صداي و نامه‌هاي شما

 صداي و نامه‌هاي شما.20 اسفند -92
* فشاركي از تهران: قيمت ميوه با توجه به نزديكي شب عيد رو به افزايش گذاشته است و انگار قصد پايين آمدن هم ندارد. همچنين قيمت سيب زميني در سطح شهر به 3 هزار تومان نيز رسيده است و قرار بود مسئولان نسبت به كمبود و قيمت آن چاره انديشي كنند. بنويسيد شايد رسيدگي شود. * جوكاري از كرج: سرعت اينترنت واقعاً پايين آمده است و كاربران را با مشكل روبرو كرده است. چرا نبايد با پرداخت هزينه از امكانات مناسب اينترنتي استفاده كنيم؟ كيفيت بد اتوبوس‌هاي وارداتي چيني مدت 2 سال است كه يكدستگاه اتوبوس آكياي چيني درون شهري وابسته به شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه (بخش خصوصي) خريداري كه با آن وسيله مشغول به كار تا نان و درآمد حلالي بدست آورم. ولي اين وسيله بعلت پيچيدگي‌هاي فني و برقي هر روزه خراب و مانع ادامه كار رانندگان مي‌شود. بطور مثال در آذر ماه سال جاري به دليل خراب شدن موتوري به مدت يكماه بخاطر تهيه وسايل يدكي در گاراژ خوابيده و در دي ماه هم بخاطر تهيه شمع و برطرف كردن عيب وايرها نيز يكهفته در نمايندگي پس از فروش متوقف و عيب رفع گرديد. در تاريخ 12/11/92 لغايت فعلاً 18/12/92 بعلت نيم سوز شدن دستگاه برقي آي. سي.‌ام (كنديكتور) و تعويض يكدستگاه برقي ديگر و نبود اين دستگاه در تنها نمايندگي، اتوبوسم خوابيده و معلوم نيست كي اين قطعه برقي تهيه شود. حال ما مانديم و آنهمه گرفتاري و بيكاري. آيا درست است چنين اتوبوسي بي‌نام و نشان و هر روزه خراب وارد ناوگان مسافربري درون شهري شود و موجب گرفتاري و بدبختي و ورشكستگي قشر ضعيف گردد؟! 
صداي شما
* فشاركي از تهران: قيمت ميوه با توجه به نزديكي شب عيد رو به افزايش گذاشته است و انگار قصد پايين آمدن هم ندارد. همچنين قيمت سيب زميني در سطح شهر به 3 هزار تومان نيز رسيده است و قرار بود مسئولان نسبت به كمبود و قيمت آن چاره انديشي كنند. بنويسيد شايد رسيدگي شود. 
* حسني از شهرك ولي عصر: در خيابان حيدري شمالي جنب مدارس دخترانه زميني هست كه قرار بوده آن را شهرداري منطقه 18 تملك كند و مجموعه ورزشي و پاركينگ احداث نمايد ولي متأسفانه تاكنون هيچ اقدامي صورت نگرفته است. از مسئولان شهرداري منطقه تقاضا داريم تا تكليف اين زمين را هرچه زودتر مشخص كنند. 
* احمدي از تهران: خيابان جمهوري، خيابان‌هاي شهيد كشور دوست و هلالي تابلوهاي توقف مطلقاً ممنوع فراواني دارد كه به هيچ عنوان نمي‌شود لحظه‌اي توقف كرد! نمي‌دانم بعضي از روزها اين دو خيابان چه خبر است كه ماشينهاي شخصي با پلاك‌هاي نظامي و شخصي بوفور در اين محدوده و زير تابلوهاي توقف مطلقاً ممنوع پارك نموده و هيچ خبري هم از مأموران راهنمايي و رانندگي و كاميون‌هاي حمل خودرو نمي‌باشد؟! بنويسيد شايد مسئولان راهنمايي و رانندگي پاسخي ارائه دهند. 
* ابراهيم عليخاني از فرديس: فرديس كرج داراي 5 فلكه مي‌باشد كه فلكه پنجم آن جزو پرترددترين فلكه‌ها مي‌باشد و متأسفانه هيچ علائم راهنمايي و رانندگي هم در آن وجود ندارد. ضمناً معابر عمومي منطقه هم فاقد روشنايي است. گفتني است منطقه راهنمايي و رانندگي در 200 متري فلكه پنجم قرار دارد. 
* جوكاري از كرج: سرعت اينترنت واقعاً پايين آمده است و كاربران را با مشكل روبرو كرده است. چرا نبايد با پرداخت هزينه از امكانات مناسب اينترنتي استفاده كنيم؟ 
نامه‌هاي شما
كيفيت بد اتوبوس‌هاي وارداتي چيني 
مدت 2 سال است كه يكدستگاه اتوبوس آكياي چيني درون شهري وابسته به شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه (بخش خصوصي) خريداري كه با آن وسيله مشغول به كار تا نان و درآمد حلالي بدست آورم. ولي اين وسيله بعلت پيچيدگي‌هاي فني و برقي هر روزه خراب و مانع ادامه كار رانندگان مي‌شود. بطور مثال در آذر ماه سال جاري به دليل خراب شدن موتوري به مدت يكماه بخاطر تهيه وسايل يدكي در گاراژ خوابيده و در دي ماه هم بخاطر تهيه شمع و برطرف كردن عيب وايرها نيز يكهفته در نمايندگي پس از فروش متوقف و عيب رفع گرديد. در تاريخ 12/11/92 لغايت فعلاً 18/12/92 بعلت نيم سوز شدن دستگاه برقي آي. سي.‌ام (كنديكتور) و تعويض يكدستگاه برقي ديگر و نبود اين دستگاه در تنها نمايندگي، اتوبوسم خوابيده و معلوم نيست كي اين قطعه برقي تهيه شود. حال ما مانديم و آنهمه گرفتاري و بيكاري. آيا درست است چنين اتوبوسي بي‌نام و نشان و هر روزه خراب وارد ناوگان مسافربري درون شهري شود و موجب گرفتاري و بدبختي و ورشكستگي قشر ضعيف گردد؟! سيدمحمد حسين حسيني - تهران 
طرح‌هايي كه به ضرر مردم است 

سال‌هاي گذشته گواهينامه‌هاي رانندگي 10 سال اعتبار داشت، اما معلوم نيست چرا اعتبار آن‌ها به فقط 5 سال كاهش يافته است؟ با گذشت زمان و با توجه به سنگيني ترافيك خيابان‌ها و مشكل رفت و آمد مردم، به جاي اين كه راهنمايي و رانندگي از سفرهاي غيرضروري پيشگيري كند، با اعمال اين‌گونه تصميم‌‌ها، ترافيك خيابان‌ها را سنگين‌تر و مشكلات مردم را بيشتر مي‌كند. به دليل اين كه فقط مراجعه حضوري مردم به مراكز مربوطه نيست، بلكه بايد براي پرداخت هزينه‌ها به بانك ملي و براي معاينه چشم به پزشكان معتمد كه از سوي راهنمايي و رانندگي معرفي مي‌شوند، مراجعه كنند. اين‌ها همه مستلزم صرف وقت و هزينه‌هاي اضافي است كه اميدواريم مورد توجه و تجديد نظر مسئولان راهنمايي و رانندگي قرار گيرد. پويا باقري ـ تهران