گزیده خبرهای 8 بهمن – 94 قسمت -3

گزیده خبرهای 8 بهمن – 94 قسمت -3
 
رضا معممی مقدم، مدیرکل تشکلهای دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی از ایجاد دوره کاردانی مدیحه و مرثیه سرایی در مرکز آموزش علمی کاربردی این سازمان خبر داد.به گزارش مهر، رضا معممی مقدم با اعلام این خبر گفت: ما امروز به کرسی شیعه شناسی احتیاج داریم. سوال این جاست که زمینه های بسط و گسترش این کرسی کجا باید فراهم شود. یقینا راه اندازی کرسی شیعه شناسی باعث تقویت جامعه ستایشگران می‌شود. ما معتقدیم دانش بیشتر، بستر تربیت مخاطب را فراهم می‌کند.وی با بیان این که ما در رویکرد خود چهار محور معرفت، تربیت، بصیرت و مهارت را دنبال می‌کنیم، افزود: تعظیم شعائر مذهبی، قرائت درست از مناسبت های مذهبی و سیره شناسی ائمه اطهار برای ما بسیار اهمیت دارد. بر همین اساس با تایید وزارت علوم دوره کاردانی حرفه ای مدیحه و مرثیه سرایی در مرکز آموزش علمی کاربردی  سازمان طراحی و ایجاد شده است.معممی مقدم یادآور شد: استانداردسازی مرثیه سرایی و مدیحه سرایی بر اساس واقعیت های تاریخی، یکسان سازی مطالب مطروحه در مراسم های مذهبی، ارائه فرهنگ اصیل اسلامی در مراسم ها و برنامه ریزی هدفمند برای برگزاری مراسم های مذهبی جذاب برای جوان از ضروریات این دوره کاردانی است.مدیرکل تشکلهای دینی و مراکز فرهنگی سازمان همچنین تاکید کرد: مبانی نظری اسلام، اخلاق و تربیت اسلامی، زبان فارسی، فرهنگ عمومی، اخلاق حرفه ای،جامعه شناسی عمومی، کاربرد فیزیک صوت در مداحی، تئوری موسیقی، سرایش و تربیت شنوایی پایه، اصول آراستگی، فن بیان،علم عروض، ارتباطات غیرکلامی، بهداشت گوش و حلق و بینی، صدا سازی و بسیاری از موارد دیگراز جمله سرفصل های آموزشی در نظر گرفته شده برای این دوره کاردانی حرفه ای است.
آپارتمان‌های نوساز با سهم 55.7 درصد نسبت به کل معاملات، بیشترین حجم معاملات واحدهای مسکونی شهر تهران در دی ماه 1394 را به خود اختصاص دادند.به گزارش ایسنا، بررسی بانک مرکزی از توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله شده به تفکیک عمر بنا در دی ماه 1394 حاکی از آن است که واحدهای نوساز تا 5 سال ساخت با سهم 55.7 درصد بیشترین حجم از واحدهای مسکونی معامله شده را به خود اختصاص داده‌اند که البته سهم مزبور در مقایسه با دی ماه سال 1393، معادل 2.2 واحد درصد کاهش نشان می‌دهد.در دی ماه سال جاری آپارتمان‌های نوساز 55.7 درصد، واحدهای با عمر 15-11 سال 16.6 درصد، واحدهای 10-6 سال 14.9 درصد، واحدهای 20-16 سال 6.7 درصد و واحدهای بیش از 20 سال 6.2 درصد معاملات را به خود اختصاص داده‌اند که هرکدام نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب 2.2-، 0.6، 0.8، 1.3 و 0.3- درصد تغییر داشته‌اند.در ماه پیش از آن نیز گزارش بانک مرکزی نشان می‌داد واحدهای نوساز تا 5 سال ساخت با سهم 54.5 درصد بیشترین سهم از معاملات شهر تهران را داشتند که در مقایسه با آذرماه سال قبل 3.6 واحد درصد کاهش نشان می‌داد.در آذرماه آپارتمان‌های نوساز با 54.5 درصد، واحدهای با عمر 15-11 سال 17.2 درصد، 10-6 سال 15 درصد، 20-16 سال 7.1 درصد و بیش از 20 سال 6.2 درصد معاملات را به خود اختصاص دادند که هرکدام نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب 3.6-، 2، 0.3، 1.2 و 0.1 درصد تغییر داشتند.
