: اگر به افراد با تجربه و دنیا دیده مسئولیت ندهیم و به جای آن از اطرافیان خود که لیاقت آن مسئولیت را ندهند پست دهیم، کار‌ها به خوبی پیش نمی‌رود و در برخی مواقع شاهد بروز فساد در آن مسئولیت نیز خواهیم بود.

توکلی ادامه داد: اگر تدبیر و عقلانیت در اقدامات مد نظر نباشد هدر رفتن منابع و امکانات بیش از چپاول کردن خواهد بود.

وی با اشاره به استیضاح وزیر اقتصاد سابق کشور در مجلس اظهار داشت: یکی از مباحثی که در این استیضاح در مجلس مطرح کردم این بود که آقای وزیر، جوان چند ساله‌ای را که تجربه کافی در عرصه اقتصاد نداشته را در یکی از کشورهای خارجی مسئولیت اقتصادی داده که مشکلات بسیاری را به دنبال داشته است و کار به جایی رسید که سفیرمان در آن کشور اعلام کرد، اگر این فرد را بازنگردانند از مسئولیت خود کناره گیری خواهد کرد.

نماینده مردم تهران در خانه ملت گفت: امروز متاسفانه شاهدیم که برخی از نمایندگانی که استیضاح وزیری را امضاء می‌کنند، پیش آن وزیر می‌روند و می‌گویند اگر استیضاح خود را پس بگیریم چه چیزی به ما می‌دهید که باید توجه داشت چنین افرادی نمی‌توانند تصمیمات درستی برای مردم بگیرند.

وی با اشاره به پرونده بابک زنجانی با بیان اینکه وی در جمهوری اسلامی پدیده‌ای است، افزود: برخی از اقداماتی که وی انجام داده انسان باید از شرم آب شود، او حتی آنتن صدا و سیما را هم می‌خرید اما خوشبختانه نتوانسته بود همه افراد را بخرد که مقاومت برخی از افراد در برابر پیشنهادات وی، دل انسان را قرص می‌کند که هنوز مبارزه با مفاسد اقتصادی ادامه دارد.

انحصار ضد کارآیی و عدالت است
توکلی با بیان اینکه انحصار ضد کارآیی و عدالت است، افزود: رئیس دفتر رئیس جمهور و یکی از مسئولان اتاق بازرگانی از یک تاجر دعوت می‌کنند و در جلسه‌ای که با او می‌گذارند امتیاز برخی از کالاهای اساسی را به وی می‌دهند که بنده با رئیس دفتر رئیس جمهور تماس گرفتم و اعلام کردم چرا چنین اقدامی صورت گرفته و بازار را تنها در انحصار این فرد قرار داده است.

وی تصریح کرد: همت دولت در نظام اسلامی باید به فرموده امام راحل این باشد که پایین‌تر‌ها را بالا بکشد و ما وقتی این تذکر را به رئیس دفتر رئیس جمهور دادیم او منصف بود و حرفمان را قبول کرد و گفت باید همه را دعوت می‌کردیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در ادامه عنوان کرد: در مردادماه و در آغاز کار دولت یازدهم که وضع انبارهای کشور مطلوب نبود پیشنهاد دادیم با ۲۲ نفر از افراد برای تهیه کالاهای اساسی جلسه‌ای بگذارند که دولت تنها با دو نفر از آن ۲۲ نفری که معرفی کردیم وارد مذاکره شد و به آنان امتیازات ویژه‌ای داد.

وی اضافه کرد: در اعتراض به این اقدام انحصاری، به رئیس جمهور نامه‌ای نوشتم و رونوشتی برای وزیر اقتصاد ارسال کردم اما واکنشی به آن نامه دیده نشد و بعد‌ها نیز یک امتیاز دیگر به آن تاجر داده شد.

