گزیده حبرهای 10 آذر -94 قسمت - 2

گزیده حبرهای 10 آذر -94 قسمت - 2
 
خبر ويژه 
انصراف عارف در انتخابات 92 با 8 درصد راي كه منّتي ندارد
عضو مرکزيت کارگزاران گفت پرونده گذشت عارف در انتخابات 92 بسته شده و نبايد موجب امتياز و مزيتي براي او در انتخابات مجلس باشد.    محمد عطريانفر در مصاحبه با مجله مثلث و در پاسخ اين سوال که چرا حزب کارگزاران سازندگي و حزب اعتدال و توسعه آن طور که بايد براي تقويت جايگاه آقاي عارف تلاش نمي کنند؟ مي گويد: اين يک تلقي غيرواقع بينانه است. مگر بايد چه کار کنند؟ آنها به عنوان يک بخش موثر از جريان اصلاحات فعال هستند و اين همکاري و همفکري در چارچوب آن تيمي که ذيل نام شوراي عالي سياستگذاري اصلاح طلبان شکل گرفته و آقاي عارف به عنوان متولي، مسئول و سخنگويش به رسميت شناخته شده است بروز و ظهور دارد.    وي مي افزايد: چيزي که از اردوگاه اصلاح طلبي و مشخصا در جريان کارگزاران مورد تاکيد قرار داشت اين بود که سرنوشت و سرشت انتخابات پارلماني با آنچه درگذشته پيرامون انتخابات رياست جمهوري سال 92 رخ داد دو ماهيت جداگانه دارد و از يک جنس نيست.    عطريانفر مي گويد: سخن اين بود که به حساب اينکه درگذشته عقلانيت جناب آقاي عارف به موفقيت آقاي روحاني کمک کرد آيا اين گام عقلاني جناب آقاي عارف امتياز، مزيت و يک حق اولويتي براي آن عزيزان در انتخابات مجلس شوراي اسلامي فراهم مي کند؟ ما صحبت مان اين بود که خير، آن پديده و پرونده تمام شد و در پرونده جديد بايد از نو و متناسب با اقتضائات دهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي برنامه ريزي کرد.    وي در پاسخ به اين سوال که «پس براي دولت فرق نمي کند در مجلس آينده آقاي عارف رئيس باشد يا آقاي لاريجاني؟» تاکيد کرد: هيچ تفاوتي براي دولت نمي کند. مهم اين است که خروجي آن مجلس و آن ترکيب چگونه در اختيار منافع مردم قرار بگيرد؛ منافعي که دولت مي خواهد آنها را عملياتي کند.    يادآور مي شود بنابر اعلام کساني چون محمدعلي نجفي، طبق نظرسنجي اصلاح طلبان در 2 روز مانده به انتخابات رياست جمهوري سال 92، عارف فقط 8 درصد راي داشت و به همين خاطر او را مجبور کردند تا به نفع روحاني کنار برود.
محسن رضايي:اقتصاد بدون تفكر بسيج متحول نمي شود
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام از بي توجهي دولت ها به ظرفيت بزرگ بسيج در مسئله اقتصاد به شدت انتقاد کرد و گفت که بدون اين تفکر، اقتصاد کشور متحول نخواهد شد.    محسن رضايي دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام و فرمانده سپاه در دوران دفاع مقدس در گفت وگو با تسنيم در پاسخ به سوالي درباره کارکرد بسيج که امام(ره) از آن به عنوان لشگر مخلص خدا نام بردند، اظهار داشت: بسيج يک تفکر است. يک انديشه است و بخشي از انديشه انقلاب اسلامي را شکل مي دهد و مولود ايران اسلامي است.    وي همچنين با بيان اينکه اين انديشه (بسيج) متاسفانه در کشور خود ما که زادگاه اين تفکر است از يک جايي به بعد کند شد و به آن بي اهميتي و بي توجهي صورت گرفت، تصريح کرد: براي مثال ما نتوانستيم اين تفکر را وارد اقتصاد کنيم. الان دفاع ما دفاع مردمي است ولي اقتصاد ما غيرمردمي است. چون دولتمرداني که مجلس و دولت را اداره مي کردند نتوانستند قوانين و سازوکارهاي لازم را براي مردمي کردن اقتصاد يا بسيجي کردن اقتصاد به کارگيري کنند. اقتصاد ما در حال حاضر به شدت نيازمند درستکاري و ايثار است. تفکر بسيج مي تواند درستکاري و ايثار را وارد اقتصاد کند. چنانچه اين دو ويژگي وارد اقتصاد ايران نشود تحولي در اين بخش حاصل نخواهد شد.

