گزیده خبرهای 4 بهمن - 93

گزیده خبرهای 4 بهمن - 93
فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تیم ویژه‌ای از کارآگاهان برای پیگیری پرونده قتل دختر جوان در یاسوج تشکیل شده است.  سردار غلام عباس غلام زاده در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: علت و انگیزه این قتل هنوز مشخص نیست و با همکاری مقامات قضایی موضوع در حال پیگیری و تحت بررسی استوی اظهارکرد: در صورتی که پیگیری‌ها به نتیجه برسند اطلاع رسانی خواهد شددختر ۱۷ ساله به نام(ع-ص) مقیم منطقه اکبرآباد شهر یاسوج روز پنجشنبه در تماس تلفنی که در خودروی سواری با مادر خود داشته است اعلام می‌کند که پس از تکمیل ظرفیت خودروی مسافربری حرکت خواهد کرد، اما بعد از ساعت‌ها دختر به منزل نرسید و به تماس‌های مکرر خانواده پاسخی نداد.خانواده این دانش‌آموز خبر مفقود شدن دخترشان را به پلیس اعلام می‌کنند و چندین ساعت بعد نیروهای امنیتی و انتظامی خبر پیدا شدن جسدی را به خانواده مرحومه اطلاع می‌دهند و آنها برای شناسایی به محل حادثه مراجعه می‌کنندجسد این دانش‌آموز ۱۷ ساله روز جمعه در کنار روستای موردر از یاسوج پیدا شد که با شلیک سه گلوله اسلحه کمری و ضرباتی از چاقو و شکستگی دست و بینی به قتل رسیده بود. جسد این دانش‌آموز برای کالبد شکافی تحویل پزشکی قانونی یاسوج شدصبح امروز جسد این دختر در قبرستان شرف آباد یاسوج تشییع و به خاک سپرده شد.
زندانی فراری با همدستی ۲ نفر از دوستانش به کمین طلافروش‌هایی می‌نشستند که برای خرید طلا به بازار تهران می‌رفتند و نقشه سرقت را عملی می‌کردندبه گزارش همشهری، سردسته باند با ميلياردها توماني كه از اين راه به جيب زد 8 دستگاه آپارتمان در تهران و كرج خريده بود.اعضاي اين باند از خرداد‌ماه سال‌جاري با شكايت مرد طلافروشي تحت تعقيب قرار گرفتند. شاكي به مأموران گفت: در غرب پايتخت يك مغازه طلافروشي دارم و هرچند وقت يك‌بار به بازار تهران مي‌روم و به‌صورت عمده 2يا 3كيلو طلا مي‌خرم تا ويترين مغازه را پر كنموي افزود: طبق معمول هميشه براي خريد به بازار تهران رفتم و 3كيلو طلايي كه سفارش داده بودم را خريدم. پس از آن طلاها را داخل كيسه‌اي گذاشتم و سوار ماشينم شدم تا به سمت مغازه‌ام بروم. وقتي به نزديكي مغازه‌ام رسيدم داخل كوچه پارك كردم اما به محض پياده‌شدن 3سرنشين يك موتورسيكلت به سمت من حمله كردند. يكي از آنها چاقويي زيرگلويم گذاشت و تهديدم كرد چنانچه كيسه طلاها كه داخل كيف دستي گذاشته بودم را در اختيارشان قرار ندهم مرا مي‌كشند. من كه زبانم بندآمده بود از ترس جانم جرأت نكردم در مقابل آنها مقاومت كنم براي همين كيسه طلاها را تحويلشان دادم و آنها بلافاصله بعد از سرقت فرار كردند. من اطمينان دارم كه آنها از داخل بازار مرا شناسايي و تعقيب كرده بودند تا نقشه سرقت را عملي كنند.
