ولايتي : هيچ اميدي به حسن نيت آمريكايي ها در قبال برجام نداريم

ولايتي در حاشيه جشنواره بين المللي كتاب سال رضوي: هيچ اميدي به حسن نيت آمريكايي ها در قبال برجام نداريم 15 شهریور -94
 علی اکبر ولایتی   و همشهری و مشاور امور بین المللی رهبرولی فقیه خامنه ای معلوم نیست چرا همچون خامنه ای که دوپهلوگویی  می کند .این نیز تناقض گویی می کند؟ برای اینکه گاهی از توافق هسته ای حمایت می کند .گاهی هم از موضع ضد آمریکایی مخالفت می کند .

مشاور عالي رهبر معظم انقلاب ضمن تاکيد بر غيرقابل اعتماد بودن آمريکايي ها گفت: هيچ اميدي به حسن نيت آمريکايي ها و هم پيمانانش در قبال توافق نامه برجام وجود ندارد.
    
علي اکبر ولايتي روز پنج شنبه در حاشيه مراسم پاياني جشنواره انتخاب کتاب سال رضوي در مشهد در جمع خبرنگاران تصريح کرد: ياس و نااميدي ما از آمريکا تنها متعلق به امروز نيست بلکه از مدت ها قبل اين اميد وجود نداشته است.
    
وي افزود: سابقه آمريکايي ها در مواجهه با جمهوري اسلامي بسيار بد است، بنابر اين سخن پراکني هاي جان کري و اوباما عليه ايران خلاف انتظار نيست.
    
وي گفت: جمهوري اسلامي ايران هيچگاه نسبت به مسئولان آمريکايي خوش بين نبوده و اگر آمريکايي ها اقدامي در جهت مذاکرات با ايران انجام داده اند در راستاي حفظ منافع خود عمل کرده اند.
    
مشاور عالي رهبر معظم انقلاب در امور بين الملل افزود: مردم و مذاکره کنندگان ايران تلاش کردند از منافع ملي حفاظت کنند پس اگر دستاوردي در اين زمينه داشته ايم در نتيجه تلاش آمريکايي ها نبوده بلکه تلاش کساني بوده که در اين مذاکرات به نفع جمهوري اسلامي ايران اقدام جدي و پيگير انجام دادند.
    
وي در ادامه پيرامون جشنواره انتخاب کتاب سال رضوي هم گفت: اين جشنواره فرصتي براي افراد صاحب نظر و فرهيختگاني کوشا در اين حوزه است تا بتوانند آثار خود را عرضه کنند و ثمره تلاش آن ها در قالب عرضه کتاب هاي ارزشمند و نفيس به مردم ايران و جهان اسلام تبلور مي يابد.
    
وي گفت: تلاشي که آستان قدس رضوي از سال ها قبل در راستاي برگزاري جشنواره انتخاب کتاب سال رضوي آغاز کرده و همواره رو به کمال بوده موجب ترويج معارف اهل بيت(ع) به ويژه حضرت رضا(ع) در جهان اسلام شده است.