گزیده خبرهای 12 مهر -94 قسمت -6

گزیده خبرهای 12 مهر -94 قسمت -6
بانک ملی شعبه خیابان آزادگان (سعادت آباد) کلانشهر اصفهان روز شنبه مورد سرقت مسلحانه قرار گرفت.معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در باره جزئیات این اقدام مسلحانه به ایرنا گفت: سرقت حدود ساعت 9 صبح امروز از یکی از شعب بانک ملی در خیابان آزادگان (سعادت آباد) اصفهان انجام شد.سرهنگ جهانگیر کریمی افزود: سارق، یک مرد مسلح بود که توانست حدود 67 میلیون ریال پول نقد را به سرقت ببرد.وی با بیان اینکه ماموران پلیس سه دقیقه پس از شروع سرقت در محل حادثه حاضر شدند، تصریح کرد: به نظر می آید که سارق قصد سرقت مبلغ بیشتری از بانک را داشت اما بدلیل حضور سریع نیروهای پلیس، موفق به ادامه عملیات سرقت نشد.کریمی با اشاره به اینکه هیچ تیراندازی در این سرقت صورت نگرفت اظهار کرد: سارق با یک دستگاه موتور سیکلت از محل حادثه متواری شد و عملیات تعقیب او همچنان ادامه دارد.خیابان آزادگان ( سعادت آباد) در جنوب کلانشهر اصفهان و محدوده میدان آزادی ( دروازه شیراز) است.
سخنگوی کمیسیون صنایع‌ و معادن مجلس
سخنگوی کمیسیون صنایع‌ و معادن مجلس با تاکید بر اینکه آخوندی یکی از بهترین وزرای کابینه یازدهم است، گفت که استیضاح وزیر راه و شهرسازی سیاسی است.رمضانعلی سبحانی فرد درگفت‌وگو با ایسنا‌، با بیان اینکه وزیر راه و شهرسازی جزوبهترین وزرای دولت است گفت:آقای آخوندی توانست وضعیت نابسامان جاده‌ها را با اعتبارات محدود ساماندهی و مدیریت کند‌ و وضعیت راه‌ها را بهبود بخشد.وی با بیان اینکه وزیر راه و شهرسازی برنامه‌ای برای ریل‌گذاری در کشور دارد،‌ گفت: ایشان توانست وضعیت مسکن مهر را علی‌رغم مشکلات بسیارش بهبود ببخشد و دراین مدت توانست مشکلات زیرساختی مسکن مهر را رفع کند.این نماینده اصولگرای مجلس با بیان اینکه استیضاح وزیر راه و شهرسازی از دو جنبه سیاسی و منطقی مطرح می‌شود گفت: جنبه سیاسی ازآن لحاظ است که استیضاح کنندگان نمی‌توانند موفقیت دولت را ببینند به همین دلیل استیضاح را دنبال می‌کنند، جنبه منطقی نیز به دلیل تغییر مدیری یا به سروسامان نرسیدن پروژه‌ای می‌باشد.وی در پایان با تاکید بر اینکه وزیر راه و شهرسازی بعد از طرح استیضاح مجدد رای اعتماد از مجلس می‌گیرد گفت:اکثریت مجلس و نمایندگان عاقل با آقای آخوندی موافق هستند به همین دلیل قطعا ایشان مجددا ابقاء می‌شود.
پزشکان در آمریکا می‌گویند: افرادی که مدت طولانی در معرض سر و صدای بلند قرار دارند بیشتر دچار بیماری‌های قلبی می‌شوند.در بررسی این پزشکان آمده است افرادی که در محل کارشان یا شرکت در فعالیت‌های تفریحی در معرض سر و صدای بلند قرار دارند بیشتر احتمال دارد به بیماری‌های قلبی مبتلا شوند.دکتر «ون کی گان» از کالج سلامت عمومی دانشگاه کنتاکی گفت: افرادی با عارضه فقدان شنوایی فرکانس بالای دوسویه تقریبا دو برابر احتمال دارد به بیماری‌های قلبی دچار شوند.نتایج بررسی‌های پیشین نیز حاکی از آن بود که قرار گرفتن در معرض صدا به خصوص در محل کار با خطر ابتلا به بیماری قلبی، فشارخون بالا و دیگر بیماری‌ها ارتباط دارد. متخصصان معتقدند که عارضه فقدان شنوایی فرکانس بالا، شاخص بهتری برای آگاهی از قرار گرفتن در معرض صدای بلند است.در این بررسی اطلاعات مربوط به 5223 نفر در فاصله سال‌های 1999 و 2004 به منظور مشخص شدن ارتباط قرار گرفتن در معرض سر و صدای بلند با بیماری قلبی بررسی شد. این افراد در طول انجام مطالعه 20 تا 69 ساله بوده‌اند.در مجموع افراد مبتلا به عارضه از فقدان شنوایی فرکانس بالا در مقایسه با افراد دارای قدرت شنوایی فرکانس بالای معمولی دو برابر بیشتر در معرض بیماری قلبی هستند. همچنین در میان افراد 50 سال و کم‌سن‌تر قرار گرفتن در معرض سر و صدای بلند احتمال ابتلا به بیماری قلبی را چهار برابر افزایش می‌دهد.به گزارش خبرگزاری رویترز، پزشکان به افراد توصیه می‌کنند مدت قرار گرفتن در معرض سر و صدای بلند را در خانه و محل کار به حداقل برسانند.
