گزیده خبرهای 16 شهریور – 94 . قسمت -2

گزیده خبرهای 16 شهریور – 94 . قسمت -2
 
  خبر ويژه 
تحريف بيانات خامنه ای  در روزنامه اجاره اي
روزنامه اي که به عنوان تقويت امواج BBC و VOA در داخل عمل مي کند، ضمن تحريف بيانات رهبر معظم انقلاب، به تهديد نمايندگان مجلس و ضرورت تصويب بي چون و چراي برجام پرداخت.    روزنامه اجاره اي اعتماد که سابقه کپي کاري تحليل هاي شبکه دولتي انگليس را در کارنامه خود دارد، در نوشته اي بدون امضا به تحريف خطوط قرمز و نگراني هاي صريح رهبر معظم انقلاب پرداخت و مدعي شد: مفاد اظهارات مقام معظم رهبري نشان مي دهد که در همه مراحل در جريان ماجرا بوده اند و اگر در مواردي هم منويات ايشان محقق نشده، طبعا اقتضاي معامله است و در نهايت مخالفت نکرده اند. جالب اينکه حتي مخالفان برجام هم هنگام صحبت آن را قطعي فرض مي کنند ]!؟[ و نسبت به رفتارهاي ايران درباره پس از برجام انذار مي دهند.    اين نوشته مي افزايد: راي آوردن برجام در مجلس با راي بسيار بالاخواهد بود، زيرا هيچ نماينده اي نمي تواند تبعات رد آن را بپذيرد، به ويژه آنکه مي خواهند در انتخابات بعد نيز شرکت کنند و مردم از آنها سوال خواهند کرد. از همه مهم تر بعد از تاييد آن در آمريکا رد شدنش در ايران، تمام مسئوليت را بر دوش ايران خواهد انداخت و اين دقيقا خواست تندروهاي آمريکايي و اسرائيلي است. بنابراين درباره اصل تاييد آن جاي هيچ نگراني نيست. ضمن اينکه برخي تندروهاي دلواپس ديگر نخواهند گفت که امکان نقد براي ما فراهم نشد. اتفاقا بهتر است که آنها مخالفت کنند تا مردم با آنان آشنايي بيشتري پيدا کنند. هرچند تاکنون هم همه حرف هاي خود را از همه تريبون ها زده اند و پاسخ هاي لازم را نيز دريافت کرده اند ولي از آنجا که برجام يک اتفاق ملي و نه جناحي است و مهم تر اينکه اين مشکل به دست تندروهاي دلواپس ايجاد شده بود، بنابراين بهتر است همه نهادهاي ممکن درباره آن اظهارنظر کنند. شيوه تصويب نيز مي تواند مثل همان قرارداد 1359 الجزاير باشد. به اين معنا که به دولت اجازه داده شود اين مشکل را حل و فصل کند.     يادآور مي شود رهبر معظم انقلاب بارها تاکيد کرده اند که در جزئيات مذاکرات و توافق دخالت نمي کنند و خطوط قرمزي را براي پاسداشت منافع ملي تعيين کرده اند که بايد در توافق نهايي لحاظ شود. ايشان آخرين بار هم با اشاره به سخنان صريح مقامات آمريکايي تاکيد کردند اگر قرار است تحريم ها لغو نشود، پس براي چه مذاکره کرده و محدوديت هايي را پذيرفته ايم؟! آيا به نظر نويسنده اعتماد که معلوم نيست از لندن اين نوشته فاقد امضا را قلمي کرده يا از تهران، اين سخن صريح به مفهوم رضايت و موافقت است؟ اين تعبير که «اگر در مواردي منويات ايشان محقق نشده، طبعا اقتضاي معامله است»، يعني اينکه اگر دولت به قصد لغو تحريم ها مذاکره کرد و دادن امتيازاتي را پذيرفت اما لغو تحريم ها عملي نشد، بازهم معامله خوبي صورت گرفته است؟ يعني تيم مذاکره کننده صرفا مسئول واگذاري يک سري امتيازات مهم بدون مابه ازاء بوده اند؟
    
نکته دوم ادعاي «تصويب برجام در مجلس با راي بسيار بالاخواهد بود» است. گويا روزنامه اعتماد هنوز خيال مي کند در دوره مجلس ششم که برخي نمايندگان آن رفتاري نوکرمآبانه و عبيد صفت با آمريکا و انگليس داشتند، به سر مي بريم! جهت اطلاع حضرات بايد گفت آن مجلس ننگ آور به تاريخ پيوست و برخي از دست اندرکاران آن در آمريکا و اروپا پناهندگي گرفتند و اکنون دوشادوش همکاران فراري روزنامه اعتماد به آمريکا و اروپا و فرانسه بيگاري مي دهند.    نکته سوم؛ تهديد نمايندگان ملت آن هم توسط روزنامه پيروزي يي است که آلوده به انواع مفسدان اقتصادي و سياسي و به تمام معنا، يک روزنامه کرايه اي و اجاره اي است. براي اين حضرات فقط بايد يادآوري کرد که چگونه گنده هاي آنان در مجلس ششم پس از خيانت به کشور، بست نشستند اما با بي اعتنايي و دهن کجي مردم مواجه شدند
خبر ويژه 
آب پاكي كارگزاران به دست مردم آثار لغو تحريم ها پيشخور شده است(!)
