صداي و نامه های شما.

صداي  و نامه های شما. 29 خرداد-93
* اسماعيلي از تهران: جنگل‌ها جزء منابع ملي است. دليل تخريب آن و ايجاد ساختمان سازي كه برخي از آنها متعلق به نهادها و سازمانها هم مي‌باشد، چه مي‌باشد؟ بايد جنگل‌ها و منابع طبيعي حفظ گردند نه اينكه به جان آن‌ها بيفتند. يا زمين‌هاي كشاورزي را در شمال كشور و دماوند تبديل به باغ و ويلا كنند. چه كساني عامل ويراني طبيعت هستند؟* احمديان از تهران: پله‌هاي برقي پل خاقاني در خيابان تهران نو بيشتر اوقات خاموش است و مردم مجبورند پله‌هاي زيادي را براي رسيدن به مسير خود طي كنند كه اين امر مخصوصاً براي افراد سالخورده مشكلاتي بوجود آورده است. علت اين خاموشي چيست؟ بانك رفاه كارگران يا بانك جفا به كارگران بانك رفاه كارگران متاسفانه چندان توجهي به خانواده بزرگ تامين اجتماعي ندارد و خوب است كه كلمه رفاه را از نام خود بردارد زيرا در كجاي دنيا سراغ داريد كه بهره بانكي براي كساني كه خود را سهام‌دار اين بانك مي‌دانند 27 درصد باشد و براي پرداخت 5 تا 15 ميليون تومان وام تعمير مسكن كارگران و بازنشستگان را از ته سوزن رد مي‌كنند در صورتي كه كل منابع بانك متعلق به پيشگامان عرصه كار و توليد است. ............
صداي شما
* اسماعيلي از تهران: جنگل‌ها جزء منابع ملي است. دليل تخريب آن و ايجاد ساختمان سازي كه برخي از آنها متعلق به نهادها و سازمانها هم مي‌باشد، چه مي‌باشد؟ بايد جنگل‌ها و منابع طبيعي حفظ گردند نه اينكه به جان آن‌ها بيفتند. يا زمين‌هاي كشاورزي را در شمال كشور و دماوند تبديل به باغ و ويلا كنند. چه كساني عامل ويراني طبيعت هستند؟
* صلواتي از تهران: چند وقتي است بعضي گويندگان خبر 30/20 سيما و همچنين جهت اطلاع 5 شنبه‌ها، بساط فيلمبرداري خودشان را اطراف رئيس‌جمهور و دولتمردانش پهن كرده‌اند و به اصطلاح خودشان گاف‌هاي دولتمردان را تحليل و بازگو مي‌كنند. درصورتي كه در دولت گذشته اين همه گاف داشتند و... پس آقاي تهيه كننده و آقاي... آن موقع كجا بودند؟ به مسئولان رسانه ملي بگوييد مردم با هوش ايران متوجه خيلي چيزها شدند فقط كمي انصاف داشته باشيد.
* احمديان از تهران: پله‌هاي برقي پل خاقاني در خيابان تهران نو بيشتر اوقات خاموش است و مردم مجبورند پله‌هاي زيادي را براي رسيدن به مسير خود طي كنند كه اين امر مخصوصاً براي افراد سالخورده مشكلاتي بوجود آورده است. علت اين خاموشي چيست؟ 
نامه‌هاي شما
بانك رفاه كارگران يا بانك جفا به كارگران 
بانك رفاه كارگران متاسفانه چندان توجهي به خانواده بزرگ تامين اجتماعي ندارد و خوب است كه كلمه رفاه را از نام خود بردارد زيرا در كجاي دنيا سراغ داريد كه بهره بانكي براي كساني كه خود را سهام‌دار اين بانك مي‌دانند 27 درصد باشد و براي پرداخت 5 تا 15 ميليون تومان وام تعمير مسكن كارگران و بازنشستگان را از ته سوزن رد مي‌كنند در صورتي كه كل منابع بانك متعلق به پيشگامان عرصه كار و توليد است.
متاسفانه برابر نامه شماره 28291/93/60 مورخ 27/2/1393 تعداد پنجاه هزار فقره وام ضروري دو ميليون توماني براي حدود بيش از 2ميليون بازنشسته تامين اجتماعي در كشور در نظر گرفته شده است كه تعداد 1425 فقره آن سهم استان خراسان است كه اعلام نامناسب آن توسط كانون عالي كارگران بازنشسته كشوري در صدا و سيما و جرايد كه همه بازنشستگان براي دريافت وام بلاعوض به كانونهاي بازنشستگي مراجعه نمايند همه كشور را به هم ريخت و روزي نيست كه در كانونها تنش ايجاد نشود و بازمانده‌اي گريه نكند. متاسفانه تفكر سوداگري بر ادارات و مسئولين حاكم شده و بعد خدمت مغفول مانده است و گوش شنوايي هم وجود ندارد. به نظر مي‌رسد همين مقدار وام اعلام شده هم قطع گردد بهتر است و بانك جمع كند تا خاوري نامي پيدا شود و ببرد. زندگي طوري شده است كه از 18 ساله تا 80 ساله به دنبال وام هستند واين يعني پيش خور كردن حقوق آينده. خداوندا دغدغه درمان و معيشت بازنشستگان را برطرف فرما - آمين .رئيس كانون كارگران بازنشسته تامين اجتماعي استان خراسان رضوي -قربانعلي رمضاني 
زائران در ميانه راه 
زائران استان گلستان كه قصد زيارت امام رضا(ع) را دارند از مسئولان راه‌آهن تقاضا دارند بودجه‌اي را كه در دوره دولت قبلي براي راه‌اندازي خط آهن گرگان ـ مشهد تصويب شد، به كار بيندازند و زائران را در نيمه راه، بدون وسيله و ترن به حال خود رها نكنند.
متين چمني ـ گرگان