نامه ها وصدای شما


نامه ها وصدای شما 28 بهمن- 92
* يك شهروند قزويني: من يك جوان هستم و به نيابت ازهم سن و سالان خودم پيامي به رئيس‌جمهور محترم آقاي روحاني دارم؛ لطفاً نهادي در شهرستان‌ها قرار دهيد تا صداي مردم رساتر و بدون سانسور به گوش دولت برسد. * يك بازنشسته از تهران: طبق اعلام مسئولان قرار بود امسال عيدي بازنشستگان تأمين اجتماعي با حقوق بهمن ماه واريز شود، چرا اين كار انجام نشد؟ توقع بي‌جا از شوراي شهر تهران! هر دم از اين باغ بري مي‌رسد، خوب از خوبتري مي‌رسد. اعضاي شوراي شهر تهران در راستاي دفاع از حقوق مردم با افزايش 25درصدي كرايه تاكسي، 15 درصدي مترو، 20 درصدي اتوبوس در سال آينده موافقت كردند و با اين تصميم افتخار ديگري بر افتخارات اين شورا افزودند! نمايندگان مردم هم در دفاع از حقوق آنها به افزايش هزينه‌هاي حمل و نقل عمومي همت گماشتند كه جا دارد از زحمات آنان هم تقدير شود! البته نمي‌توان هم از اين عزيزان شوراي شهر بيش از اين انتظار داشت چرا كه برخي از آنان از هر فرصتي استفاده نموده تا صندلي شورا را با صندلي بزرگتري عوض كنند. وقتي نمايندگان مردم خودشان از وسايل حمل و نقل عمومي استفاده نمي‌كنند، چگونه مي‌توان توقع داشت كه براي حمل و نقل عمومي دلسوزانه تصميم بگيرند و مهم‌تراز آن دلسوز وضعيت معيتشي و اقتصادي مردم باشند!؟ 
نامه‌هاي شما
توقع بي‌جا از شوراي شهر تهران! 
هر دم از اين باغ بري مي‌رسد، خوب از خوبتري مي‌رسد. اعضاي شوراي شهر تهران در راستاي دفاع از حقوق مردم با افزايش 25درصدي كرايه تاكسي، 15 درصدي مترو، 20 درصدي اتوبوس در سال آينده موافقت كردند و با اين تصميم افتخار ديگري بر افتخارات اين شورا افزودند! نمايندگان مردم هم در دفاع از حقوق آنها به افزايش هزينه‌هاي حمل و نقل عمومي همت گماشتند كه جا دارد از زحمات آنان هم تقدير شود! البته نمي‌توان هم از اين عزيزان شوراي شهر بيش از اين انتظار داشت چرا كه برخي از آنان از هر فرصتي استفاده نموده تا صندلي شورا را با صندلي بزرگتري عوض كنند. وقتي نمايندگان مردم خودشان از وسايل حمل و نقل عمومي استفاده نمي‌كنند، چگونه مي‌توان توقع داشت كه براي حمل و نقل عمومي دلسوزانه تصميم بگيرند و مهم‌تراز آن دلسوز وضعيت معيتشي و اقتصادي مردم باشند!؟ اسماعيلي - تهران 
راننده خوش‌برخورد شركت واحد
مسئول گرامي ستون نامه‌‌هاي شما روزنامه جمهوري اسلامي! با سلام و خسته نباشيد به اين وسيله معروض مي‌دارد، اينجانب 20 سال است كه در تهران ساكن و بيشتر اوقات از اتوبوس‌هاي شركت واحد براي سفرهاي درون شهري استفاده مي‌كنم. برخورد بسيار خوب، متواضع و مؤدبانه يكي از رانندگان موجب شد كه اين متن را براي آن روزنامه ارسال كنم تا با چاپ آن بتوانم از خدمات‌رساني مطلوب و نزاكت راننده‌اي كه توانسته رضايت مسافران به ويژه سربازان را جلب كند، قدرداني