گزیده خبرهای 12 اسفند -94 قسمت -5

    گزیده خبرهای 12 اسفند -94 قسمت -5
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت که رای آوردن قاطعانه لیست اصلاح طلبان در تهران امری طبیعی بود و اصولگرایان نباید ناامید شوند و احساس شکست کنند.
روح الله حسینیان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: حضور مردم در انتخابات نشان داد که هم مردم به نظام اعتماد دارند و هم نظام به مردم اعتقاد و اعتنا دارد. لذا ما شرکت گسترده مردم در انتخابات را به فال نیک می‌گیریم چرا که این حضور پشتوانه نظام است و جوابی به رادیو و تلویزیون‌های بیگانه بود که تلاش می‌کردند مردم را از پای صندوق‌های رای کنار بگذارند.
وی افزود: این حضور همچنین جوابی به فتنه گرانی بود که نظام را متهم به تقلب می‌کنند. ما شاهد این بودیم که اگر مسئولین و ناظرین انتخابات هم رای نیاوردند یا رای کمی آوردند کسی نتوانست دخالتی کند. این حقانیت نظام و پاسخ کوبنده به دشمنان انقلاب بود.
این فعال سیاسی اصولگرا در ادامه خاطرنشان کرد: اینکه در تهران لیست اصلاح طلبان به طور کامل و قاطعانه رای آورد امری طبیعی است. از ابتدای انقلاب در یک دوره تیپی مثل بنی صدر سر کار بوده، دوره دیگری آیت الله خامنه‌ای، دوره دیگری هاشمی و دوره دیگری خاتمی بوده و از دل دولت خاتمی فردی مثل احمدی نژاد با یک رای قاطع بیرون آمده است. مجلس هم گاهی متعلق به جناح راست بوده و گاهی جناح چپ بر آن حاکم شده است.
حسینیان با بیان اینکه مجالس سه دوره اخیر در دست اصولگرایان بوده است افزود: حالا هم اگر مخلوطی از اصولگرایان و اصلاح طلبان به مجلس راه پیدا کردند هیچ امر عجیبی اتفاق نیفتاده است لذا اصولگرایان نباید ناامید شوند و احساس کنند شکست خوردند زیرا این یک امر طبیعی بود.
نماینده مردم تهران در مجلس اضافه کرد: اصلاح طلبان هم باید از سابق پند بگیرند و بدانند دوره مجلس ششم تمام شده و امروز از مجلس ششم جز بدنامی باقی نمانده است. عاقلانه این است که دو جناح در کشور حکومت کنند. یک جناح حکومت می کند و یک جناح انتقاد می کند و به مدت 4 تا 8 سال برنامه ریزی می کند تا با نفس تازه وارد کارزار شود پس کسانی که رای نیاوردند کنار بنشینند و انتقاد و نظارت کنند تا دوره آن ها فرا برسد.
حسینیان یادآور شد: اشتباه دوره اصلاحات این بود که اصل اسلام سیاسی، اصول انقلاب، استکبارستیزی و ارزش های امام را زیر سوال بردند. اصلاح طلبان باید از تاریخ درس بگیرند و این رفتارها را کنار بگذارند. آن ها می توانند سلایق طرف مقابل را نقد کنند یا حاکمیت طرف مقابل را مورد نقد قرار دهند تا کشور در جهت حفظ منافع نظام و انقلاب و ارزش های اسلام با عزت و قدرت حرکت کند.
این نماینده مجلس یادآور شد: اگر اصلاح طلبان در این دوره موفق شدند روی اصول تکیه و پافشاری کنند و اصلاح طلبی را وارد نحوه مدیریت کنند قطعا می توانند یک نظام دو جناحی را در کشور پی ریزی کنند که هم به نفع آن‌ها، هم مردم و انقلاب است و باعث ثبات و قدرت نظام جمهوری اسلامی در میان دشمنان میشود.
وی در پایان درباره ترکیب مجلس دهم اظهار کرد: اگر قدری کوتاه بیاییم و اعتراف کنیم که برخی اصولگرایان رنگ عوض می کنند باید گفت: توازن اصولگرایان و اصلاح طلبان در مجلس آینده مساوی است لذا مجلس دهم بازنده و برنده جناحی ندارد. بنابراین دو جناح باید نشان دهند با یکدیگر بر سر منافع جمهوری اسلامی اشتراک نظر دارند و میتوانند با یکدیگر کار کنند و این سرمشقی برای آینده قرار گیرد.
