گزیده خبرهای 17 خرداد - 93

گزیده خبرهای 17 خرداد - 93
مصیاح یزدی خطاب به روحانی مگر خود تو دينت را از كجا ياد گرفته‌اي؟ از فيضيه يا از انگلستان؟
* آيت‌الله مصباح يزدي در جمع كاروانيان پياده عازم حرم امام خميني در پاسخ به سخنان اخير دكتر حسن روحاني كه گفته بود برخي دچار توهم هستند و مدام غصه دين مردم را مي‌خورند درحالي كه نه دين را مي‌شناسند و نه آخرت را، گفت: حتي برخي از افراد عمامه به سر كه داراي مسئوليت هستند، در واكنش به اجتماع مردم درخصوص بدحجابي و نگراني علما از وضع دين و فرهنگ و تجمع روحانيت در فيضيه، آن‌ها را كساني معرفي مي‌كنند كه اسلام را نشناخته‌اند و آن‌ها را متهم به توهم مي‌كنند. آقاي مصباح افزود: بايد از وي پرسيد مگر خود تو دينت را از كجا ياد گرفته‌اي؟ از فيضيه يا از انگلستان؟ 
توزیع شب نامه علیه توافق هسته ای
* در حاشيه راهپيمايي سالگرد قيام خونين مردم قم در15 خرداد 42 شب نامه‌اي در اطراف حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) با عنوان "توقف نامه، چه داده‌ايم و چه گرفته ايم" توزيع شد. به گزارش ايرنا، اين شب نامه كه در آن به تيم مذاكره كننده حمله شده است، بدون محدوديت و واكنش مسئولان توزيع شد. متن اين شب نامه حاوي يك نظرسنجي است كه از مخاطبان خواسته است پاسخ "بله" يا "خير" به پرسش "آيا به نظر شما در توافق ژنو از منافع ملي ايران حراست شده است؟" را به سامانه معرفي شده ارسال كنند. شب نامه با طرح اين پرسش آغاز شده است كه "آيا حمايت رهبري از تيم مذاكره كننده دولت، به معناي رضايت ايشان از توافق ژنو است؟"، سپس پاسخ داده است: "حمايت عمومي رهبري از همه دولت‌ها بوده است." اين شب نامه همچنين اضافه كرده است: "تشكر رهبري خطاب به دولت در بحث هسته‌اي نيز مطلق نيست."
" اخلال گری در سخنراتی روحانی با شعار انرژي هسته‌اي حق مسلم ماست"
* تعداد معدودي از شركت كنندگان در مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) كه قصد اخلال در سخنراني رئيس‌جمهور را داشتند، موفق به تسري شعارهاي معنادار خود به جمعيت نشدند. به گزارش "انتخاب"، آقاي روحاني رئيس‌جمهور كه درحال سخن گفتن از ديپلمات‌ها و مذاكره كنندگان ايران در مذاكرات هسته‌اي و حفظ حقوق هسته‌اي كشور بود با شعار عده‌اي مواجه شد كه مي‌گفتند "انرژي هسته‌اي حق مسلم ماست" و سعي كردند در سخنان رئيس‌جمهور خلل كنند، اما روحاني پس از وقفه‌اي كوتاه، در مواجهه با شعارهاي اين افراد كه قطع نمي‌شد، صداي خود را بالاتر برد و گفت: بي‌ترديد انرژي هسته‌اي حق مسلم است، بي‌ترديد صلح و ثبات حق مسلم است، بي‌ترديد پيشرفت و توسعه حق مسلم ماست، بي‌ترديد علم و دانش حق مسلم ماست، بي‌ترديد نفوذ در منطقه و جهان حق مسلم ماست و بي‌ترديد وحدت و اتحاد و برادري حق مسلم ملت ايران است. وي افزود: "مردم ما مطمئن باشند در مسير تدبير، اعتدال و اميد اين ملت بزرگ به تمام اهداف خود دست پيدا خواهد كرد." مردم حاضر در حرم امام، سخنان رئيس‌جمهور را با شعار "الله اكبر" تأييد كردند و اخلالگران را ناكام نمودند
اخلالگران موقع سخنرانی روحانی در 14 خرداد
* تعدادي از حاضران در مراسم شب 14 خرداد در حرم امام خميني كه توانسته بودند در حمايت از آقاي روحاني با شعارهاي "الله اكبر" از رئيس‌جمهور حمايت كنند و اخلالگران را ناكام نمايند، بعد از پايان مراسم، بازداشت و بعد از ساعاتي بازجوئي كتبي و دريافت مشخصات از آنان، آزاد شدند. شاهدان عيني گفتند: بازداشت كنندگان لباس شخصي برتن داشتند و داخل ميني بوس بودند. همين گزارش حاكي است يك جانباز هم كه به دستگيري اين افراد توسط لباس شخصي‌ها اعتراض كرده بود بازداشت شد.