توکلی عنوان کرد: تاجری به دولت پیشنهاد داد من ذرت وارد می‌کنم و از شما ارز نمی‌خواهم، بگذارید بعد از فروش آن ارز مربوطه را بدهید و بانک مرکزی نیز به وی تعهد داد که ارز را بعد از چند ماه به وی بدهد و این کار دولت بدان معنا است که به این فرد به اندازه ۶۵۰ میلیون یورو اعتبار داده است که بعد از اعتراض نسبت به این اقدام، معاون اول رئیس جمهور دستور داد این کار برای همه کسانی که اعلام آمادگی می‌کنند صورت گیرد که در این زمینه شکایتی به بازرسی کل کشور نوشته که تقدیم خواهم کرد.

دو وزیر دولت در ۱۸ شرکت مسئولیت‌ دارند
توکلی همچنین ابراز داشت: هم اکنون دو وزیر دولت در ۱۸ شرکت مدیرعامل و مسئولیت‌های دیگر دارند و این بدان معنا است که آنان در معرض فساد هستند و یکی از این دو وزیر دو شریک خود را به سمت معاونت‌های خود در وزارتخانه منصوب کرده است که ما اینگونه مسائل را به شدت دنبال خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه انحصارات، فساد شدید می‌آورد و با بهره وری و عدالت سنخیتی ندارد، افزود: در مطالعاتی که در بین ۵۹ کشور صورت گرفته نشان داده است که هر چقدر فساد زیاد باشد اعتبار آن دولت کمتر خواهد بود و هر چقدر اعتبار دولتی کمتر باشد سرمایه گذاری و نرخ رشد اقتصادی نیز کمتر خواهد بود.

فروش زمین برای طرح‌های عمرانی را متوقف کنیم
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه باید فروش زمین برای طرح‌های عمرانی را متوقف کنیم، اظهار داشت: پروژه‌های عمرانی در کشور ما با سخاوت زمین دریافت می‌کنند و ما در ساخت دانشگاه، بیمارستان، مدرسه و غیره هکتار‌ها زمین دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه اقتصاد فقط برای امروز نیست، افزود: ما معتقدیم که نباید زمین‌های کشور برای پروژه‌های مختلف به فروش برسد بلکه باید لفظ فروش را به اجاره تغییر دهیم که البته طرح این مسئله در مجلس رای نیاورد و تنها ۸۳ نماینده بدان رای دادند.

توکلی ادامه داد: یکی از نمایندگان اصولگرای مجلس در اعتراض به این طرح که باید لفظ فروش زمین را به اجاره تغییر دهیم به من گفت اگر به حرف شما گوش دهیم و به آن رأی دهیم دیگر در حوزه انتخابی خود برای دوره بعد رأی نخواهیم داشت و مشارکتی‌ها مجلس را خواهند گرفت که بنده در جواب آن نماینده گفتم که من مسئول رأی آوردن شما در دوره‌های بعدی مجلس نیستم بلکه به وظیفه خود عمل خواهم کرد.

هر کجا فساد زیاد است شکاف طبقاتی بسیاری نیز وجود دارد
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه فساد با عدالت نیز سر سازش ندارد، افزود: در تمام مطالعات علمی نشان می‌دهد که هر کجا فساد زیاد است شکاف طبقاتی بسیاری نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه ممکن است در میان اصولگرایان فرد فاسدی وجود داشته باشد و برخی از اصلاح طلبان هم سالم‌تر باشند، افزود: ما از دستور رئیس جمهور به معاون اولش در خصوص مبارزه با رانت خواری تقدیر و از اینگونه اقدامات حمایت خواهیم کرد که رئیس قوه مقننه نیز در این زمینه دستوراتی دادند که از ایشان نیز تشکر می‌کنیم.

بودجه امسال در مقایسه با سالهای گذشته بدی‌های کمتری دارد
توکلی، در خصوص بودجه سال آینده کشور نیز عنوان کرد: این بودجه در مقایسه با بودجه‌های سالهای گذشته بدی‌های کمتری دارد هر چند دارای اشکالاتی نیز می‌باشد و در تبصره‌های آن اعداد و ارقام کمتری گنجانده شده است و اگر نمره بودجه‌های قبلی را ۸ بدانیم به این بودجه نمره ۱۱ می‌دهیم.