رئیس پلیس راه استان البرز از یک طرفه شدن جاده چالوس در روز جمعه این هفته خبر داد.رضا اکبری امروز در گفت‌وگو با فارس در کرج اظهار داشت: با توجه به اینکه هفته گذشته و در روز جمعه انتخابات سراسری مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری برگزار می‌شد، محدودیت‌های ترافیکی به طور موقت در محور چالوس اعمال نشد.وی افزود: علت انجام این کار، تسهیل در زمینه اجرای صحیح انتخابات و همچنین مشارکت مردم ساکن روستاهای حاشیه جاده چالوس و بخش آسارا در پای صندوق‌های رای بود.این فرمانده ارشد انتظامی گفت: با توجه به اینکه در روزهای تعطیل آخر هفته حجم زیادی از مسافرت‌های برون‌شهری به ویژه از تهران و کرج به سمت استان‌های شمالی را شاهد هستیم،‌ اعمال این محدودیت‌ها برای بازگشت مسافران ضروری است.اکبری گفت: بر این اساس این هفته نیز پلیس راه دستورالعمل‌هایی را برای روان‌سازی ترافیک به ویژه در زمان بازگشت مسافران از استان‌های شمالی به سمت تهران و البرز در دستور کار خود قرار داده است.وی بیان داشت: بنابراین از ساعت 15 روز جمعه چهاردهم اسفندماه سال جاری تا ساعت 24 تردد تمام خودروها از میدان امیر کبیر شهرستان کرج به سمت شمال و استان مازندران ممنوع است.رئیس پلیس راه استان البرز گفت: تردد خودروها از ساعت 18 و 30 دقیق این روز تا ساعت 24 از مرزن‌آباد واقع در استان مازندران تا شهرستان کرج به صورت یک طرفه انجام می‌شود.
اکبری اظهار داشت: اعمال محدودیت‌های ترافیکی فوق با هدف روان‌سازی بار ترافیکی در جاده چالوس است و انتظار داریم که رانندگان نیز همراهی لازم را با ماموران پلیس راه و ماموران دستگاه‌های خدمات‌رسان در حین مسافرت داشته باشند.وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در فصل سرما قرار داریم، همچنان به همراه داشتن زنجیرچرخ برای خودروها ضروری است و در صورت مشاهده خودروهای فاقد زنجیرچرخ از ادامه حرکت آنها در مسیرهای کوهستانی و برف‌گیر جلوگیری به عمل می‌آید.
مدیرکل روابط عمومی شورای نگهبان از دریافت شکایات انتخاباتی تا پایان روز 13 اسفند خبر داد.شیرمحمدی گفت: دریافت شکایات انتخاباتی از مردم و نامزدها درباره تخلفات احتمالی در هر دو انتخابات مجلس و خبرگان از هفتم اسفند و همزمان با رای گیری آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.وی افزود: طبق ماده 66 قانون انتخابات 18 عنوان تخلف تعیین شده که برخی از مهمترین آن شامل خرید و فروش رای، استفاده از شناسنامه کسانی که حضور ندارند، تهدید یا تطمیع و رای دادن با شناسنامه جعلی است.مدیرکل روابط عمومی شورای نگهبان رای دادن بیش از یکبار، توصیه به نوشتن نام نامزد معین، تقلب در رای گیری و شمارش آرا و دخالت در امر انتخابات با سمت های مجعول را برخی دیگر از عناوین 18 گانه تخلفات احتمالی برشمرد.شیرمحمدی افزود: هر کسی درباره اینگونه تخلفات شکایت داشته باشد، می تواند شکایت و مدارک خود را طبق اطلاعیه شماره 5 هیات مرکزی نظارت بر انتخابات از طریق ایمیل یا مراجعه به دبیرخانه شورای نگهبان ارائه کند تا بررسی شود.مدیرکل روابط عمومی شورای نگهبان تاکید کرد: البته اگر افراد در اینگونه شکایت ها نتوانند ادعای‌شان را با ارائه اسناد معتبر اثبات کنند و اتهامی وارد شود قابل تعقیب و رسیدگی است.شیرمحمدی گفت: پس از دریافت شکایات، اعضای شورای نگهبان آن را بررسی می کنند و نتایج بررسی ها را به تفکیک هر یک از حوزه های انتخابیه اعلام می کنند.وی افزود: اگر از حوزه انتخابیه‌ای شکایتی دریافت یا تخلفی گزارش نشده باشد صحت برگزاری انتخابات در آن حوزه تایید و اعلام می شود.