كشف اختلاس بانكي 5 ميليارد و 500 ميليون ريالي در بهار
فرمانده انتظامي شهرستان «بهار» از کشف يک فقره جعل و اختلاس بانکي به مبلغ 5 ميليارد و 500 ميليون و دستگيري دو نفر در اين راستا خبر داد.     سرويس شهرستانها-به گزارش پايگاه خبري پليس، سرهنگ «جمشيد باقري» گفت: به دنبال دريافت اطلاعاتي مبني بر اقدام به اختلاس توسط دو نفر از کارکنان يکي از شعبات بانک هاي شهر «بهار»، سريعا پيگيري اين موضوع در دستور کار پليس آگاهي اين شهرستان قرارگرفت و متهمان دستگير شدند.    وي افزود: پس از تشکيل پرونده و بازجويي از متهمان رديف اول و دوم پرونده، ابتدا آنان موضوع را کتمان کردند که با ارائه و مدارک دال برجعل و اختلاس بانکي، توسط کارآگاهان پليس آگاهي شهرستان بهار، مجرمان به جرم خود اعتراف کردند.    باقري تصريح کرد: اين اختلاس در قالب تشکيل جعل پرونده هاي وام با امضاء و اثر انگشت جعلي وام گيرندگاني که هرگز وجود خارجي نداشته اند، توسط يکي از روساي سابق اين بانک و يکي از کارکنان شاغل صورت مي گرفته که در مجموع به مبلغ پنج ميليارد و 500 ميليون ريال بوده است.فرمانده انتظامي شهرستان بهار گفت: پس از کشف موضوع هر دو مجرم به مراجع قضايي شهرستان معرفي شدند.
قتل دختربچه 3 ساله توسط والدين معتاد
والديني که دختربچه 3 ساله خود را با استفاده از مواد روانگردان شيشه به قتل رسانده بودند، با تلاش پليس آگاهي شهرستان پيشوا دستگير شدند.    به گزارش پايگاه خبري پليس، فرمانده انتظامي شرق استان تهران گفت: در پي تماس تلفني با مرکز فوريت هاي پليسي 110 مبني بر فوت مشکوک دختر بچه 3 ساله اي در يکي از مراکز درماني شهر پيشوا، ماموران پليس آگاهي به محل مراجعه کردند. سرهنگ ناظري افزود: با توجه به آثار ضرب و جرح و شکستگي استخوان ها و ناپديد شدن والدين کودک فرضيه قتل قوت گرفت.    وي ادامه داد: در بررسي بعدي مشخص شد مادر و ناپدري کودک هر دو به مواد روان گردان شيشه، اعتياد شديد داشته و پس از فوت کودک در بيمارستان هر دو از سطح شهرستان متواري شده اند.    فرمانده انتظامي شرق تهران با بيان اينکه پدر و مادر اين کودک به يکي از شهرهاي مرزي متواري شده بودند اظهار داشت: ماموران با استفاده از شگردهاي پليسي موفق شدند آنان را دستگير کنند. سرهنگ ناظري افزود: افراد دستگير شده در بازجويي ها اقرار کردند به دليل جلوگيري از شيطنت و خواباندن اين طفل بي گناه، به خوراندن قرص هاي روانگردان به کودک اقدام کرده که اين امر منجر به تشنج و در نهايت مرگ کودک شده است.
نجات نوزاد زنده به گور!
يک نوزاد دختر چند روزه که با بي رحمي در حاشيه رودخانه، زنده به گور شده بود، به طرز معجزه آسايي از مرگ نجات يافت.    به گزارش مشرق، اين نوزاد دختر در زير آسفالت پياده روي کنار رودخانه اي در ايالت کاليفرنيا، دفن شده بود که يکي از رهگذران با شنيدن صداي گريه او، ماجرا را به پليس اطلاع داد.    يک افسر پليس با حضور در محل و کنار زدن خاک با يک نوزاد دختر سه روزه مواجه شد و وي را به بيمارستان منتقل کرد.    به گفته پليس، وضعيت اين نوزاد که تحت مراقبت هاي ويژه قرار گرفته، خوب است. هنوز مشخص نيست والدين اين کودک چه کساني هستند.
قاتل خاموش 4 قرباني گرفت
    ايلام- فارس: فرمانده انتظامي چرداول گفت: روز دوشنبه در پي اعلام مرکز فوريت هاي پليسي شهرستان مبني بر مرگ مشکوک سه نفر در محله زمين شهري ماموران کلانتري مرکزي سرابله براي بررسي موضوع به محل حادثه اعزام شدند.    بهروز عليمرادي افزود: در بررسي ها مشخص شد مالک منزل به همراه دو نفر مهمان وي به علت رعايت نکردن اصول ايمني نصب لوله بخاري دچار گازگرفتگي و فوت شدند.وي ادامه داد: اجساد با کمک نيروهاي امدادي به پزشکي قانوني منتقل شد.