نامه ها وصدای شما . 18 اسفند -92

نامه ها وصدای شما . 18 اسفند -92
باج و بساط!من دانشجو‌يم، براي اين كه خود را سربار خانواده ندانم و درآمد اندكي داشته باشم، هفته گذشته مقداري لوازم سفره هفت‌سين، بيرون از بازار گل شهيد محلاتي براي فروش گذاشته بودم، متأسفانه مأموران رفع سد معبر شهرداري برخورد بسيار زننده‌اي با من داشتند. يكي از دستفروشان گفت بايد مثل آنان به مأمورها باج بدهم تا بتوانم بساط پهن كنم.اميدوارم شهرداري براي اين‌گونه برخوردهاي خشونت‌آميز آن هم نه با موادفروش‌ها كه با دهك تحصيلكرده جامعه -كه زير بار فشارهاي اقتصادي در حال له ‌شدن هستند- پاسخ درخوري داشته باشد. * جوكار از تهران: از عوامل اصلي تصادفات رانندگي در جاده‌ها مي‌توان به موارد زير اشاره كرد: ناهنجاري‌هاي رفتاري و تربيتي، كمبود آموزش صحيح رانندگي، كمبود وسايل نظارتي پيشرفته، فقدان مكانهاي استراحتي و رفاهي امن در جاده‌ها براي رانندگان خسته از سفر، سرعت غيرمجاز و راههاي غيراستاندارد، مصرف مواد افيوني توسط برخي رانندگان، كمبود علائم اخباري و هشداردهنده در جاده‌ها و... بنويسيد شايد مسئولان دقت بيشتري كنند.* افشاريان از تهران: كرايه تاكسي‌ها اخيرا و قبل از عيد 20 درصد اضافه شده و بناست 25 درصد هم بعد از عيد افزايش پيدا كند و البته به اواسط سال هم كه برسيم درصد ديگري هم به آن افزايش پيدا مي‌كند، ولي حقوق كارگران و كارمندان فقط يكبار طي سال اضافه مي‌شود و آنهم چقدر...!؟ به سخنگوي محترم دولت بگوييد كمي بيشتر به فكر كارمندان و كارگران باشند.
نامه‌هاي شما
مشعل مواد آتشزنه؛كلانتري 132 رسيدگي كند
اين روزها مشعل بازي‌هاي زمستاني در مسكو حمل شد. مشعل بازي‌هاي جام جهاني برزيل نيز از هم اكنون در شهرهاي جهان دست به دست مي‌شود؛ همه اين مشعل‌ها بي‌خطر است و جايي را به آتش نمي‌كشد و به كسي آسيب نمي‌زند اما مشعلي كه نوجوانان ما به نام آتشزنه‌هاي چهارشنبه‌سوري خريداري كرده و با خود مي‌گردانند هم خود آنان را نابود مي‌كند همه مردم را. عرضه مواد محترقه توسط غرفه‌داران سالن گلستان چهارم در بازار گل شهيد محلاتي، موجب گلايه عده‌اي از غرفه‌داران كه مقررات را رعايت مي‌كنند، شده است. با وجود اين كه عرضه هرگونه مواد محترقه غيراستاندارد ممنوع است، اما رعايت نكردن اين موضوع توسط برخي از غرفه‌داران ديگر نبايد ناديده گرفته شود. لذا از فرماندهي محترم كلانتري 132 تقاضا داريم هرچه سريعتر به اين موضوع رسيدگي و اقدامات قانوني اعمال شود.عده‌اي از غرفه‌داران بازارگل ـ تهران
باج و بساط!