وی در خصوص پیش بینی خود در زمینه افزایش تورم بعد از هدفمندی یارانه‌ها اظهار داشت: من بر اساس دانش صحبت می‌کنیم و خدا کند پیش بینی‌های ما درست از آب در نیاید اما نرخ تورمی که بعد از اجرای هدفمندی بروز کرد ۱۵ درصد نبود و بعد‌ها به‌‌‌ همان ۴۰ درصد پیش بینی ما رسید.

وی با اشاره به طرح سبدکالای دولت به مردم نیز اظهار داشت: بنده از توزیع سهمیه بندی دفاع می‌کنم و معتقدم که اگر شرایط بر مردم سخت شد باید حداقل‌ها را برای مردم فراهم کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مشاهده صفوف مردم به خصوص زنان در مقابل فروشگاه‌ها موجب تاسف و خجالت آور است که این اعتراض در مجلس هم توسط نمایندگان مطرح شد که متاسفانه در این بخش از تجربه دوره‌های گذشته استفاده نشده است.

وی با بیان اینکه امروز در آمریکا تعداد ۴۷ میلیون نفر کوپن غذا می‌گیرند، افزود: من از اینکه می‌گویند توکلی کوپنیسم است نمی‌ترسم، من عاقلم و معتقدم وقتی که شرایط بر مردم سخت شد باید بدان‌ها کمک کرد البته به این شیوه‌ای که دولت در توزیع سبد کالا در پیش گرفته است اعتقادی ندارم.

توکلی با بیان اینکه سیاست‌های اقتصادی در کشور در زمان هاشمی تا کنون ادامه داشته و از نظر راهبرد تغییری نکرده است، افزود: این سیاست‌های اقتصادی کم و زیاد شده است و بسته به زمان و فرد، تاکتیک‌ها عوض شده است.

وی در خصوص اقتصاد وابسته به نفت نیز گفت: اگر درآمدهای نفتی به صورت بی‌احتیاط خرج کنیم در بلند مدت نرخ رشد کمتری نسبت به سایر کشورهایی که نفت ندارند خواهیم داشت.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: اغلب کشورهایی که نفت داشته‌اند از آن به درستی استفاده نکردند که اولین بار این اقدام در هلند رخ داد و به همین دلیل به بیماری هلندی مشهور شد و به آن نفرین منابع می‌گویند.

وی با بیان اینکه چند کشور همانند نروژ از درآمدهای نفتی به درستی استفاده کردند، افزود: آن‌ها صندوقی در این زمینه راه اندازی کردند و پول حاصل از فروش نفت را به آن صندوق واریز کردند.

توکلی عنوان کرد: در دوره احمدی‌نژاد وفور نعمت ارزی بود اما ثمره آن آنچه که باید می‌شد نشد و به همین دلیل به دستور رهبر معظم انقلاب صندوق توسعه ملی راه اندازی شد تا ۲۰ درصد از پول حاصل از فروش نفت به این صندوق واریز شود و بعد‌ها به اقتصاد کشور تزریق شود.

متن توافقنامه ژنو ابهامات زیادی دارد
وی در خصوص متن توافقنامه ژنو نیز اظهار داشت: من این متن را به زبان اصلی‌اش چندین مرتبه با دقت خواندم که باید عنوان کرد ابهامات زیادی در آن وجود دارد که نمی‌توانم به عنوان نماینده مجلس بیش از این در موردش حرف بزنم.


نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: آمریکایی‌ها می‌خواهند بگویند که ما حق غنی سازی را به ایران نداده‌ایم و به همین دلیل ما نمی‌توانیم در این زمینه سند سازی کنیم و آمریکایی‌ها آن را تکرار کنند اما من ابراز نگرانی خود را به رهبری و مردم اعلام کرده‌ام.

کد خبر۱۷۸۹۴۹
۱۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۷:۵۳
آیدین سیار سریع در قانون نوشت:
استاتوس شاعرانه که نمی‌گذاریم، کافه که نمی‌رویم، کافکا و کامو که نمی‌خوانیم، آنارشیسم فردگرایانه در سایه اگزیستانسیالیسم برخاسته از راسیونالیسم انتزاعی هم که اصلا نمی‌دانیم یعنی چه، انصافا اگر در مورد این سبد کالایی دولت نکاتی را ذکر نکنیم مردم فکر می‌کنند ما روشنفکر نیستیم و این خیلی ضایع است که همه روشنفکر باشند و نویسنده مملکت نباشد. لذا امروز را اختصاص می‌دهیم به قضیه سبد کالا.


