ادامه سیاست کویر سازی

ادامه سیاست کویر سازی 17 شهریور - 94
سیاست کویر سازی که با سدسازی های غیر کارشناسانه ی پیمانکاران سپاه و بسیج کلیدش زده شد به مروز موجب خشک شدن رودخانه ها وتالاب ها ودریاچه ها وحتی سدها شده است . تاجاییکه منجر شده تا از کویری شدن 55 هکتار از اراضی دشت قزوین و  وارد شدن خسارات  به 70% نخل های شادگان  گزارش داده شود   .
كويري شدن 55 هكتار از اراضي دشت قزوين
استاندار قزوين گفت: در زمان حاضر بيش از 55 هکتار از اراضي دشت قزوين به کوير تبديل شده است.    «مرتضي روزبه» در بازديد از منطقه دشت الله بوئين زهرا و منطقه کويري مرز مشترک آبيک و نظرآباد شهرستان ساوجبلاغ افزود: اگر در خصوص اين دشت چاره انديشي نشود، در آينده اي نزديک بيش از 200 هکتار از دشت قزوين به کوير تبديل مي شود.    وي با اشاره به اينکه تهديد مناطق شوره زار استان بسيار جدي است گفت: دشت قزوين به علت برداشت منابع آبي وچراي بي رويه به اين شکل درآمده و اين مسئله نگران کننده است. استاندار قزوين يکي از تهديدات جدي در اين زمينه را ريزگردها دانست و گفت: تهديدات ريزگردي اين منطقه در کوتاه ترين زمان ممکن گريبان مراکز جمعيتي استان از جمله البرز، تهران و قزوين را مي گيرد.
خشكسالي به 70 درصد نخل هاي شادگان خسارت زد

مدير اداره جهاد کشاروزي شادگان گفت: آب مورد نياز حدود 80 درصد از نخيلات اين شهرستان از رودخانه جراحي تامين مي شد اما در فصل پرورش رطب، خرما و خارک، به علت کمبود آب 70 درصد از نخيلات شادگان دچار خشکي زدگي شده اند.    محمد مطرودي افزود: مسائل و مشکلات مربوط به بحث تامين آب نخيلات شهرستان موجب شد تا کيفيت خرماي توليدي نسبت به سال هاي گذشته بسيار افت کند. وي درخصوص آغاز عمليات برداشت از نخيلات اين شهرستان تصريح کرد: برداشت از 5 شهريور ماه آغاز شده است و تا پايان شهريور ماه ادامه خواهد داشت.    وي عنوان کرد: سطح زير کشت نخيلات شادگان حدود 10 هزار هکتار است و پيش بيني مي شود که بيش از 35 هزار تن محصول خرما از اين نخيلات برداشت شود.