من دانشجو‌يم، براي اين كه خود را سربار خانواده ندانم و درآمد اندكي داشته باشم، هفته گذشته مقداري لوازم سفره هفت‌سين، بيرون از بازار گل شهيد محلاتي براي فروش گذاشته بودم، متأسفانه مأموران رفع سد معبر شهرداري برخورد بسيار زننده‌اي با من داشتند. يكي از دستفروشان گفت بايد مثل آنان به مأمورها باج بدهم تا بتوانم بساط پهن كنم.اميدوارم شهرداري براي اين‌گونه برخوردهاي خشونت‌آميز آن هم نه با موادفروش‌ها كه با دهك تحصيلكرده جامعه -كه زير بار فشارهاي اقتصادي در حال له ‌شدن هستند- پاسخ درخوري داشته باشد.عرفان ـ تهران
گراني در مركز خريد "آرين"
به اتفاق همسرم به مطب يكي از پزشكان در بلوار ميرداماد رفته بوديم، توفيق اجباري شد تا به مركز خريد "آرين" كه بين خيابان نفت جنوبي و ايستگاه مترو ميرداماد است، برويم؛ كه رفتن همانا و گراني سرسام‌آور و سوت كشيدن گوشمان همان! دست‌كم برچسب قيمت هم نمي‌زنند كه مردم ناچار نباشند به داخل فروشگاه بروند! مواظب گوشتان باشيد تا برخي قيمت‌ها را به عرض برسانم: قيمت يك جفت كفش 400 هزار تومان پول ناقابل رايج كشور عزيزمان ايران! يعني امثال من حقوق‌بگير، بخش قابل توجهي از حقوقم را بايد صرف خريد يك جفت كفش از چنين مكان‌هايي كنم. آيا اين مركز خريد از ديد مسئولان تعزيرات حكومتي پنهان مانده‌ است و اين موضوع باعث سو استفاده فروشندگان از مشتريان شده است، يا مثل هميشه همه بي‌خيالند؟ گرچه مشتريان اين‌گونه مراكز افراد خاص‌اند، اما به هرحال نبايد اجازه داده شود مشتريان را اسكناس‌ داغ كنند!بهروز مقصودلو ـ تهران 
صداي شما
* جوكار از تهران: از عوامل اصلي تصادفات رانندگي در جاده‌ها مي‌توان به موارد زير اشاره كرد: ناهنجاري‌هاي رفتاري و تربيتي، كمبود آموزش صحيح رانندگي، كمبود وسايل نظارتي پيشرفته، فقدان مكانهاي استراحتي و رفاهي امن در جاده‌ها براي رانندگان خسته از سفر، سرعت غيرمجاز و راههاي غيراستاندارد، مصرف مواد افيوني توسط برخي رانندگان، كمبود علائم اخباري و هشداردهنده در جاده‌ها و... بنويسيد شايد مسئولان دقت بيشتري كنند.
* افشاريان از تهران: كرايه تاكسي‌ها اخيرا و قبل از عيد 20 درصد اضافه شده و بناست 25 درصد هم بعد از عيد افزايش پيدا كند و البته به اواسط سال هم كه برسيم درصد ديگري هم به آن افزايش پيدا مي‌كند، ولي حقوق كارگران و كارمندان فقط يكبار طي سال اضافه مي‌شود و آنهم چقدر...!؟ به سخنگوي محترم دولت بگوييد كمي بيشتر به فكر كارمندان و كارگران باشند.
* نجفيان از اروميه: مصرف سرانه آب بالاتر از استاندارد جهاني است و اين درحالي است كه ايران در منطقه‌اي خشك قرار دارد و در آينده دچار كم‌آبي خواهيم شد. سياست‌هاي اشتباه دولت قبل در برنامه مديريت آب، ساخت 35 سد روي رودخانه منتهي به درياچه اروميه باعث نابودي آن گرديد و در آينده نه چندان دور طوفان نمك، محيط زيست و كشاورزي منطقه را نابود خواهد كرد!
* وليان از تهران: شنبه گذشته جهت عزيمت به مشهد به فرودگاه بين‌المللي مهرآباد رفتم. در فرودگاه و در غرفه بستني فروشي تقاضاي 1 عدد بستني چوبي... كه مغازه‌دارها آنرا 800 تومان مي‌فروشند با قيمت 1250 تومان خريداري كردم! نكته جالب توجه همان بستني را در فرودگاه مشهد و هنگام برگشت دانه‌اي 2000 تومان خريدم! آيا نظارتي بر فعاليت اين غرفه‌داران مي‌شود؟ در يك مملكت، ‌يك جنس مشترك با چند قيمت و آنهم با چه اختلاف‌هاي فاحشي؟! تذكر بدهيد شايد مسئولان ذيربط رسيدگي و مورد توجه قرار دهند.