1)
سبد کالا به کسانی تعلق می‌گیرد که حقوقشان کمتر از 500 هزار تومان است.
سوال: واقعا داریم کسی که کمتر از 500 هزار تومان حقوق بگیرد؟
پاسخ: بله که داریم. عده ای از کارگران محترم و تک‌سلولی‌ها و تک‌یاختگان زحمت‌کش، آغازیان شریف، آمیب‌ها و مژکداران همیشه در صحنه پایه حقوق‌شان همین مقدار است و اتفاقا زندگی شادی هم دارند.

2)
حسین طلا نماینده مجلس در انتقاد از نحوه توزیع سبد کالا گفت: نباید جان مردم را برای گرفتن تخم‌مرغ، برنج هندی و مرغ یخی به خطر انداخت. این طرح با اشکالات اساسی در اجرا مواجه است. جای کرامت و عزت مردم در سبد کالا خالی است.

توضیح: من نمی‌دانم چرا مردم و مسئولین اینقدر از دولت انتظار دارند؟ یعنی این انتظاری که اینها از دولت دارند مادرشوهر از عروس ندارد. امروز می‌گویند چرا ما باید برای سبد کالا صف ببندیم؟ فردا می‌گویند سال که نو شد دولت شبانه بیاید توی خانه‌ها و هدیه‌اش را بگذارد توی جوراب مردم، پس فردا می‌گویند ما دستمان نمی‌رسد، دولت بی‌زحمت بیاید پشت ما را کیسه بکشد. خب انتظاراتتان را بیاورید پایین، بنده قبلا هم بارها اعلام کرده‌ام که در حال حاضر آب قطع است و دولت خودش هم از کلوخ استفاده می‌کند. بعد شما به جای این که قدردان توافق ژنو باشید حرف از عزت و کرامت می‌زنید؟

3)
سوال: منتقدان می‌گویند چرا به بعضی‌ها که زیر خط فقرند سبد کالا تعلق نگرفته ولی به بعضی از مرفهین تعلق گرفته؟

پاسخ: واقعا بعضی‌ها مغرضند. دولت اینقدر بی‌وجدان شده که به نیازمندان سبد کالا که از قضا حاوی برنج هندی هم هست بدهد که فردا سرطان بگیرند؟ انسانیت کجا رفته؟

4)
سوال: از دادن سبد کالایی چه کسانی خوشحال می‌شوند؟
دو دسته هستند که با دیدن ضعف دولت در توزیع سبد کالا و ابراز نگرانی نسبت به عزت از دست رفته ملت به نقطه اوج لذت می‌رسند.

یک سری که بعد از انتخابات روزی سه دفعه، صبح ظهر شب نسبت به عزت مردم ابراز نگرانی می‌کنند. اینها همان‌هایی هستند که در آن هشت‌سال که از «عزت» فقط ضرغامی‌اش قابل مطالبه بود با تخم کفتر هم نطق‌شان باز نمی‌شد.

دسته دوم هم اینهایی که تا ثابت نکنند ملت اشتباه کردند که رفتند و رای دادند صحنه را خالی نمی‌کنند. یعنی تا پای جان ایستاده‌اند ها. یه کم که هوا خراب می‌شود یا یکی شکست عشقی می‌خورد این عبارت «اینم از روحانیتون» را درمی‌آورند و می‌پاشند به صورت آدم. نسخه روشنفکر و غرق در تفکر اینها هم همان‌هایی هستند که توی فیس‌بوک عکس روحانی را می‌گذارند یک طرف، ملت کمپوت شده تحت فشار صف سبد کالا هم یک طرف دیگر و بالایش به‌طور خیلی خانه خراب‌کنی می‌نویسند «پوپولیسم...»