 
سرقت‌هاي سريالي
تيمي از مأموران پليس آگاهي پايتخت با دستور قاضي هاشميان، بازپرس شعبه سوم دادسراي جنايي تهران تحقيقات خود را روي اين پرونده متمركز كردند. در نخستين اقدام شماره پلاك موتوري كه مالباخته يادداشت كرده بود مورد بررسي قرار گرفت و مشخص شد كه موتور سرقتي استدرحالي‌كه تجسس‌هاي پليسي در اين پرونده ادامه داشت شكايت ديگري پيش روي تيم تحقيق قرار گرفت و نشان داد كه اعضاي اين باند به‌صورت سريالي دست به سرقت مي‌زنند. متهمان اما اين بار شگرد ديگري به‌كار گرفته بودند. مالباخته دوم در توضيح ماجراي سرقت به كارآگاهان گفت: براي خريد 2كيلو طلا به بازار تهران رفتم و بعد از خريد به سمت مغازه‌ام رفتم. در بين راه دوستم با من تماس گرفت و خواست كه مقداري پول برايش كارت به كارت كنم. من هم كنار خيابان پارك كردم و بعد از 5دقيقه كه برگشتم متوجه شدم كه دزدان به ماشينم دستبرد زده‌اند و با تخريب صندوق عقب ماشين كيسه طلاها را دزديده‌اند.
 
ردپاي زنداني فراري
با انجام چهره‌نگاري متهمان توسط مالباخته‌ها مشخص شد كه هردو سرقت توسط اعضاي يك گروه صورت گرفته است. از سوي ديگر مأموران متوجه شدند كه در حوالي محل دومين سرقت، دوربين مداربسته يكي از اماكن آنجا لحظه سرقت را ثبت كرده است كه با بازبيني آن تصاوير متهمان نيز به‌دست آمد. تيم تحقيق در گام بعدي به بررسي بانك اطلاعات مجرمان سابقه‌دار پرداختند و دريافتند كه 2نفر از اعضاي اين گروه سابقه‌دار هستند كه پيش از اين زندان را تجربه كردند.  يكي از آنها به نام حسين زنداني فراري بود كه سال 85به اتهام زورگيري به عنف دستگير و به 8سال حبس محكوم شده بود. وي اسفند سال 88به‌خاطر عيد از زندان مرخصي گرفته اما ديگر به زندان بازنگشته و فراري شده بود. با اين سرنخ كارآگـــاهان اقدامـــــات اطلاعاتي خود را شروع كردند تا اينكه 27مهرماه همدست وي را دستگير كردند. رديابي‌ها براي دستگيري زنداني فراري ادامه داشت تا اينكه هفته گذشته وي به دام پليس افتاددر تحقيقات مشخص شد كه اين زنداني فراري در اين مدت دست به 11فقره دزدي زده و در حدود 25كيلو طلا سرقت كرده است. وي با ميلياردها تومان پولي كه از فروش طلاها به‌دست آورده 8دستگاه آپارتمان در تهران و كرج خريده كه سند 3آپارتمان را به نام مادرش زده استتمامي اموال وي نيزاز سوي قاضي هاشميان توقيف شد. اعضاي اين گروه اعتراف كردند كه با تعقيب طعمه‌هايشان در فرصتي مناسب براي سرقت وارد عمل مي‌شدند. آنها يا با زورگيري و يا با تخريب خودروها دست به دزدي مي‌زدند و پس از آن طلاها را به دلال يا طلافروش‌ها مي‌فروختند.به گزارش همشهري، 2متهم دستگير شده براي انجام تحقيقات در اختيار مأموران اداره آگاهي پايتخت قرار گرفتند و تلاش براي دستگيري سومين عضو اين گروه ادامه دارد.
فرناندو آلونسو پس از تصادف شدید در رقابتهای فرمول یک بارسلون با یک بالگرد به بیمارستان منتقل شد.به گزارش ایسنا، فرناندو آلونسو راننده سرشناس و اسپانیایی تیم مک لارن  که یکی از پرافتخارترین اتوموبیلرانان جهان محسوب می شود، در جریان رقابتهای امروز فرمول یک که در شهر بارسلون در حال برگزاری است، دچار حادثه شد. آلونسو در دور بیستم  و در حالی که 150 کیلومتر بر ساعت سرعت داشت کنترل ماشین خود را از دست داد و به شدت با دیواره های کناری برخورد کرد.تیم پزشکی بلافاصله وارد عمل شد و این ورزشکار اسپانیایی را به بیمارستان منتقل کرد. حال عمومی وی رضایت بخش است. اما برای مراقبت های بیشتر باید امشب را در بیمارستان سپری کند.
