سارقي كه سالي يكبار دستگير مي‌شود.  14 بهمن - 92
چرا گفته نمی شود د لیل سارق بودن  وی و امثال وی  چیست؟ این چگونه سارقی است که مدام در زندان می باشد  در صورتی که  بدلیل نیاز مجبور به سرقت  استد؟ اگرکار  وی ودر آمد داشت که نیاز اقتصادی نداشت آیا باز هم دست به سرقت می زد؟ چگونه است سارقان اصلی که حاکم اند هیچگاه دستگیر ومحاکمه نمی شوند و همیشه قربانیان اینان دستگیر وحتی اعدام می شوند؟
سارقي كه 22 بار از سوي پليس دستگير و به زندان رفته است روز يكشنبه گذشته براي بار بيست و سوم به جرم سرقت منزل شناسايي و دستگير شد. "سامان" 33 ساله يكي از سابقه دارترين مجرمان تهران در سرقت منزل است كه تنها در 12 سال 14 بار توسط پليس دستگير شده است. وي در عمليات ويژه پليس آگاهي در حالي كه فيلم حضورش در چند سرقت خانه در اختيار ماموران بود بار ديگر شناسايي و دستگير شد. گفتگوي مهر با اين سارق سابقه‌دار را مي‌خوانيد. 
* چند بار سابقه كيفري داري؟ 
- از سال 79 كه براي اولين بار دستگير شدم تا كنون 22 بار به زندان رفته ام. زندان را خانه دوم خودم مي‌دانم چرا كه در اين مدت نصف عمرم را در آن گذرانده ام. 
* آخرين بار كي دستگير شدي؟ 
- 4 ماه قبل بود كه از سوي ماموران به دليل سرقت خانه‌هاي شمال تهران دستگير شدم و به زندان رفتم اما دو ماه قبل با سپردن وثيقه از زندان بيرون آمدم و ديگر به آنجا بازنگشتم تا اينكه بامداد يكشنبه ماموران به مخفيگاهم يورش آورده و مرا دستگير كردند.
* آيا مي‌دانيد تا كنون چند مرتبه مرتكب سرقت شده ايد؟ 
- آمار سرقت هايم را ندارم. 
* چگونه از زندان خارج مي‌شدي؟ 
- با سندهاي جعلي از زندان بيرون مي‌آمدم و ديگر به زندان نمي‌رفتم و با مبلغ‌هاي جزئي رضايت مالباختگان را جلب مي‌كردم. البته دفعات قبل همدستانم مالباختگان را تهديد مي‌كردند و آنها نيز از ترس مجبور بودند رضايت بدهند. 
* از چه طريقي سرقت مي‌كردي؟ 
- ابتدا خانه‌هاي ويلايي و خالي از سكنه شمال شهر را شناسايي مي‌كردم و بعد به روش تخريب وارد آنجا شده و وسايل با ارزش را سرقت مي‌كردم. 
* آَيا همدستي هم داري؟ 
- قبلاً با چند نفر به عنوان يك باند سرقت مي‌كرديم اما پس از اين كه آنها خواستند مرا دور بزنند طي درگيري مسلحانه با آنها تسويه حساب كردم. در دو درگيري از ناحيه دست و پا مورد اصابت گلوله قرار گرفتم. 
* چقدر از هر سرقت گيرت مي‌آمد؟ 
- من آدم قانعي بودم و هر موقع به ميزان كافي پول در مي‌آوردم بيشتر سرقت نمي‌كردم. 
* مي‌داني چگونه دستگير شدي؟ 
- فكر مي‌كنم از طريق فيلم و عكسهايي كه گرفته شده است مرا شناسايي كردند. من آب از سرم گذشته و هرچقدر دستگير شوم دست از سرقت بر نمي‌دارم.