انفجار ساختمان تنها در 10 ثانيه

متخصصان در يك عمليات بي‌سابقه در اروپا، ساختماني قديمي در مركز شهر فرانكفورت را با استفاده از يك تن مواد منفجره تخريب كردند. براي تماشاي اين عمليات كه تنها 10 ثانيه طول كشيد، نزديك به 25 هزار نفر جمع شده بودند.
ساعت 10 صبح روز يكشنبه 13 بهمن در عملياتي بي‌سابقه يك ساختمان 116 متري در شهر فرانكفورت از طريق انفجار تخريب شد. اين ساختمان كه به "برج عاج" معروف بود، در مركز شهر قرار داشت و همين نكته يكي از چالش‌هاي اصلي پيش‌روي كارشناسان تخريب بود.
اما در نهايت 50 هزار تن بتن در عرض 10 ثانيه فرو ريخت و تا كنون هيچ آسيبي گزارش نشده است.
پليس تخمين مي‌زند كه نزديك به 25 هزار نفر براي تماشاي اين عمليات بي‌‌سابقه در اين محل جمع شده بودند. تا پيش از اين ساختماني به اين ارتفاع در اروپا منفجر نشده بود.
در ستون‌هاي اين ساختمان 1400 سوراخ ايجاد شده و يك تن مواد منفجره در مجموع جاسازي شده بود. تكنيسين‌ها در ابتدا ستون‌هاي اسكلت ساختمان را منفجر كرده و حدود 3 ثانيه و نيم بعد، هسته ساختمان فروريخت.
ادوارد رايش، متخصص انفجار، پيش از اين عمليات اطمينان داده بود كه ساختمان با احتمال به يقين بدون ايجاد آسيب به افراد يا ساختمان‌هاي مجاور فرو خواهد ريخت.
در همين حال همراه با انفجار ساختمان تعداد زيادي بشكه آب هزار ليتري نيز منفجر شد تا از اين راه ميزان گرد و غبار ايجاد شده را پايين آورد. نزديك به 500 نفر براي تأمين امنيت به هنگام انفجار حضور داشتند و تمام منطقه اطراف ساختمان مسدود شده بود.
در اين ساختمان كه در سال 1972 ساخته شده بود، چندين نسل از دانشجويان رشته‌هاي علوم انساني دانشگاه فرانكفورت تحصيل كرده بودند. سال گذشته اساتيد و دانشجويان به يك ساختمان جديد در نقطه ديگري از شهر منتقل شدند. قرار است به جاي برج عاجي كه منفجر شد، دو ساختمان اداري چند طبقه به ارتفاع 100 و 140 متر ساخته شود.

کد خبر۱۷۸۹۸۴
۱۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۵
فرمانده پلیس راه استان کرمان گفت: مأموران پلیس راهور به صورت 24 ساعته در میان جاده‌ها سطح استان حضور دارند و از عبور خوردوهای فاقد تجهیزات زمستانه و زنجیرچرخ به شدت جلوگیری می‌کنند.

"احمد حجت آبادی"، در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه همه‌ محورهای مواصلاتی استان باز است، افزود: در حال حاضر تنها بارش برف در محورهای شهرستان راور شامل گردنه خراسانی، ده‌علی‌رضا و دیهوک گزارش شده است.

حجت‌آبادی ادامه داد: با توجه به بارش برف در استان، همه محورهای مواصلاتی استان باز بوده، اما تردد خودرو‌ها در گردنه‌های برف گیر به کندی صورت می‌گیرد.

وی همچنین از واژگونی یک اتوبوس در کرمان خبر داد و افزود: شب گذشته یک دستگاه اتوبوس که از زاهدان عازم استان‌های مرکزی کشور بود در کمربندی غربی به علت لغزنده بودن مسیر واژگون شد.

