تا اسم حج به میان می‌آید یاد فقیر می‌افتند!

تا اسم حج به میان می‌آید یاد فقیر می‌افتند!   18 مهر -94
بخوانید  چون خوب زیرآب مدعیان عوامفریب و غارتگر حاکم وآقازاده ها وشرکای شان زده شده است . به خصوص اینکه خامنه ای سر وسوزنی از موضع رهبر مستضعفان جهان کم نمی آید . به خصوص پس از کشتار حجاج در منا از موضع رهبر ام القرای جهان  بدجوری خنجر چوبی اش راازغلافب یرون کشیده و علیه ی عربستان عربده کشی ولغز خوانی می کند.
غلامرضا بنی اسدی

کسی می‌داند در سال چند میلیون سفر توسط ایرانیان به خارج از کشور انجام می‌شود؟ کسی حساب کار را دارد که در سال چند صد هزار نفر از آنتالیا تا ایتالیا را می‌پیمایند؟ حواس کسی به تایلند و دوبی هست که چند صد هزارنفر چندین میلیارد ارز در آن هزینه..... می‌کنند؟ اصلا آمار سفر به آمریکا و اروپا چقدر است؟ تا این‌ها را می‌پرسیم سرها به صدا بلند می‌شود که چه کار دارید به مسائل اختصاصی مردم؟چه کار دارید به حریم خصوصی شهروندان؟چه کار دارید هر کسی کجا می‌رود؟ چرا این علامت سئوال را جایی می‌گذارید که حریم خصوصی مردم است و...تازه پز روشنفکری هم می‌دهند که نباید وارد مسائل خصوصی مردم شد و نباید پرسید اما تا سخن از سفر‌های زیارتی گفته می‌شود، تا نام مکه و عتبات به میان می‌آید یاد شان می‌رود که پیشتر چه گفته‌اند و نوشته‌اند.فورا صدا بلند می‌کنند که به جای مکه و کربلا فلان کا رو فلان کار را انجام دهید و... یادشان می‌رود که خودشان نه تنها پایشان را در گلیم خصوصی مردم دراز کرده‌اند که روی تمام گلیم هم خوابیده‌اند و یادشان رفته است که حریم خصوصی و حرمت داشتن اعتقاد‌ها کیلویی چند است. فقط می‌گویند و نق می‌زنند و...بگذریم. یک سئوال دیگر؛ کلا در سال چند میلیون سفر به کشور‌های مختلف سوای سفرهای زیارتی انجام می‌شود؟ تا جایی که من در یک جست و جوی ساده به آن دست یافتم، آمار گردشگران به مقاصد غیر زیارتی حد اقل دو برابر عتبات عالیات و حج است، تازه این آمار به زمانی تعلق دارد که عمره بر گذار و گروه فراوانی از مردم عازم مکه و مدینه می‌شدند. یعنی هر جور که حساب کنیم آمار گردشگران غیر زیارتی چند برابر زائران است و هزینه‌ای که می‌کنند چندین برابر هزینه در شهر‌های زیارتی است حالا چه شده است که در سفر‌های تایلند و آنتالیا و جابلقا و جابلسای عالم کسی یاد نیاز مندان نمی‌افتد و دلش برای گرسنگی محرومان نمی‌سوزد و یتیمان تنها نیاز به حامی ندارند اما تا حرف از مکه، این واجب مسلم الهی می‌شود همه یاد دست‌های پینه بسته و خالی و شکم‌های گرسنه و دختران بی‌جهیزیه و پسران در آستانه ازدواج و بیماران صعب العلاج می‌افتند؟ حداقل به آمار شصت و چند هزار نفری زائران نگاه می‌کردید تا حرفی که می‌زنید "مفت" تلقی نشود و "اشکی " که می‌افشانید، بوی نا خوش "اشک تمساح نداشته باشد. تا آنچه در فضای مجازی می‌نویسید اندک بهره‌ای از حقیقت داشته باشد نه اینکه وقتی آدم "مجازی نوشته‌ها" را می‌خواند به بیماردلی "حقیقی" نویسنده پی می‌برد که انگارفکر می‌کنند با فجایع مکه و منا، موقع عقده گشایی علیه یک "واجب الهی" رسیده است پس می‌توانند "ترک تازانه" در فضای مجازی و یا حتی محاورات "حج" را و باور و عمل "حاجیان" را مورد تاخت و تاز قرار دهند! و به این نوشتار و گفتار نسنجیده بر دل‌های داغدار نمک بپاشند حال آنکه باید از آنها پرسید "بالاغیرتا" خود شما، بله خود شما، چند بار دست نیاز مندان را گرفته‌اید؟ چند بار هزینه سفر به غرب، این کعبه آمال تان را خرج یتیمان کرده‌اید؟ خود شما چه گلی سر بیماران زده‌اید؟ بیمارستان‌های خیریه را که همین باورمندان مکه و منا می‌سازند. مدارس خیر ساز که حاصل کرم آنان است. دست نیازمندان را هم که آنان با خمس و زکات می‌گیرند. بارهای برزمین مانده را هم که آنان بر می‌دارند پس شما چه مرگ تان است؟
شما که نه دست گره گشا دارید و نه نگاه مهربان. نه نیت خیر دارید و نه کسی به خیر شما امید می‌بندد پس انصاف داشته باشید و "شر نرسانید". اگر نمی‌دانید، بدانید حج تمتع واجبی است که هیچ کاری جای آن را نمی‌گیرد. یعنی همان خدایی که بر دستگیری از نیاز مندان تا کید دارد. همان خدایی که می‌فرماید: وَفِی اَمْوَالِهِمْ حَقٌّ معلوم لِّلسَّائِلِ وَالْمَحْرُومِ.... و بر رعایت نیازمندان تاکید می‌کند به این آیه هم راه می‌نماید که.... وَلِلَّهِ عَلَى النَّاسِ حِجُّ البَیْتِ مَنِ اسْتَطَاعَ اِلَیْهِ سَبِیلاً وَمَن کَفَرَ فَاِنَّ‌الله غَنِیٌّ عَنِ العَالَمِینَ. بله حج واجب است، چراغ افروخته‌ای است که شعله‌هایش راه را روشن می‌کند.چراغ حقیقت افروخته‌ای است که با "پف" در فضای مجازی خاموش نمی‌شود. خاموشی سرانجام کسانی است که نور حق را خاموش و راه حق را تاریک می‌خواهند.بدانید خدای حج، خدای نماز و جهاد همان خدای مهربان نیازمندان است پس فرامین خدا را در برابر هم قرار ندهید که همه در یک راستاست. شما به راه راست در آیید....جمهوری اسلامی.