گزیده خبرهای 11 مهر -94

گزیده خبرهای 11 مهر -94
 احمدی نژاد، خود و اطرافیان خود را به پیامبر و یاران پیامبران و ائمه و مخالفان خود را به مخالفان و دشمنان پیامبران و ائمه تشبیه کرد
* احمدی نژاد، خود و اطرافیان خود را به پیامبر و یاران پیامبران و ائمه و مخالفان خود را به مخالفان و دشمنان پیامبران و ائمه تشبیه کرد. به گزارش تابناک، وی در مسجد صدیقه طاهره بیرجند گفت: شیطانیان، امام و یارانش را مسئول خرابی‌ها و ضعف‌ها معرفی می‌کردند. وی افزود: «این سنت تاریخ است که همواره ملا و مترفین و سلطه‌گران فرعونیان، پیامبران و یاران حقیقی آنان را انحرافی بنامند. آنان زدن اتهام و افترا را حق خود دانسته و با تکرار بهتان تلاش می‌کردند ذهنیت جامعه را نسبت به پیامبران و ائمه و پیروان آنان مخدوش نمایند.» عنوان «انحرافی» از عناوین معروفی است که اصولگرایان برگشته از احمدی نژاد در دور دوم ریاست جمهوری وی به اطرافیان او دادند. احمدی نژاد با سخنرانی در اینجا و آنجا از یکطرف درصدد مطرح کردن مجدد خود برآمده و از طرف دیگر با متهم کردن مخالفان خود به ملا و مترف می‌خواهد بر آنهمه فساد، که در دوران دولت او رخ داده و هر روز نمونه‌هائی از آن افشا می‌شود، سرپوش بگذارد. اتهام‌زنی نیز از شگردهای شناخته شده اوست.
* وزیر خارجه دولت مستعفی یمن مدعی ایران از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی برای اجرای طرح‌های خود استفاده می‌کند.
* وزیر خارجه دولت مستعفی یمن مدعی شد ایران از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی برای اجرای طرح‌های خود استفاده می‌کند. به گزارش روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن و وابسته به عربستان، ریاض یاسین در گفت و گو با این روزنامه با اشاره به توقیف مقادیری سلاحهای سنگین از حوثی‌ها و هواداران علی عبدالله صالح رئیس‌جمهور مخلوع یمن مشابه سلاح‌هایی که از کشتی ایرانی جان محمد حوت توقیف شد گفت مقامات ایران در اظهارات خود تلاش می‌کنند همکاری خود را با کودتاچیان در یمن مخفی کنند. ریاض یاسین، این سخنان را برای سرپوش گذاشتن بر جنایاتی که با همدستی عربستان علیه مردم یمن مرتکب شده به زبان آورده است. یونیسف دیروز اعلام کرد در حملات عربستان به یمن حداقل 500 کودک کشته شده‌اند. تعداد کشته شدگان مردان و زنان غیرنظامی در یمن از ششهزار متجاوز است.
انتقاد عضو شورای اسلامی شهر تبریز از تعدد سفر برخی مدیران شهرداری 
تبریز - خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی: عضو شورای اسلامی شهر تبریز با انتقاد از تعدد سفرهای خارجی مدیران شهرداری، اظهار داشت: اگر تمام مدیران از این سفرها بهره‌مند شوند مسئله‌ای نیست ولی انگار برخی‌ها کلا در سفر هستند و از این امکان استفاده می‌کنند و تنها اسمی که برایشان می‌شود گذاشت مدیران پروازی است.اکرم حضرتی افزود: اگر هزینه این سفرها از شهرداری تامین می‌شود باید اولویت‌بندی شود وقتی حقوق کارکنان داده نشده چگونه هزینه سفر تامین می‌شود و یا اگر توسط افراد مختلف این هزینه تامین می‌شود به نظر نمی‌رسد کسی بدون چشم‌داشت این کار را انجام دهد.عضو شورای شهر تبریز با بیان اینکه نامه‌های کمیسیون فرهنگی در شهرداری گم شده است، ابراز داشت: نامه‌هایی که ما می‌نویسیم یا عمل نمی‌شود یا گم شده است ولی افراد نامه‌های خودشان را به شهرداری برده‌اند و اجرا شده است.حضرتی گفت: باید مشخص شود نامه کمیسیون برای لایحه شدن ارزش بالاتری دارد یا نامه‌ای که شخص خودش به شهرداری می‌دهد.
 برخورد 5 خودرو با دو تریلی در قائمشهر 
برخورد پنج دستگاه خودرو با دو تریلی در چهارراه جویبار کمربندی قائم‌شهر حادثه آفرید.برخورد بین پنج دستگاه خودرو با دو تریلی در چهارراه جویبار کمربندی قائم‌شهر رخ داد و در این حادثه شش نفر مجروح شدند و یک سرنشین خودرو پراید در بیمارستان فوت کردزکریا اشکپور» سخنگوی مرکز فوریت‌های پزشکی مازندران در گفتگو با مهر بیان کرد: مصدومین همگی مرد و جوان 21، 21، 24، 25، 27 و 27 ساله بودند و آمبولانس‌های پایگاه‌های قائم‌شهر 1، 2، 3 و پایگاه ارطه بلافاصله به محل اعزام شدند و همه مصدومین پس از انجام اقدامات اولیه درمانی به بیمارستان‌های ولیعصر و رازی قائم‌شهر منتقل شدند.وی گفت: یکی از مصدومین 27 ساله که سرنشین خودروی پراید بود به دلیل شدت آسیب در بیمارستان ولیعصر فوت کرد
تصادف اتوبوس و نیسان، 16 مصدوم داشت 
رئیس جمعیت هلال‌احمر آمل از مصدوم شدن 16 نفر در تصادف یک دستگاه اتوبوس و خودروی نیسان در محور هراز خبر دادجمشید نیکزاد» در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران با بیان این‌که تصادف یک دستگاه اتوبوس و یک خودروی نیسان در منطقه پل مون کیلومتر 80 آمل رخ داد، اظهار کرد: این حادثه شامگاه پنج شنبه در محور هراز به وقوع پیوست.وی با بیان این‌که این تصادف 16 مصدوم داشت که توسط پایگاه‌های امداد جاده‌ای گزنک، پلور و کهرود امدادرسانی شدند، افزود: 3 دستگاه آمبولانس و 12 نجات‌گر هلال‌احمر و نیروهای اورژانس در این حادثه حضور داشتند.این مسئول تصریح کرد: 6 نفر از این مصدومان این حادثه در درمانگاه گزنک مداوا شدند و بقیه به بیمارستان 17 شهریور منتقل شدند.وی یادآور شد: نیروهای پلیس راه و راهداری نسبت به بازگشایی محور هراز اقدام و مسیر تردد خودروها در همان زمان بازگشایی شد.