وی گفت: ماموران پلیس راه کرمان بلا فاصله در محل این حادثه حاضر شدند و اقدامات لازم را انجام دادند که خوشبختانه به علت پایین بودن سرعت اتوبوس هیچ مصدومی در این حادثه نداشتیم.
کد خبر۱۷۸۹۷۰
۱۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۰
با وجود سرمایه‌گذاری بیش از 10 میلیارد دلاری برای افزایش پایداری شبکه گاز در طول 5 سال گذشته تاکنون، با افزایش بارش برف نه تنها گاز نیروگاه‌ها، صنایع، پتروشیمی‌ها و ساختمان‌های اداری قطع شده است که در برخی از استان‌‌ها مردم با قطع و یا افت شدید فشار گاز روبرو شده اند.

آمارهای رسمی شرکت ملی گاز ایران حاکی از آن است که متوسط مصرف گاز طبیعی در بخش خانگی و تجاری به بیش از 490 میلیون مترمکعب در روز افزایش یافته است و با افزایش مصرف گاز خانگی، گازرسانی به کارخانه ها، صنایع عمده، مجتمع‌های پتروشیمی، نیروگاه‌ها و حتی تزریق به مخازن نفتی به طور کامل متوقف و یا به شدت محدود شده است.

از این رو گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که هم اکنون جریان گاز شهری در استان های مختلف کشور همچون آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، مازندران، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، گیلان و گلستان با افت شدید و یا قطعی های گسترده روبرو شده است.

در برخی از استان ها علاوه بر صنایع، جایگاه های سی.ان.جی، گاز ساختمان ادارات، واحدهای تجاری، رستوران‌ها، هتل ها و مجتمع های اقامتی و صنعتی شده است و مسئولان خواستار استفاده از بخاری های برقی توسط مشترکان گاز شده اند.

علاوه بر این در برخی از استان ها همچون مازندران به دلیل قطع همزمان گاز و برق، برخی از مردم بار دیگر به سمت کرسی های ذغالی روی آورده و اقدام به ساخت کرسی کرده اند.

گزارش شرکت گاز از قطع گاز در شهرهای مازنداران
محسن عرب ‌مقصودی مدیرعامل شرکت گاز مازندران با اشاره به افت شفار و یا قطعی گاز در برخی از شهرهای این استان حاشیه دریای خزر، گفت: جریان گاز بخشی از محلات آمل قطع شده است.

وی به قطع گاز در بابل اشاره کرد و افزود:‌ گاز مصرفی همه ادارات، کارخانجات، مدارس و مراکز تجاری مازندران قطع است.

این مقام مسئول در شرکت ملی گاز همچنین با توجه به قطعی و افت گاز در برخی از مناطق مازندران گاز واحدهای تولیدی شهرک‌های صنعتی،‌ تجاری، کارخانجات وCNG این استان قطع شده است، یادآور شد: چهار استان اردبیل،‌ کردستان، آذربایجان غربی و مازندران در انتهای شاخص انتقال گاز قرار گرفته است.

دامنه قطعی گاز به شهرهای غرب ایران رسید
افت شدید فشار، موجب قطعی جریان گاز طبیعی در کلیه نقاط شهر صحنه استان کرمانشاه شد که مشکلاتی را برای مردم این شهر بوجود آورد.

گزارش رسانه های محلی حاکی از آن است به دنبال قطع جریان گاز طبیعی در شب گذشته و سرمای شدید برخی شهروندان صحنه‌ای در تکاپوی تهیه بخاری های نفت سوز و برقی افتاده و شماری نیز در حال یافتن نفت و سایر سوخت های جایگزین هستند.

در همین حال فرزاد جدیدی یک مقام مسئول در شرکت گاز آذربایجان غربی با بیان اینکه مشکل افت فشار گاز که موجب قطعی جریان گاز در شهرستان مرزی سردشت شده بود طی چند ساعت آینده برطرف خواهد شد، گفت: افت جریان گاز متوقف شده و فشارجریان گاز ثابت شده است که این امر موجب توقف تداوم قطعی جریان گاز در دیگر مناطق شهر سردشت شده است .

این مقام مسئول در شرکت گاز، اعلام کرد: هم اکنون افت فشار گاز علاوه بر سردشت در شهرهای سلماس و خوی نیز محسوس بوده و در برخی مناطق شهر سردشت موجب قطعی جریان گاز شده است.