نماينده مجلس: نزديكان احمدي نژاد از محل درآمدهاي مناطق آزاد، ملك مي‌خرند و خودرو وارد مي‌كنند
دولتمردان قبلي و نزديكان رئيس جمهور سابق از محل درآمدهاي حاصل از اجاره مناطق آزاد تجاري، املاكي را در مركز كشور خريداري و با استفاده از پول بيت المال خودروهايي را نيز به كشور وارد كرده‌اند كه اكنون در اختيار آن‌ها است. به گزارش مجلس نيوز، غلامعلي جعفرزاده ايمن آبادي، نماينده رشت در مجلس در واكنش به عدم تحويل 26 خودروي نهاد رياست جمهوري توسط دولت دهم گفت: جاي تاسف بسيار است كه با وجود ادعاهاي پاك دستي دولت سابق به خصوص شخص آقاي احمدي نژاد هر روز اخبار تاسف باري از اقداماتي مانند تصرف غير قانوني اموال بيت المال توسط اين گروه شنيده مي‌شود. وي تاكيد كرد: انتظار مي‌رود دستگاه قضا برخورد قاطعي با مسئولان دولت قبل داشته باشد تا درس عبرتي براي همگان شود.عضو كميسيون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس كوتاهي در برابر تخلفات احمدي نژاد را غير قابل قبول توصيف و تصريح كرد: براي پيشگيري از رخ دادن اتفاقات اينگونه بايد طبق قانون و مقررات با آقاي احمدي نژاد، همراهان و كليه متخلفان برخورد صورت پذيرد تا مردم متوجه شوند كه اين مملكت بر اساس قانون مي‌چرخد. اين سخنان در حالي بيان مي‌شود كه با وجود به اتمام رسيدن دولت دهم هنوز 26 خودروي متعلق به رياست جمهوري در اختيار نزديكان محمود احمدي نژاد است كه از بازگردادندن ان به دولت قانوني وقت سرباز مي‌زنند. گذشته از اين پرونده اجاره غير قانوني برخي ساختمان‌هاي مرغوب مناطق آزاد توسط دولت قبل به موسسه تخت مديريت حميد بقايي، معاون اجرايي محمود احمدي نژاد در دولت دهم هم چنان توسط دولت روحاني در حال پيگيري است. احمدي‌نژاد در پاسخ به پرسش خبرنگار ايسنا در مورد اين خودروها تنها به گفتن اين جمله بسنده كرد كه " شرمنده، قرارمصاحبه نداريم". 
ادعاي رسانه‌هاي عربي: ايران ارتش مقابله با ژنرال سيسي تشكيل داده است!
برخي رسانه‌هاي عربي مدعي شده اند، ايران پس از بركناري محمد مرسي از قدرت به كمك برخي گروه‌هاي شبه نظامي مصر و ميليشياي وابسته به اخوان "ارتش آزادي بخش مصر" را براي مقابله با دولت سكولار ژنرال السيسي رئيس جمهور جديد مصر تشكيل داده است! به گزارش عصر ايران، وب سايت " البوابا" اردن با انتشار گزارشي مدعي شده است، ايران از حكومت سكولار ژنرال سيسي در مصر نگران است و در ماه‌هاي گذشته ملاقات‌هايي با برخي رهبران اسلامگراي مصري براي طرح تشكيل ارتش آزادي بخش مصر را در ليبي و سودان ترتيب داده است. بر اساس اين گزارش بخشي از شبه نظاميان مصري كه در دوره محمد مرسي رئيس جمهور مخلوع مصر به سوريه رفته بودند و نيز برخي گروه‌هاي نظامي وابسته به اخوان كه پس از بركناري محمد مرسي از كشور گريخته اند، در چارچوب ارتش آزادي بخش مصر از سوي ايران به همكاري دعوت شده‌اند. بر اساس اين گزارش واحد‌هايي از نيروهاي نظامي برون مرزي ايران در شهر مصراته در شمال غرب ليبي نيروهاي ارتش آزادي بخش مصر را آموزش مي‌دهند. همچنين بر اساس گزارش روزنامه الوطن مصر، ايران در حال آموزش شبه نظاميان وابسته به اخوان در سودان است. روزنامه العرب اليوم اردن نيز با انتشار گزارشي مدعي شده است ايران در انديشه بي‌ثبات سازي مصر از طريق ليبي و سودان است
ايران چهارشنبه گذشته 15 بار لرزيد

در مجموع 15 زمين لرزه چهارشنبه گذشته نقاط مختلف كشور را لرزاند. به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران، 15 زمين لرزه با شدت‌هاي مختلف كه همگي آنان كمتر از 4 ريشتر قدرت داشتند نقاط مختلف كشور را لرزاند، اما برخي از اين زمين‌لرزه‌ها به دليل كوچك بودن شدتشان، از سوي شهروندان احساس نشدند. براين اساس، نخستين و بزرگ‌ترين زمين لرزه با قدرت 3.8 در ساعت 24 دقيقه بامداد قصرشيرين در كرمانشاه را لرزاند گرچه خسارات جاني و مالي به دنبال نداشت، اما منجر به آماده باش نيروهاي امدادي در محل شد. آخرين زمين لرزه نيز در ساعت 23:32 چهارشنبه با بزرگي 3.2 ريشتر صالح آباد در استان ايلام را لرزانده است. همچنين كوچكترين زمين لرزه 1.3 ريشتر بزرگي داشته و مربوط به نورآباد استان لرستان بوده است.