جعل عنوان تلگرام، واتس‌آپ، لاین و...
هشدار فتا درباره شبکه‌های اجتماعی جعلی 
رئیس پلیس فتای تهران بزرگ در مورد فعالیت سودجویان و اخاذان در نرم‌افزارهای ارتباطی تلفن همراه نظیر تلگرام، واتس‌آپ و... هشدار داد.
سرهنگ «محمدمهدی کاکوان» اظهار کرد:‌ متاسفانه در ماه‌های اخیر پرونده‌های متعددی را داشتیم که در آنها فردی با مراجعه به پلیس فتا اعلام کرده بود که اطلاعات درون تلفن همراهش نظیر تصاویر شخصی، شماره‌های تلفن، پیام‌های مبادله‌شده و... از طریقی نامعلوم به سرقت رفته است و پس از مدتی نیز افرادی با دادن پیام‌های تهدیدآمیز اعلام کرده‌اند که در صورت عدم پرداخت وجهی، این تصاویر را منتشر خواهند کرد.وی با بیان اینکه هیچ کدام از این افراد نمی‌دانستند که چطور اطلاعاتشان از تلفن همراهشان به سرقت رفته است، اظهار کرد:‌ تیمی از کارآگاهان پلیس فتا رسیدگی به این موضوع را آغاز کرد و در تحقیقات خود متوجه شد که فردی با جعل عنوان تلگرام،‌ لاین، واتس‌آپ، بی‌تاک یا دیگر شبکه‌های ارتباطی پیامی را با این مضمون که نرم‌افزار شما نیازمند به‌روزرسانی است برای کاربران ارسال کرده‌ استکاکوان» اضافه کرد:‌ در این پیام‌ها از کاربران خواسته می‌شود که با ورود به لینکی که آدرس آن در پیام آمده نسبت به به‌روزرسانی یا بهانه‌های دیگر نظیر تکمیل روند ثبت نام و... مشکل خود را حل کنند.وی ادامه داد: پس از ورود به این لینک نیز به کاربران گفته می‌شود که تا دقایقی دیگر پیامی حاوی عدد برایشان ارسال می‌شود که لازم است برای اتمام فعالیت خود این پیام را مجددا به همین شماره ارسال کنند.رئیس پلیس فتای تهران بزرگ افزود: پس از ارسال این پیام در حقیقت این اجازه به طرف مقابل داده شده تا به اطلاعات داخل گوشی کاربر نظیر عکس‌ها و تصاویر، شماره‌های تماس، پیام‌ها و مکالمات طرح‌شده و نظایر آن دسترسی پیدا کنند. این فضا باعث سوء استفاده برخی از سودجویان شده که لازم است شهروندان نسبت به این موضوع حساس و هوشیار باشند.وی با بیان اینکه در گذشته چندین مورد از این پرونده‌ها رسیدگی و کشف شده است، اظهار کرد: ممکن است ‌برخی از این موارد نیز منجر به اخاذی و سوء استفاده از کاربر نشود اما برخی از افراد از این طریق قصد دسترسی به اطلاعات و محتویات مهم داخل تلفن همراه کاربران را داشته باشند. ممکن است برخی از این افراد حتی در خارج از کشور دست به چنین اقدامی بزنند؛ به همین دلیل قویا به شهروندان و کاربران این فضاها هشدار می‌دهم که از پاسخ به چنین پیام‌هایی جدا خودداری کنند و بدانند که اگر این نرم‌افزارها قصد به‌روزرسانی ورژن جدید خود را داشته باشند از شیوه‌های دیگر موضوع را به آنان اطلاع می‌دهند و به هیچ عنوان با کاربر چت یا گفتگو نمی‌کنند.رئیس پلیس فتای تهران بزرگ گفت: همچین لازم است که شهروندان برای به‌روزرسانی نرم‌افزارهای خود به سایت‌ها و نرم‌افزارهای مجازی که به همین منظور طراحی شده است، مراجعه کنند.به گفته «کاکوان»، این اکانت‌های جعلی هیچ کدام دارای اعتبار نیست و نباید به آنها اعتماد کرد.وی در پایان تصریح کرد: تنها کدی که کاربران باید وارد کنند کدی است که در هنگام ورود به این نرم‌افزارها از طریق اس‌ام‌اس برای آنان ارسال می‌شود. بنابراین هیچ گاه هیچ یک از نرم‌افزارهای ارتباطی از کاربران خود نمی‌خواهند که در فضای چت یا همان گفت‌وگو، کدی را برایشان ارسال کنند.