گزیده خبرهای 6 بهمن – 94 قسمت -6

گزیده خبرهای 6 بهمن – 94 قسمت -6
 
    خبر ويژه 
روحاني طوري حرف بزند كه محل اعتراض مردم نشود
وقتي اصلاح طلبان در رقابت کامل با اصولگرايان وارد گود انتخابات شوند، افکار عمومي بر سخنان روحاني خرده خواهند گرفت.    به نوشته تابناک، مهم ترين قوام دهنده دموکراسي خواهي، حاکميت قانون است. بنابراين هر تحرکي براي اين امر در بستري غير از قانون شکل بگيرد لاجرم بنيان هاي دموکراسي را لرزان خواهد کرد.    هر چند رئيس جمهور در آخرين سخنراني اش، تلاش کرد به عنوان رئيس جمهور و بر مبناي قانون سخن گويد، در بخش هايي به سمت طرفداري از يک جناح سياسي لغزيد و گويي رئيس جمهور محترم مملکت براي تبليغ يک جناح خاص سياسي پا در عرصه سياست نهاده بود! وي نخست احراز صلاحيت واقعي را کار مردم دانست، در حالي که خود رئيس جمهور بنا به گفته هاي چندين سال پيش مي داند که احراز صلاحيت ساز و کار خود را دارد و مردم از بين کساني که شرايط کانديداتوري دارند، انتخاب مي کنند.    رئيس جمهور در جايي مي گويد اگر قرار است مجلس براي يک جناح خاص باشد، چه لزومي به برگزاري انتخابات است؟ در حالي که روزهاي آينده خواهيم ديد که گروه هاي سياسي مختلف در جامعه- چه در تهران و چه در شهرستان ها- ليست هاي انتخاباتي خود را کامل خواهند بست و به ويژه در روزهاي آينده ايرانيان خواهند ديد که اصلاح طلبان - اگر چند فهرست سي نفره براي انتخابات تهران ندهند- حداقل يک فهرست کامل سي نفره ارائه خواهند کرد و رقابت کاملي با رقبا و از جمله اصولگرايان خواهند داشت و آن زمان است که بيشتر افکار عمومي بر گفته هاي انتخاباتي رئيس جمهور خرده خواهند گرفت.    شايد بهتر باشد رئيس جمهور محترم- همان گونه که در آخرين سخنراني خود اشاره کرد- هم خود و هم دولتش، عمل به مرّ قانون را سرلوحه کار خود قرار دهند و شائبه دخالت دولت در انتخابات را به حداقل ممکن کاهش دهند.
خبر ويژه 
تهديد روحاني از سوي افراطيون /ما پيروز نشويم قيد پاستور را بزن!
رئيس ستاد انتخاباتي اصلاح طلبان در تهران، روحاني را تهديد کرد اگر اصلاح طلبان در انتخابات مجلس موفق نشوند، وي در سال 96 ديگر رئيس جمهور نخواهد بود!    علي صوفي در مصاحبه با روزنامه زنجيره اي آرمان گفت: بيشترين خطر در انتظار دولت آقاي روحاني است. بسياري از نمايندگان اصولگرايي که در مجلس نهم حضور داشتند رويکرد دولت آقاي روحاني را نمي پسنديدند.    به همين دليل اگر اين افراد در مجلس دهم نيز حضور داشته باشند همين سياست را ادامه خواهند داد.    اين در حالي است که دولت در وضعيت پسابرجام قرار دارد و به دليل مشخص نبودن سرنوشت برجام ممکن است با چالش هاي جديدي مواجه شود.    وي در پاسخ اين سوال که آيا اصلاح طلبان تاکنون به مسئله انتخابات رياست جمهوري 96 و همچنين دوران پس از روحاني انديشيده اند؟ مي گويد: آقاي عارف بارها با آقاي روحاني در اين زمينه صحبت کرده است. وي به آقاي روحاني هشدار داده است که اگر اصلاح طلبان موفق نشوند در انتخابات مجلس دهم پيروز شوند آقاي روحاني در سال 96 در پاستور نخواهد بود. آقاي عارف با اين منطق و استدلال تلاش کردند در دو سال گذشته اتحاد و انسجام را در همه طيف هاي اصلاح طلب ايجاد کنند تا مانع از وقوع چنين اتفاقي شوند.

