حد ترخّص!!!

 ایمیل دریافتی : 24 بهمن-92
حد ترخّص!!!
  
مبادا خدای ناکرده فکر کنید که خبر مصوّر زیر یک مطلب فکاهی میباشد و یا برای مزاح نوشته شده است! اتفاقات عظیم و افتخار آفرینی که در مملکت آباء و اجدادی ما رخ میدهند، آنچنان باورنکردنی هستند که گه گاه اختیار را از کف انسان گرفته و او را به تبسّم باز میدارند....!خبر زیر را بخوانید و به ملّیت ایرانی تان بیش از پیش ببالید
  حد ترخّص!!!
 همه شما مؤمنین حکم شکسته شدن نماز مسافر را میدانید. 22 کیلومتر که از شهر خودتان دور شوید، نمازتان شکسته میشود و از روزه هم معافید. به نظر میرسد این یکی از دوست داشتنی ترین احکام شرعی باشد، به خصوص که در ماه رمضان میتوانید سوار بر اتوموبیل کولر دار شده، 25 کیلومتر (سه کیلومترش محض احتیاط) از شهر دور شوید و موقع برگشت برای خوردن نهار چرب و نرم دست گرمی را شروع کنید!
  البته اگر در راه آهنگ هایده ای، شهرام شب پره ای ... گوش نکنید، هیچ گناهی مرتکب نشده اید!!!
 اما اخیرا استاندار جدید قم برای ما روشن کردند، مسئله با کیلومتر شمار ماشین حل نمیشود، طی فعالیت یک گروه کاری و آزمایش های متعدد در ارتباط با ناپدید شدن صدا و دیوارهای شهر، جناب حجت الاسلام فلاح زده موفق شدند نقطه دقیق شکسته شدن نماز را در اتوبان قم مشخص نمایند!
 بگذریم از اینکه اقایان متوجه نیستند حد ترخّص نمیتواند نقطه باشد که محیط یک دایره کج و معوج است! بهر حال این نقطه که نام علمیش حد ترخص است، با حضور مقامات استان قم علامت گذاری و سپس تابلو حد ترخّص در آنجا رونمائی شد!
 


تا اینجا شاید خیلی هم برایتان هیجان انگیز نباشد اما وقتی بدانید که از سوی یکی از روحانیون یک نماز کامل این طرف تابلو و یک نماز شکسته آن طرف تابلو با موفقیت تست شد، گلبانگ سر بلندی بر آسمان زنید!
 
 بقیه هیجان را از زبان خبر گزاری ها حس کنید
حجت‌الاسلام والمسلمین صالحی منش، استاندار قم در این مراسم، نصب تابلوهای حد ترخص و مسافت شرعی را نقطه عطفی در تاریخ اسلام دانست و ابراز امیدواری کرد که این حرکت به عنوان ابتکاری جدید در جهان اسلام، نقطه تغییر و تحول در ارتباط با موضوع‌شناسی احکام فقهی در تاریخ اسلام به وجود آورد!
 
 قلم من در نشان دادن عظمت موضوع علیل بود.. . !

 شما لطفا کلید واژه "حد ترخص" را گوگل بفرمایید!