:حقوق 80 درصد كارگران به يك ميليون تومان نمي رسد

يك مقام مسئول كارگري:حقوق 80 درصد كارگران به يك ميليون تومان نمي رسد1   آذر- 94
درآمد مداحان ونوحه و روضه  خوانان  و فرماندهان سپاه و بسیج ونیروی انتظامی و اعضای بیت خامنه ای و آخوندهای حوزوی علمیه حامی خامنه ای و آقازاده ها وشرکای غارتگر ماهیانه چقدر است و اختلافش با دستمزد کارگران چند برابر است وچرا ؟ بالاخره مگر خمینی شیاد قول حکومت مستضعفان و پابرهنگان را نداده بود؟

رئيس اتحاديه کارگران قراردادي و پيماني کشور گفت: حقوق 80 درصد کارگران به يک ميليون تومان نمي رسد.
    
فتح الله بيات در گفت وگو با ايسنا افزود: شايد 10 درصد کارگران که جزو مديران مجموعه هاي کارگري و متخصص هستند درآمد بالاي 2 ميليون تومان داشته باشند، اما بيش از 80 درصد کارگران زيرخط فقر قرار دارند و حقوق و دستمزد آنها به يک ميليون تومان هم نمي رسد.
    
رئيس اتحاديه کارگران قراردادي و پيماني کشور معتقد است: در حالي که 40 ميليون نفر از جمعيت کشور را خانوارهاي کارگري تشکيل مي دهند، اعلام رقم دو ميليون تومان به عنوان متوسط درآمد ماهانه خانوار غيرقابل پذيرش است.
    
بيات اظهار کرد: در حال حاضر بخش اعظمي از کارگران فاقد درآمد ماهانه دو ميليون تومان هستند و با پايه حقوق 700 هزار تومان امرار معاش مي کنند چه برسد به اينکه پس انداز کنند. بنابراين رقم ماهانه دو ميليون تومان و پس انداز 600 هزار تومان در سال امري عجيب و غيرقابل باور است.
    
وي با بيان اينکه حقوق و دستمزد کارگران با وضع معيشت آنها همخواني ندارد، افزود: امسال همچون سالهاي قبل حقوق و دستمزد کارگران مخصوصا پايه حقوق ترميم نشود ديگر نمي توان اميدي به بهبود زندگي خانوارهاي کارگري داشت.
    
رئيس اتحاديه کارگران قراردادي و پيماني کشور مصرف کنندگان عمده توليدات داخلي را کارگران دانست و تصريح کرد: هم اکنون بيش از 40 ميليون خانوار کارگري در کشور وجود دارد که وقتي قدرت خريدشان پايين مي آيد روي اقتصاد و توليد و صنعت داخلي تاثيرگذار خواهد بود.
    
وي متذکر شد: اولين اتفاقي که با کاهش قدرت خريد کارگران مي افتد، اين است که توليد داخل مصرف نمي شود و به تبع آن درآمدهاي دولت هم تامين نمي شود و اين برگ برنده موفقيت کارفرمايان و دولت نيست بلکه به منزله شکست اقتصاد داخلي است لذا بايد به سمت اصلاح و ترميم دستمزدها برويم تا رونق اقتصادي اتفاق بيفتد.
    
پيشتر مرکز آمار ايران با انتشار گزارشي درباره متوسط هزينه و درآمدهاي خانوارهاي شهري و روستايي در سال گذشته، متوسط درآمد يک خانوار شهري را حدود 24 ميليون تومان معادل 2 ميليون تومان در ماه و متوسط هزينه را حدود 23 ميليون و 486 هزار تومان معادل يک ميليون و 950 هزار تومان با پس انداز 645 هزار تومان در سال اعلام کرده بود.