دبیرکل مجمع نیروهای خط امام (ره) در تالار حافظ دانشگاه آزاد اسلامی کرمان به دلیل درگیری لفظی شماری از دانشجویان سخنرانی خود را در جمع آنان ناتمام رها کرد.به گزارش ایرنا، حجت الاسلام هادی خامنه ای روز یکشنبه برای سخنرانی در مراسم پانزدهمین سالروز تاسیس انجمن اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی دعوت شده بود.دبیر کل مجمع نیروهای خط امام(ره) در بخشی از سخنان خود گفت: امروز خیلی ها از کلمه فتنه گر نان می خورند.این مطلب با عکس العمل شماری از افراد حاضر در مراسم مواجه شد و شماری از آنان شعار مرگ بر ضد ولایت فقیه سردادند.حجت الاسلام هادی خامنه ای از گروه های دانشجویی خواست بحث نکنند و علیه یکدیگر شعار ندهند اما این وضعیت ادامه یافت و دبیر کل مجمع نیروهای خط امام (ره) سخنرانی خود را ناتمام رها کرد.حجت الاسلام هادی خامنه ای امروز یکشنبه برای شرکت در چند برنامه دانشجویی و سیاسی سفری دو روزه را به استان کرمان آغاز کرد.
منابع امنیتی عراق از انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در جنوب غربی بغداد و کشته شدن ۶ نفر و زخمی شدن ۱۴ نفر دیگر خبر دادند.به گزارش فارس به نقل از شبکه العربیه، تروریست‌ها یکشنبه شب یک خودروی بمب‌گذاری شده را در منطقه «السیدیه» در جنوب غربی بغداد منفجر کردند.منابع امنیتی عراق گزارش دادند که بر اثر این انفجار شش نفر از شهروندان عراقی کشته و 1۴ نفر دیگر نیز زخمی شدند.منابع پزشکی بغداد اعلام کردند که حال برخی از زخمی ها وخیم است و احتمال افزایش تلفات وجود دارد.
۳ پسر جوان که برای پولدار شدن نقشه کلاهبرداری از شرکت بیمه را طراحی کرده بودند، از سوی قاضی پرونده مجرم شناخته شدند.به گزارش همشهری، مدتي قبل مأموران پليس راهنمايي و رانندگي اردبيل در جريان تصادفي در يكي از خيابان‌هاي اين شهر قرار گرفتند و راهي محل حادثه شدند. يك دستگاه پژو 206 وسط خيابان توقف كرده و مقابلش پسر جواني با لباس‌هاي خون‌آلود روي زمين افتاده بود. جوان مجروح مدعي بود كه با پژو 206تصادف كرده و حرف‌هاي او را راننده پژو و جوان ديگري كه مدعي بود شاهد حادثه است تأييد كردند.راننده كه شهاب نام دارد به مأموران گفت: داشتم از خيابان با سرعت عبور مي‌كردم كه ناگهان با اين آقا تصادف كردم.درحالي‌كه هر 3پسر جوان مدعي تصادف بودند، مأموران راهنمايي و رانندگي با بررسي محل تصادف به آنها شك كردند؛ چرا كه خط ترمز، نوع جراحت و آثار به جاي‌مانده روي خودرو به ‌نظر ساختگي مي‌رسيد.از طرفي بازپرس شعبه اول دادسراي عمومي و انقلاب اردبيل نيز دستور بازجويي پليسي از آنها را صادر كرد. آنجا بود كه هر 3متهم پرده از نقشه‌اي كه براي كلاهبرداري از بيمه كشيده بودند، برداشتند. در اين ميان شهاب به قاضي قدير محمدي گفت: از آنجايي كه وضع مالي مان خوب نبود تصميم گرفتيم نقشه‌اي بكشيم كه يك شبه پولدار شويم. وقتي كلاهبرداري از شركت بيمه را انتخاب كرديم، قرار شد يكي از ما به نام پيمان نقش مجروح را بازي كند.ابتدا او را كتك زديم تا حسابي زخمي شود. بعد او مقابل خودروي 206من افتاد كه مثلا بر اثر تصادف اين اتفاق برايش افتاده است. پرهام هم نقش شاهد ماجرا را بازي كرد تا پليس شك نكند. با اين تصادف مي‌خواستيم از شركت بيمه پول بگيريم كه موفق نشديم. با اعتراف 3متهم جوان، بازپرس قدير محمدي پس از تحقيقات تكميلي براي هر 3نفر به اتهام شروع به كلاهبرداري قرار مجرميت صادر كرد و پرونده آنها به زودي به دادگاه فرستاده خواهد شد.