عضو شوراي مرکزي حزب کارگزاران ضمن آسوده کردن خاطر مردم نسبت به نتايج توافق وين گفت؛ آثار لغو تحريم ها پيشخور شده است!    روزنامه آرمان ضمن مصاحبه با سعيد ليلاز، تيتر اول خود را به عبارت «آثار لغو تحريم ها پيشخور شده است» اختصاص داد. آرمان از ليلاز پرسيده است؛ «بسياري معتقدند باتوجه به اينکه بعد از توافق هسته اي انتظارات اقتصادي مردم بالارفته، حتماً بايد بهبود اقتصادي به گونه اي باشد که در وضعيت معيشتي مردم نيز ديده شود. نظر شما چيست؟» و او پاسخ مي دهد: معتقدم اساس تحولات اقتصادي و معيشتي ايران چه در اقتصاد کلان و چه در وضعيت زندگي مردم از طريق مديريت ها و سياستگذاري هاي دولت ممکن است. اعتقاد ندارم بدون اقدامات دولت مي توانيم تصور کنيم که با صرف توافق هسته اي اتفاق مهمي در اقتصاد ايران رخ خواهد داد. مجموعه تحولاتي که در اقتصاد ايران ممکن است اتفاق بيفتد فقط درصورتي که دولت سياستگذاري هاي درستي داشته باشد، عملي خواهد بود.     وي ادامه مي دهد: درباره مقدار ارزهاي آزاد شده اغراق صورت مي گيرد و گذشته از اين مسئله بيش از آن چيزي که از محل ارزهاي آزاد شده براي مردم قدرت خريد ايجاد کنيم از طريق کاهش قيمت نفت از جيب ايران رفته است. بنابراين آثار لغو تحريم ها به طور کلي پيشخور شده و قابل استفاده براي بهبود اوضاع نخواهد بود.     عضو مرکزيت کارگزاران البته توضيح نداد چرا درحالي که کارشناسان نسبت به خباثت ها و توطئه مشترک آمريکا و رژيم سعودي هشدار مي دادند، يک جريان خوش خيال - يا بزک کننده- فقط از دوستي و تنش زدايي با آمريکا و آل سعود سخن مي گفتند و براي شبيخون نفتي چاره جويي نمي کردند؟    ليلاز در ادامه اين مصاحبه درباره درآمدهاي مالياتي دولت مي گويد: اين بستگي به سياست هاي دولت دارد. اينکه دولت چگونه مي تواند ماليات ستاني خود را افزايش دهد؟ اگر دولت بخواهد فشارهاي خود را بر گروه هايي که درحال حاضر نيز ماليات مي دهند، افزايش دهد شکست مي خورد و نارضايتي جمعي افزايش پيدا خواهد کرد. اگر دولت بتواند روي گروه هاي جديد که تاکنون ماليات نپرداخته اند در دولت، بخش عمومي و خصوصي متمرکز شود حتماً نتيجه آن افزايش رضايت عمومي خواهد بود. ضمن اينکه ما بايد از دولت بخواهيم درباره نحوه هزينه کردن اين درآمدها نيز پاسخگو باشد.