    
واکنش روحاني به سخنان آقاي عارف چه بوده است؟
    آقاي روحاني نيز هم اين مسئله را تاييد کرده است. صوفي در ادامه با لحني طلبکارانه و توهين آميز گفت: پايگاه راي آقاي روحاني در انتخابات رياست جمهوري سال 92 و همچنين انتخابات آينده جريان اصلاح طلبي است. حتي آراي خاکستري که در انتخابات رياست جمهوري به حمايت از ايشان به صندوق ها ريخته شد نيز متمايل به جريان اصلاحات بود. آقاي روحاني با سوار شدن بر موج اصلاح طلبي که در کشور آغاز شده بود به رياست جمهوري رسيدند.    با اين وجود موفقيت هاي دولت آقاي روحاني در زمينه مسائل داخلي مانند سياست خارجي نبوده و ايشان هنوز نتوانسته اقدامات مهم و قابل توجهي در زمينه سياست داخلي انجام بدهند. در نتيجه آقاي روحاني هنوز داراي پايگاه راي مستقل از جريان اصلاحات نيست و پايگاه راي ايشان همچنان جريان اصلاحات و حاميان اين جريان هستند. به همين دليل در شرايط کنوني جريان اصلاحات به عنوان پايگاه اصلي راي آقاي روحاني از ايشان توقع دارد تلاش کند و نگذارد جريان اصلاحات به طور کلي از صحنه انتخابات کنار رود.    خطر ديگري که آقاي روحاني را تهديد مي کند از دست دادن پايگاه راي اصلاح طلبان است. اگر آقاي روحاني عملکرد مناسبي در مسئله رد صلاحيت ها و همچنين سياست داخلي نداشته باشد ممکن است با ريزش آراي حاميان خود در جريان اصلاحات مواجه شود که چالش بسيار بزرگي براي ايشان به شمار خواهد رفت.    به نظر مي رسد قبيل همين اظهارات تحريک آميز موجب شده تا آقاي روحاني راديکاليسم ضد قانوني را از جمله در تخطئه هفته گذشته شوراي نگهبان کليد بزند و عملاً به عنوان پياده نظام افراطيون سابقه دار قرار گيرد.    
    قاتل خاموش جان کودک را گرفت
    يزد- فارس: فرمانده انتظامي يزد از مرگ يک پسر بچه 4 ساله در اثر گازگرفتگي در اين شهرستان خبر داد.    سرهنگ منوچهر نصيري گفت: خبر اين حادثه از طريق تماس هاي مردمي دريافت شد و ماموران پليس و عوامل امدادي اورژانس بلافاصله در محل حادثه حاضر شدند و در تحقيقات مشخص شد کودک 4 ساله به نام جابر در کنار پدر خود به استراحت مشغول بوده که به علت انتشار گاز منوکسيدکربن در فضاي اتاق دچار خفگي شده و جان خود را از دست داده است.    پدر اين کودک که دچار بيهوشي شده بود به بيمارستان انتقال يافت.       
    واژگوني پژو مرگ راننده را رقم زد
    اصفهان- خبرنگار کيهان: رئيس مرکز اطلاع رساني پليس اصفهان گفت: ساعت يک بامداد ديروز ماموران پليس راه اصفهان- نائين از واژگوني يک سواري پژو باخبر و به محل حادثه اعزام شدند.    سرهنگ غلامرضا شهرياري افزود: در اثر اين حادثه راننده خودرو به دليل شدت جراحات وارد در صحنه جان باخت.    وي ادامه داد: کارشناسان پليس راه علت وقوع اين حادثه را عدم توجه به جلو اعلام کردند.        
    انهدام باندهاي مواد مخدر

    سرويس شهرستانها- فرمانده انتظامي گلستان گفت: ماموران انتظامي استان طي سه عمليات هدفمند و پليسي موفق به انهدام 3 باند تهيه و توزيع مواد مخدر در سطح استان شدند.سرتيپ سيدمحمود ميرفيضي در همين راستا گفت: با هوشياري ماموران بيش از 495 کيلوگرم انواع مواد مخدر کشف شد.     وي ادامه داد: در اين عمليات 9 نفر دستگير و 7 دستگاه خودرو متعلق به قاچاقچيان توقيف شد.