این افت و یا قطعی گسترده گاز مشترکان مختلف در حالی در زمستان سالجاری به وقوع پیوسته است که علاوه بر افزایش واردات گاز از ترکمنستان در طول 5 سال گذشته به منظور افزایش پایداری شبکه گاز بیش از 10 میلیارد دلار سرمایه گذاری برای احداث شبکه خطوط لوله انتقال و تاسیسات تقویت فشار گاز انجام شده است.

کد خبر۱۷۸۹۵۵
۱۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۴
مدیرکل فرودگاه های استان کرمان گفت: پروازهای فرودگاه بین المللی کرمان به علت شرایط جوی ناشی از بارش برف به تاخیر افتاده است.

" محمد نخعی"، در گفت و گو با ایسنا، با اعلام این خبر اظهار کرد: در حال حاضر به سبب ریزش سنگین برف در کرمان، پرواز ساعت ۱۹ امروز کرمان به تهران متوقف شده و مسافران همچنان در فرودگاه در انتظار پرواز هستند.

وی بیان کرد: پرواز 1052 شرکت هواپیمایی ماهان نیز که قرار بود ساعت 20 و 40 دقیقه از کرمان به تهران انجام شود تا اطلاع ثانوی به تاخیر افتاده است.

نخعی اظهار کرد: بنا به اعلام شرکت هواپیمایی ماهان پرواز شماره 1055 این شرکت قرار بود ساعت 18 روز گذشته به فرودگاه کرمان وارد شود که به سبب ریزش سنگین برف و احتمال عدم امکان فرود در کرمان، در فرودگاه بین‌المللی مهرآباد تهران زمین‌گیر شد.

وی گفت: همچنین پرواز هواپیمای BAE ماهان از تهران به کرمان ساعت 19 شب گذشته وارد فرودگاه کرمان شد اما پرواز این هواپیما به مقصد تهران در ساعت 19 و 40 دقیقه به علت شرایط جوی انجام نشده است.

نخغی بیان کرد: مسافران میتوانند جهت دریافت آخرین وضعیت پروازی با سامانه شبانه روزی 199 اطلاعات پروازی تماس بگیرند تا از آخرین وضعیت پروازها مطلع شوند.

مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان بیان کرد: مسافران میتوانند جهت دریافت آخرین وضعیت پروازی با سامانه شبانه روزی 199 اطلاعات پروازی تماس بگیرند تا از آخرین وضعیت پروازها مطلع شوند.

وی با بیان اینکه به سبب ریزش دوباره برف در کرمان ستاد ویژه تسهیلات زمستانی تشکیل شده است، گفت: فرودگاه مرکز استان در زمینه سامانه‌های کمک ناوبری، پایانه‌های نیروهای عملیاتی، امدادی و خدماتی به طور ویژه در حال آماده باش هستند
بازداشت سارقان 7 ميليارد توماني

