سه گزارش کوتاه تصویری با یک تصویر زیبااز گیلان


 سه گزارش کوتاه تصویری با یک تصویر زیبااز گیلان . 13 اسفند -92
خودرويي كه دنيا را تكان داد
كمپاني سوئدي "كانگ سيگ" خودروي جديدي معرفي كرده است.اين خودرو 1340 اسب بخار قدرت دارد.كمپاني "كانگ سيگ" طي بيانيه‌اي اعلام كرد: هدف و اولويت آنها در ساخت اين خودرو سرعت بالا نبوده ولي با اين حال قادر خواهد بود كه تا 273 مايل بر ساعت حركت كند

نوزادي كه 32 دندان و 24 انگشت دارد!!
يك نوزاد دختر با 32 دندان و 24 انگشت در دست و پا در كردستان عراق متولد شد. منابع آگاه پزشكي در منطقه سوران واقع در استان اربيل كردستان اعلام كردند كه روز يك‌شنبه نوزاد دختري با 32 دندان كامل و 4 انگشت اضافي متولد شد. "گلفين علي" رئيس بخش اداري بيمارستان تخصصي زنان و زايمان در سوران گفت: اين نوزاد در بيمارستان ما با 24 انگشت در دست و پا و نيز 32 دندان متولد شد. دندانهاي او در يك سطح و به يك اندازه نيستند، بلكه برخي از دندان‌ها كوتاه و برخي بلند هستند. وي افزود: پدر و مادر اين نوزاد از ساكنان روستاي آموكان از بخش‌هاي منطقه حرير هستند و اين كودك به طور طبيعي متولد شده است. وي با نادر خواندن اين موضوع گفت: براي نخستين بار است كه در اين بيمارستان چنين نوزادي متولد شده است. برخي از پزشكان اين بيمارستان درباره دليل اين پديده نادر معتقدند كه زياد بودن درصد كلسيم و فسفر و نيز اختلال هورموني در بدن، موجب چنين امري مي‌شود. "كاوه محمود" متخصص اطفال درباره اين نوزاد دختر گفت: پديدار شدن چنين امري در اين نوزاد به اختلال در كروموزومها مربوط مي‌شود و اين كودك مشكل عقلي و ذهني ندارد. ضمن اينكه اين كودك كوتاه قد خواهد بود. وي افزود: تولد چنين نوزادي در جهان استنثنا نيست، اما براي نخستين بار چنين نوزادي در سوران متولد شده است. گفته مي‌شود كه ازدواج پدر و مادر اين كودك فاميلي بوده است. پدر اين كودك ميگويد: دختر از همان ابتداي تولدش، التهاب‌هايي در سينه داشت، به همين دليل او را به بيمارستان آورديم.او در حال حاضر چيزي نمي‌خورد و تنها با اكسيژن زنده است. 
درس خواندن جالب چيني‌ها
همانطور كه در عكس مشاهده مي‌شود در اين دبستان چيني براي دور نگاه داشتن سر كودكان از روي كتاب از ميله‌هاي مخصوصي استفاده مي‌شود. اين عمل باعث جلوگيري از صدمه وارد شدن به چشم كودكان مي‌گردد. همچنين از طرف ديگر براي درست ايستادن دانش‌آموزان هم ترفند‌هايي بكار گرفته‌اند.




طبيعت بكر و ديدني گيلان