روسیه عملیات نظامی خود را در سوریه آغاز کرد

با درخواست بشار اسد
روسیه عملیات نظامی خود را در سوریه آغاز کرد 9 مهر - 94
پوتین از ضعف سیاست مماشات اوباما نهایت سوء استفاده و فرصت طلبی می کند .چون می داند با سقوط بشارا سد جنایتکار روس ها بیش از همه بازنده می شوند .برای اینکه تنها تأسیسات نظامی دریایی دسترسی به دریای مدیترانه در ساحل سوریه راازدست خواهد داد .برای همین درد فاع از این پایگاه دریایی نه داعش که هم پیمان بشار اسد جنایتکار است که مخالفان سوری زا بمباران هوایی می کند.

وزارت دفاع روسیه حملات هوایی به مواضع تروریستها در سوریه را تایید کرد.
پیشتر، مخالفان سوری از آغاز حملات هوایی روسیه در سوریه خبر داده بودند.
به گزارش اسکای نیوز عربی، مخالفان سوری می‌گویند، جنگنده‌های روسیه از دیروز رسما عملیات رزمی خود در آسمان سوریه را آغاز کردند و مواضع مخالفان در حومه استان‌های حمص و حماه را بمباران کردند.
این خبر به طور رسمی از جانب روسیه یا مسئولان سوری تایید نشده اما مخالفان برصحت ادعای خود تاکید دارند و می‌گویند این حملات در مناطقی انجام شده که تحت کنترل آنهاست.
روسیه بیش از یک هفته‌ است که پرواز‌های شناسایی خود را بر فراز خاک سوریه آغاز کرده که مقدمه انجام حملات هوایی محسوب می‌شود.
پارلمان روسیه دیروز به طور رسمی اجازه عملیات برون مرزی را به ارتش این کشورداد و به ارتش مجوز یافت تا به انجام حملات هوایی «برای دفاع از منافع ملی روسیه در سوریه» اقدام کند.
بنا به گفته رئیس دفتر ریاست جمهوری روسیه، بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه به طور رسمی از مسکو درخواست کرده تا از دمشق حمایت نظامی کند.
روسیه همچنین از آمریکا خواسته تا جنگنده‌های خود را از حریم هوایی سوریه خارج کند تا تنش‌ یا برخوردی میان این دو روی ندهد.
وزیر خارجه عربستان در اظهارات مداخله‌جویانه:‌ بشاراسد یا کنار برود و یا با گزینه نظامی مواجه خواهد شد!
وزیرخارجه عربستان در اظهاراتی مداخله جویانه با طرح این ادعا که «بشار اسد نقشی در آینده سوریه نخواهد داشت» گفت: «رئیس جمهور سوریه یا باید از قدرت کنار برود یا با گزینه نظامی مواجه شود که به سرنگونی وی می‌انجامد
به گزارش «ایسنا»، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان در جریان کنفرانس بین‌المللی مبارزه با تروریسم در نیویورک مدعی شد: عربستان قوانین زیادی را تصویب کرده و اقدامات زیادی برای مقابله با تندروی و تروریسم از جمله ممانعت از حمایت مالی تروریست‌ها و توقف رفتن تروریست‌های خارجی به مناطق درگیر اتخاذ کرده و از دستگاه‌های دولت و ادارات دولتی خواسته است تا اقدامات لازم را برای مبارزه با افکار افراطی اتخاذ کنند!
وزیر خارجه عربستان همچنین در اظهاراتی مداخله جویانه در خصوص سوریه مدعی شد: «بشار اسد(رئیس جمهوری سوریه) باید از قدرت کنار برود یا اینکه با گزینه نظامی مواجه شود که به سرنگونی وی می‌انجامد. اسد هیچ نقشی در آینده سوریه نخواهد داشت
وی افزود: دو گزینه برای حل وفصل بحران سوریه وجود دارد یکی روند سیاسی و تشکیل شورای انتقالی و گزینه دوم گزینه نظامی است.
الجبیر ضمن تاکید بر حمایت عربستان از مخالفان به اصطلاح «میانه‌رو» گفت: ما با طرح‌ها و اقدامات روسیه در حمایت از نظام بشار اسد و درخواست مسکو برای تشکیل ائتلاف بین‌المللی ضد تروریسم مخالفیم.
اظهارات وزیر خارجه عربستان در حالی ایراد شد که بسیاری از کشورهای غربی و حتی ترکیه موضع خود را نسبت به نظام بشار اسد ملایم‌تر کرده‌اند و بر لزوم مذاکره با اسد برای حل بحران سوریه تاکید دارند.