رئيس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي استان كرمان گفت: يكي از بزرگترين، پيچيده‌ترين و گران قيمت‌ترين سرقت‌هاي پنجاه ساله اخير در كرمان با مبلغ هفتاد ميليارد ريال در بازه زماني حدود يك سال پس از وقوع، كشف شد.
به گزارش ايرنا، سرهنگ "هوشنگ پوررضاقلي" افزود: در بامداد چهاردهم بهمن سال گذشته يكي از شهروندان در ساعت 5 و 14 دقيقه وقوع يك فقره آتش سوزي در ساختماني سه طبقه پزشكي را به آتش نشاني اعلام كرد.
وي ادامه داد: پس از اطفا حريق توسط آتش نشانان با مشاهده ابزار و آلات برشكاري فرضيه سرقت از طلافروشي مجاور اين ساختمان مطرح شد و پليس آگاهي در صحنه حضور يافت.
وي اظهار كرد: سارقان ديوار 35 سانتيمتري پشت جواهرفروشي يادشده را تخريب كرده و از پشت گاوصندوق مستحكم اين واحد طلافروشي با مهارت كامل آن را بريده و دو طبقه آن را كه حاوي جواهرات گران قيمت بوده، تخليه كرده بودند.
وي بيان كرد: اين سارقان به مدت 30 ساعت در همان ساختمان سه طبقه مشغول به كار بودند تا بتوانند به گاوصندوق راه يابند و پس از انجام سرقت محل مذكور را به آتش كشيده بودند.
سرهنگ "پوررضاقلي"، با اشاره به انعكاس وسيع اجتماعي اين سرقت و كشف آن در يازدهم بهمن سال جاري تصريح كرد: تمامي روش‌هاي پي جويي براي كشف اين سرقت در دستور كار قرار گرفت و شخص رئيس پليس اگاهي استان كرمان مسووليت تحقيق و پي جويي اين پرونده را بر عهده گرفت.
وي عنوان كرد: در نهايت دو سارق 35 و 32 ساله، تحصيلكرده، شاغل، بدون سابقه كيفري و با بهره هوشي مطلوب دستگير شدند.
وي خاطرنشان كرد: تاكنون 50 درصد محموله سرقت شده كشف شده و بقيه آن در زمينه سرمايه‌گذاري در املاك و وسايل نقليه بكار رفته است.
وي تاكيد كرد: بازگشت اموال مسروقه از صبح امروز از 13 بهمن آغاز شده و سرمايه گذاري‌ها در حال توقيف است.
رئيس پليس آگاهي فرماندهي ياداور شد: همسر يكي از سارقان مسووليت فروش بخشي از اقلام سرقتي را بر عهده داشته كه اين فرد نيز هم اكنون در بازداشت بسر مي‌برد.

 
 
قطار مشهد - تهران در برف گير كرد!

قطار مشهد-تهران كه قرار بود ساعت 10:05يكشنبه شب به سمت تهران حركت كند، پس از چند ساعت كژدار و مريز حركت كردن، صبح د?روز در اطراف سبزوار در برف گير كرد!
به گزارش خبرآنلاين؛ قطار شماه 345 دليجان مشهد - تهران كه بايد ساعت 22:05 يكشنبه 13 بهمن 92 از ايستگاه مشهد به سمت تهران حركت كند، 15 دقيقه بامداد دوشنبه 14 بهمن حركت كرد و پس از چند بار توقف به دليل برف و يخبندان،‌ دقايقي پس از ساعت 7 صبح به بيهق از توابع سبزوار رسيد و در آنجا در برف گير كرد. اما پس از حدود 4 ساعت توقف در همان محدوده، قطار ديگري از طرف رجا اعزام شد و حدود ساعت 11 به سمت تهران حركت كرد.
مسافران اين قطار دليجان مي‌گويند حدود نيمي از واگن‌هاي اين قطار سيستم گرمايشي نداشته است. سرويس‌هاي بهداشتي هم يخ زده بود و البته فقط آب و چاي در دسترس بوده است.
همچنين مسوولان قطار هم درباره اين مشكلات به هيچ كدام از مسافران پاسخي نداده‌اند.

 
مرگ پيرمرد در صف توزيع سبد كالا

در اولين روز از آغاز توزيع سبد كالا، پيرمردي كه در صف دريافت اين كالاها ايستاده بود، دچار حمله قلبي شده و جان خود را از دست داد.
سردار "كريم كشوري" با تاييد اين حادثه به باشگاه خبرنگاران گفت: مرگ پيرمرد 60 ساله‌اي كه در نزديكي فروشگاه رفاه كرمانشاه محل توزيع سبد كالا اتفاق افتاده به‌دليل ازدحام جمعيت نبوده است.
فرمانده انتظامي استان كرمانشاه اظهار داشت: براساس نظريه پزشكي قانوني، علت فوت اين پيرمرد ايست قلبي بوده و هيچ‌گونه ارتباطي به‌ صف دريافت ‌كنندگان سبد كالا نداشته است.
وي با اشاره به اينكه مسئولان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان كرمانشاه هماهنگي براي اجراي اين برنامه با نيروي انتظامي نداشته اند، ادامه داد: در جلسه‌اي با فرمانداري و رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان كرمانشاه داشته ايم، مقرر شد كه پليس كنار مردم در محل فروشگاه‌هاي توزيع سبد كالا باشد.