رییس سازمان بازرسی کل کشور از تکمیل پرونده زمین‌خواری گردنه حیران خبر داد.ناصر سراج در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اعلام این خبر که پرونده زمین‌خواری در گردنه حیران تکمیل شده است، گفت: این پرونده را به مراجع مربوطه ارسال کرده‌ایم، اما نمی‌توانم در مورد جزییات آن چیزی بگویم.وی افزود: طبق بررسی‌های ما ساخت‌وساز‌ها خارج از منطقه هادی نبود همه ساخت‌وساز‌ها داخل محدوده انجام شده بود و خوشبختانه مشکلی برای منابع طبیعی ایجاد نشده بود.رئیس سازمان بازرسی کل کشور خاطرنشان کرد: در این محدوده اجازه ۷.۵ هکتار ساخت‌وساز وجود داشته اما ساخت‌وسازهای موجود ۶ برابر میزان مورد اجازه بوده است. به هر حال ما این پرونده را به مراجع ذیربط فرستاده‌ایم.
برنامه مراسم تشییع پیکر و ترحیم عبدالرحیم جعفری اعلام شد.به گزارش ایلنا، مراسم تشییع پیکر عبدالرحیم جعفری روز دوشنبه 13 مهرماه ساعت 9 صبح از ابتدای خیابان فخررازی واقع در خیابان انقلاب و روبه‌روی دانشگاه تهران برگزار و پیکر این پیشکسوت نشر کشور در بهشت زهرا (س) به خاک سپرده می‌شود.همچنین مراسم ترحیم این پیشکسوت فقید نشر روز چهارشنبه 15 مهرماه از ساعت 18:30 تا 20 در مسجدجامع شهرک غرب برپا می‌شود.عبدالرحیم جعفری (زاده‌ی ۱۲۹۸ در تهران) بنیان‌گذار و مدیر سابق انتشارات امیرکبیر، مهم‌ترین و گسترده‌ترین مؤسسهٔ خصوصی چاپ و انتشار کتاب در تاریخ ایران و خاورمیانه است. وی تا سال ۱۳۵۸، دارنده و گردانندهٔ این بنگاه انتشاراتی بود
مهندس قلابی که پس از فریب زنان، با کشاندن طعمه‌هایش به پارک‌های شرق تهران، طلاهایشان را سرقت می‌کرد در دام پلیس گرفتار شد.به گزارش جام جم، هفته گذشته زن جوانی با مراجعه به پلیس آگاهی از سرقت طلاهایش توسط سارقی جوان خبر داد.زن جوان در شکایتش به ماموران گفت: دو هفته قبل در محله پیروزی با پسری جوان به نام وحید آشنا شدم. او خودش را مهندس معرفی کرد و از آن زمان رابطه ما شکل گرفت. در این مدت او هر روز با خودروی 206 به ملاقات من می آمد و چند بار مرا به رستوران و گردش برد. پسر جوان بسیار خوش تیپ بود و در تماس هایش از ساخت یک برج در شمال تهران حرف می زد. او را مرد رویاهایم یافتم. بعد از چند روز ادعا کرد قصد دارد به خواستگاری ام بیاید. حرف هایش را باور کردم. به همین دلیل تمامی اسرارم را به او گفتم. رابطه ما بسیار خوب بود تا این که او روز دوشنبه تماس گرفت و گفت کار مهمی با من دارد و در یک پارک حوالی خیابان پیروزی قرار گذاشت. وقتی به آنجا رفتم وحید مرا به انتهای پارک برد و شروع به صحبت کرد. ناگهان چاقویی از جیبش در آورد و تهدید کرد اگر طلاهایم را به او ندهم، مرا می کشد. از ترس النگو، انگشتر و زنجیر طلایم را به او دادم و او هم بلافاصله با خودرویش فرار کرد.با شکایت زن جوان و انجام چهره نگاری، هویت مرد سارق به نام نیما30 ساله که از سارقان سابقه دار بود، شناسایی شد. سرانجام با شناسایی مخفیگاهش در غرب تهران، چهارشنبه گذشته متهم دستگیر شد.با انتقال متهم به دادسرای ویژه سرقت، او با قبول اتهام دزدی از زن جوان گفت: اوضاع مالی خوبی نداشتم تا این که در خیابان یک کارت ملی با هویت فردی به نام وحید پیدا کردم. بعد از آن تصمیم گرفتم با جعل عنوان به سرقت از دختران جوان در قالب دوستی بپردازم. برای اجرای نقشه ام لباس شیک می پوشیدم و پس از آشنایی با زنان خودم را وحید و مهندس عمران معرفی می کردم. پس از جلب اعتمادشان در فرصتی مناسب آنها را به مکانی خلوت در پارک های شرق تهران می بردم و با تهدید چاقو طلا و اموال با ارزششان را سرقت می کردم.با اعترافات مهندس قلابی به سرقت از پنج دختر جوان در قالب دوستی خیابانی، او برای انجام تحقیقات بیشتر با دستور علی وسیله ایزد موسی، بازپرس شعبه پنجم دادسرای ویژه سرقت بازداشت شد و در اختیار ماموران پایگاه ششم پلیس آگاهی قرار گرفت.