چندی پیش و براساس دستورالعمل سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و به پیشنهاد بانک مرکزی قرار شد تا پیامک‌های تبلیغاتی موسسات مالی غیرمجاز مسدود شود.به گزارش ایسنا، طی دو سال اخیر بارها اعلام شده که آمار موسسات مالی فعال به حدود 7000 مورد می رسد، اما مجموع موسساتی که تحت نظارت بانک مرکزی فعالیت می‌کنند چندان تعداد بالایی را در بر نمی گیرد.اما چندی پیش در خبرها اعلام شد که براساس یک دستورالعمل، موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز که مورد تایید بانک مرکزی نیستند، اجازه ارسال پیامک‌های تبلیغاتی را نخواهند داشت.به گفته مسوولان این دستورالعمل تنها مختص به شرکت مخابرات ایران نیست؛ در زمینه‌ی مسدود کردن راه‌های تبلیغاتی موسسات غیرمجاز، علاوه بر مخابرات و اپراتورهای تلفن همراه، از سوی بانک مرکزی با سازمان صداو‌سیما نیز مذاکراتی صورت گرفته است.بر اساس اطلاعات نشریه ارتباطات، فهرست موسسات مالی که مورد تایید بانک مرکزی نیستند از سوی این بانک اعلام شد؛ این موسسات با ارسال پیامک‌های اغواکننده سعی در جذب مشتری می‌کردند که برای مقابله با این تبلیغات و ساماندهی این موسسات در کشور، به پیشنهاد بانک مرکزی و ابلاغیه رگولاتوری، راه‌های ارسال پیامک به مشترکان از طریق شبکه مخابرات کشور مسدود شده است.در همین راستا، رگولاتوری از مخابرات خواست برای جلوگیری از تضییع حقوق مردم نسبت به حذف تبلیغات موسسات و یا سایر نهادهایی که مورد تایید بانک مرکزی نیستند و نام آنها در www.cbi.ir به ثبت نرسیده است اقدامات لازم صورت گیرد.
توقيف 17 نفر شتر
    بيرجند- ايرنا: فرمانده انتظامي خوسف از توابع خراسان جنوبي از توقيف 17 نفر شتر غيرمجاز به ارزش يک ميليارد ريال در اين شهرستان خبر داد.    سرهنگ محمدرضا کارگر گفت: ماموران پاسگاه انتظامي خور هنگام گشت زني به يک دستگاه کاميون بنز که از سمت خور به مقصد طبس در غرب استان در حال حرکت بود مظنون شده و خودرو را متوقف کردند. وي افزود: ماموران به دليل نبود مجوز حمل شتر اين محموله را توقيف کردند و راننده خودرو با تکميل پرونده به مراجع قضايي معرفي شد.      
    جاسازي مواد مخدر در ميان خرما
    يزد- خبرنگار کيهان: فرمانده انتظامي استان يزد گفت: روز سه شنبه ماموران ايستگاه بازرسي شهيد مدني اين استان هنگام انجام وظايف ذاتي به يک دستگاه کاميونت ايسوزو که با محموله خرما از «کرمان» عازم «تهران» بود مشکوک شده و خودرو را براي بازرسي به پارکينگ منتقل کردند. وي گفت: ماموران پليس در بازرسي از اين کاميونت 151 کيلو ترياک و 177 کيلو حشيش را به صورت جاساز از داخل کارتن هاي خرما کشف کردند. فرمانده انتظامي استان يزد ضمن اشاره به دستگيري يک متهم، خاطرنشان کرد: قاچاقچي، اين مواد را از کرمان بارگيري و پس از جاساز در محموله خرما قصد انتقال به پايتخت را داشت که توسط ماموران پليس يزد شناسايي، دستگير و به دادسرا معرفي شد.            
    واژگوني اتوبوس با 17 مصدوم
    تبريز- ايرنا: مسئول روابط عمومي مرکز فوريت هاي پزشکي آذربايجان شرقي گفت: بر اثر واژگوني يک دستگاه اتوبوس مسافربري در مسير سرچم (ميانه) به اردبيل 17 نفر مصدوم شدند. حبيب حسينقلي زاده افزود: اين سانحه بامداد روز چهارشنبه در 20 کيلومتري روستاي آغکند رخ داد که با گزارش حادثه به مرکز اورژانس 115 سه دستگاه آمبولانس اين مرکز به همراه 3 دستگاه آمبولانس جمعيت هلال احمر و همچنين گروه آتش نشاني به محل سانحه اعزام شدند. وي ادامه داد: کاردان هاي اورژانس 115 پس از انجام اقدامات پيش بيمارستاني 8 زن و 9 مرد مصدوم حادثه را به بيمارستان ميانه انتقال دادند.