كنم. صبح‌ها از ساعت 6:10 تا 6:30 كه با اتوبوس زرد جديد با شماره 294ع72 -(پارك سوار شهيدمحلاتي/ميدان هفتم تير) سوار مي‌شوم، راننده اين خط از سربازان پول نمي‌گيرد و مي‌گويد به جاي كرايه صلوات بفرستيد! به عنوان نمونه روزهاي گذشته كه به ميدان سپاه رسيدم، 5 نفر از سربازان پياده شدند، و از آن‌ها درخواست كرايه نشد. اميدوارم چنين خدمات ارزنده‌اي از ديد مسئولان شركت واحد و شهرداري تهران پنهان نماند و از ايشان به نحو شايسته‌اي قدرداني شود. عرفان ـ تهران 
اداره راه و ترابري تكاب رسيدگي كند 
جاده تكاب به دندي ـ زنجان (حدفاصل تخت سليمان تا نزديك حومه زنجان) واقعاً جاده پُرچاله و چوله‌اي است و آسفالتش از بين رفته و سبب مشكلات فراواني شده است. براي رسيدگي به اين مشكل قبلاً هم به مطبوعات متوسل شده‌ايم، اما گويا جان مردم براي مسئولان راه و ترابري ارزش ندارد و به اين موضوع رسيدگي نمي‌كنند! اميدواريم پس از چاپ اين مطلب، مسئولان وزارت راه و ترابري، اداره راه و ترابري شهرستان تكاب را ملزم به رسيدگي جاده مزبور كنند. حميد جعفري ـ تكاب 
صداي شما
* صفاوردي از تهران: بحران آب در سال‌هاي آينده در ايران را بايد جدي گرفت. استفاده از جويبارها در مصرف كشاورزي باعث به هدر رفتن آب مي‌شود و بايد آبياري قطره‌اي جايگزين شود. در كشورهاي پيشرفته پاي هر درخت سنسوري نصب شده كه در زمان لازم باعث ورود مقداري آب به درياي درخت مي‌شود. در آذربايجان غربي به جاي بوته مو و انگور، درخت سيب را جايگزين كردند كه خود اين موضوع هشت برابر به گفته كشاورزان بيشتر آب مصرف مي‌كند. بنويسيد و به مسئولان بگوييد ما در مقابل نسل‌هاي آينده مسئول هستيم و نبايد يك بيابان خشك را براي آنها به ارث بگذاريم. 
* كهنداني از ساوه: همانطوري كه يارانه نقدي براي افراد واقعاً فقير منبع درآمدي است،‌ دولت بايد هدفمندي يارانه‌ها را به دقت و با تشكيل تيم كارشناسي قوي از اقتصاددانان مجرب و... اجرايي كند تا مبادا فقير فقيرتر و غني غني‌تر شود. توزيع ثروت بايد عادلانه باشد.
* يك شهروند قزويني: من يك جوان هستم و به نيابت ازهم سن و سالان خودم پيامي به رئيس‌جمهور محترم آقاي روحاني دارم؛ لطفاً نهادي در شهرستان‌ها قرار دهيد تا صداي مردم رساتر و بدون سانسور به گوش دولت برسد. 
* محمديان از همدان: راهپيمايي باشكوه 22 بهمن را مي‌توان در زمره پشتوانه‌هاي ارزشمندي براي نظام، دولتمردان، مردم و گروه مذاكره كننده هسته‌اي و ايستادگي در برابر تهديدهاو زياده‌خواهي‌هاي خارجي به شمار آورد. دولت تدبير و اميد اهميت خاصي براي نظرات مردم و طيف‌هاي سياسي و اجتماعي قائل است كه به تفاهم و اعتماد متقابل ميان مردم و مسئولان مي‌انجامد. 
* يك بازنشسته از تهران: طبق اعلام مسئولان قرار بود امسال عيدي بازنشستگان تأمين اجتماعي با حقوق بهمن ماه واريز شود، چرا اين كار انجام نشد؟