شیرمحمدی گفت: ممکن است شکایاتی نیز دریافت شود اما مستدل نباشد که این شکایات نیز در صحت برگزاری انتخابات تاثیری ایجاد نمی کند، اما اگر شکایات درباره تخلف در حوزه انتخابیه‌ای مستدل باشد با اعزام بازرس به آن حوزه انتخابیه، موضوع بررسی و در این باره تحقیقات محلی می شود.مدیرکل روابط عمومی شورای نگهبان افزود: اگر میزان تخلفات در حدی باشد که در نتیجه انتخابات موثر باشد به این شکایات ترتیب اثر داده می شود، همچنان که در ادوار گذشته انتخابات نیز، نتیجه انتخابات در برخی حوزه‌های انتخابیه پس از اثبات اینگونه تخلفات ابطال شد.شیرمحمدی گفت: ممکن است خرید و فروش آرا هم در برخی حوزه های انتخابیه اثبات شود اما میزان آن در حدی نباشد که در نتیجه رای موثر بوده باشد که طبعا در چنین مواردی به ابطال انتخابات منجر نمی شود.وی افزود: در مواردی که خرید و فروش رای مربوط به نامزدهایی باشد که رای نیاورده باشند نیز منجر به ابطال انتخابات نمی شود، اما پرونده اینگونه تخلفات به دستگاه قضایی ارجاع داده خواهد شد.مدیرکل روابط عمومی شورای نگهبان قانون اساسی گفت: بررسی شکایات انتخاباتی و بررسی فرآیند تایید صحت انتخابات در هر دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان به طور مجزا صورت می گیرد.طبق اطلاعیه شماره 5 هیات مرکزی نظارت بر انتخابات در اجرای ماده 69 آیین نامه اجرایی قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری و تبصره 1 ماده 68 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی کسانی که از نحوه برگزاری انتخابات شکایتی دارند می توانند طی 7 روز از تاریخ اخذ رای (94/12/7 تا 94/12/13) شکایات مستند خود را به دبیرخانة شورای نگهبان (و یا دفاتر نظارت شورای نگهبان در کشور) ارائه کنند. نشانی دبیرخانه مرکزی: تهران خیابان شهید سپهبد قرنی، خیابان شهیدان شاداب، روبروی هتل قدس، محل اخذ شکایات.
سپاه پاسداران در مناطق محروم سيستان و بلوچستان خانه هاي بهداشت مي سازد
فرمانده قرارگاه قدس نيروي زميني سپاه گفت: نيروي زميني سپاه آماده ساخت خانه هاي بهداشت در مناطق محروم سيستان و بلوچستان است.    سرتيپ محمد ماراني اظهار داشت: به اقدامات چند سال اخير نيروي زميني سپاه در سيستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود: نيروي زميني سپاه در سيستان و بلوچستان کارهاي بزرگي انجام داده که مهم ترين و شاخص ترين آن راه اندازي بيش از 20 بيمارستان صحرايي در استان بوده است.    وي از خدمات رساني به حدود يک ميليون و 200 هزار نفر در اين استان خبر داد و آمادگي سپاه را براي ساخت خانه هاي بهداشت در مناطق محروم استان با همکاري دانشگاه علوم پزشکي زاهدان اعلام کرد.
                  چاي قاچاق به مقصد نرسيد
    بوکان - خبرگزاري صدا و سيما: فرمانده انتظامي بوکان روز سه شنبه گفت: بيش از 4 تن چاي خارجي قاچاق همراه 480 قطعه ظروف آشپزخانه قاچاق که به صورت غيرقانوني وارد کشور شده است، کشف شد.    سرهنگ بهزاد بندريان ارزش اين محموله قاچاق را 2 ميليارد و 500 ميليون ريال بيان کرد. وي افزود: ماموران ايستگاه ايست و بازرسي شهيد رجايي بوکان اين محموله قاچاق را از يک دستگاه کاميون کشف کردند. بندريان ادامه داد: در اين زمينه يک نفر دستگير و تحويل مقامات قضايي شد.
            مواد آتش زا در پژو پارس
    غرب استان تهران - فارس: فرمانده انتظامي ملارد گفت: ماموران انتظامي حين گشت زني در اين شهر به يک دستگاه خودرو پژو پارس مشکوک شده و به راننده آن دستور ايست دادند.    برزو همتي افزود: با توقف خودرو، ماموران انتظامي در بازرسي از آن 16 کارتن و 290 بسته انواع مواد محترقه به ميزان 136 هزار و 294 عدد کشف کردند. وي ادامه داد: در اين راستا يک نفر به هويت «ع-ر» دستگير و پس از تشکيل پرونده تحويل مرجع قضايي شد.