    دستگيري سارق لوله هاي نفت
    سرويس شهرستان ها: فرمانده انتظامي شهرستان گچساران گفت: ماموران پاسگاه انتظامي «عبدالهي» حين گشت زني در سطح حوزه استحفاظي با مشاهده فردي که با يک دستگاه خودروي وانت در حال سرقت از لوله هاي متعلق به شرکت نفت بوده، اقدامات قانوني و انتظامي خود را براي دستگيري وي انجام دادند.سرهنگ علي کرم بازيان افزود: با هوشياري ماموران، متهم قبل از اينکه اقدام به فرار کند، دستگير و خودرو وي متوقف شد.    وي تصريح کرد: متهم ضمن اعتراف به اقدام براي سرقت از لوله هاي شرکت نفت و داشتن سابقه در همين مورد، پس از بازجويي هاي تکميلي با تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني به دادسرا تحويل داده شد.    
    کلاهبرداري 12 ميلياردي پدر و پسر
    سرويس شهرستانها: فرمانده انتظامي ايرانشهر گفت: در پي شکايت تعدادي از شهروندان و مراجعه به پليس آگاهي اين شهرستان مبني بر اينکه دو نفر پدر و پسر 12 ميليارد و 370 ميليون ريال با فروش چند قطعه زمين از آنها کلاهبرداري کرده اند بررسي موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.    سرهنگ جليليان افزود: با توجه به حساسيت موضوع، شناسايي آدرس محل اختفاي متهمان توسط ماموران پليس آغاز و سرانجام پس از چندين روز کار اطلاعاتي و عملياتي و اقدامات فني، محل اختفاي يکي از متهمان در ايرانشهر شناسايي و در يک عمليات غافلگيرانه دستگير شد.    وي ادامه داد: متهم که در تحقيقات اوليه سعي داشت خود را بي گناه جلوه دهد، در مقابله با ادله و شواهد محکم و انکارناپذير کارآگاهان پليس، به کلاهبرداري از 40 نفر از شهروندان با استفاده از جعل اسناد به ارزش 12 ميليارد و 370 ميليون ريال با همکاري يک نفر ديگر اعتراف کرد.    فرمانده انتظامي شهرستان ايرانشهر با اشاره به اينکه تلاش هاي پليس براي دستگيري متهم ديگر همچنان ادامه دارد، تصريح کرد: اين متهم پس از تکميل تحقيقات با معرفي به مراجع قضايي روانه زندان شد.    
    برداشت 6 ميلياردي از حساب
    سرويس شهرستانها: رئيس پليس فتاي مازندران گفت: در پي مراجعه فردي به پليس فتا و طرح شکايت مبني بر اينکه پس از اخذ پرينت از حساب هاي بانکي خود متوجه برداشت مبلغ 6 ميليارد ريال وجه نقد به صورت غيرمجاز از حساب هاي بانکي خود شده است.    در بررسي هاي صورت گرفته از سوي کارآگاهان اين پليس مشخص شد مبالغ زيادي از حساب هاي بانکي شاکي از طريق اينترنت و همچنين بخش اعظمي از اين مبالغ نيز از طريق دستگاه POS و خودپرداز بانک ها طي سالهاي 1392 تا 1394 برداشت شده است.سرهنگ محمدنژاد افزود: در ادامه تحقيقات، کارآگاهان دريافتند برداشت هاي صورت پذيرفته از طريق اينترنت حجره خود شاکي انجام گرفته، ماموران يکي از بستگان نزديک شاکي را که نزد وي مشغول کار بوده به عنوان متهم شناسايي و پس از اخذ مجوز قضايي، وي را در يک عمليات غافلگيرانه دستگير کردند.    وي تصريح کرد: متهم که چندين سال متوالي در حجره شاکي مشغول به کار بوده با فعال کردن رمز دوم کارت هاي عابر متعلق به وي از سال 1392 تا سال 1394 از طريق اينترنت، دستگاه خودپرداز POS اقدام به برداشت از حساب شاکي و واريز آن به حساب هاي خانواده و ديگر بستگان خود کرده بود.       
    124 راس دام قاچاق در ارزوئيه
    سرويس شهرستان ها: جانشين فرمانده انتظامي شهرستان ارزوئيه گفت: ماموران انتظامي شهرستان حين کنترل خودروهاي عبوري به يک دستگاه کاميون که حامل دام بود مشکوک شدند.سروان ابراهيم رجايي نژاد مبدا اين کاميون را استان قم و مقصد آن را هرمزگان ذکر کرد و افزود: پليس خودرو را متوقف کرد و براي بازرسي به پليس آگاهي انتقال داد.وي ادامه داد: در بازرسي مدارک خودرو مشخص شد اين کاميون در حال حمل 124 راس دام قاچاق بدون مجوزهاي لازم بوده، اين خودرو توقيف و متهم تحويل مراجع قانوني شد.