سرمقاله : روزی نامه جمهوری "سال ادامه پیروزی‌ها "

روزی نامه ی جمهوری اسلامی شنبه 14 فروردین ماه سال 1395
سرمقاله : روزی نامه  جمهوری "سال ادامه پیروزی‌ها "
چه پیروزی؟ مگر جز تشدید جنگ  قدرت وثروت میان رفسنجانی و خامنه ای که همراه با موج مخالفت های پاسداران و دلواپسان نگران با برجام و برنامه های اقتصادی دولت روحانی بود و ایجاد تنش شدید با عربستان که با  حمله به سفارت عربستان درتهران وکنسول ا ن کشور در مشهد منجر به قطع رابطه شد . همچنین در ادامه این تنش که به دلیل حضور حزب الشیطان در سوریه وتهدید اقدامات تروریستی در برخی کشورهای عربی از سوی اتحادیه عرب نام حزب الشیطان  توی لیست تروریست گذاشته شد . همینطور افزایش کشته شدگان پاسداران در سوریه که شامل فرماندهان پاسداران می شد و..... خلاصه ادامه بحران ورکود اقتصادی  وفقر وبیکاری که بهانه  انتقاد شدید دلواپسان نگران شد تازیر چتر اقتصاد جهادی- مقاومتی – خامنه ای- پاسداران به دولت روحانی حمله کنند .مهمتر اینکه سیاست شدید سرکوب وسانسور همراه باافزایش اعدام ها چه دستآورد پیروزی دیگری در سال 94 وجودداشت که به نام ملت ثبت شده و ادعا شده قرار است در سال 95 ادامه یابد؟

ملت ایران در سال گذشته پیروزی‌های بزرگی به دست آورد که کم نظیر بود. این پیروزی‌ها را باید قدر دانست و ضمن سپاس به درگاه الهی برای تداوم این روند باید تلاش کرد.
پیروزی نظام جمهوری اسلامی در عرصه مذاکرات هسته‌ای و پایان دادن به توطئه‌ای که در عرصه‌های سیاسی و اقتصادی علیه ملت ایران درحال گسترش بود، موفقیت مهمی است که راه را برای حل بسیاری از مشکلات هموار کرده است. اعتراف قدرت‌های بزرگ جهانی به حق فعالیت‌های هسته‌ای ایران، اعلام رسمی لغو تحریم‌های وضع شده توسط شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران و لغو تحریم‌های وضع شده توسط دولت‌ها علیه ایران که مجموعاً در «برجام» متجلی شده است، کار بزرگی بود که گروه مذاکره کننده ایرانی توانست آن را با قدرت مذاکره به نتیجه برساند. در کنار این موفقیت بزرگ، ادامه ساخت و آزمایش‌های موشکی و بالا بردن توان نظامی و دفاعی کشور نیز از اقدامات مهم و ضروری بود که انجام شد و مجموعه تصمیم سازان و تصمیم گیرندگان کشورمان به اخم و عصبانیت شیطان بزرگ اعتنا نکردند و بر ضرورت تقویت قدرت دفاعی کشور تاکید کردند. انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری نیز از این جهت که با حضور گسترده مردم سراسر کشور برگزار شد موفقیت بزرگ دیگر ملت ایران بود که نشان داد مردم همچنان به آرمان‌های انقلابی وفادارند و به نظام جمهوری اسلامی عشق می‌ورزند. توفیقات قابل ملاحظه‌ دولت در سرو سامان دادن به اوضاع اقتصادی کشور به ویژه زمینه‌هائی که برای عملی ساختن اقتصاد مقاومتی مهیا کرده است نیز موفقیت دیگری است که نصیب ملت شده و بخشی از راهی که دست‌اندرکاران باید در این زمینه بپیمایند پیموده شده است. آنچه باقی مانده است، عملی ساختن این تصمیمات و برنامه هاست که باید در سال جدید برای آن همت شود و بگونه‌ای همه امور به پیش بروند که نام‌گذاری سال 1395 به سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» که توسط رهبر معظم انقلاب صورت گرفته وارد مرحله تحقق واقعی شود.
درباره این پیروزی‌ها دو نکته را باید درنظر داشته باشیم. نکته اول اینکه به دست آمدن پیروزی‌ها مرهون یک اقدام جمعی است. به عبارت روشن‌تر، مقاومت مردم که در تمام مراحل در مقابل تهدیدهای دشمنان ایستادگی کردند و با تحمل سختی‌ها هرگز حاضر نشدند به آرمان‌های انقلابی پشت کنند، یکی از مولفه‌های مهم به دست آمدن پیروزی‌ها بود. حضور مردم در صحنه‌های مختلف از جمله راه پیمائی 22 بهمن و انتخابات هفتم اسفند سال گذشته هوشیاری مردم را در اوج خود نشان داد و دشمنان به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی را مایوس کرد. تدبیر دولت یازدهم در زمینه‌های مذاکره برای برداشتن تحریم‌ها، پیشبرد اصلاحات اقتصادی و بالا بردن قدرت دفاعی کشور به ویژه آزمایش‌های موشکی، عامل دیگری است که این پیروزی‌ها را به فعلیت رساند. تلاش دست‌اندرکاران ساخت و آزمایش موشک‌ها به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز عامل دیگر این پیروزی‌ها بود. عامل مهم‌تر، رهنمودهای رهبری بود که با مشخص کردن خط قرمزها، نشان دادن مسیر صحیح و تبیین راهبردهای کلان، راه را برای به دست آوردن پیروزی‌ها هموار کردند.
برای درک صحیح اهمیت پیروزی‌های سال گذشته می‌توانیم به شرایط منطقه و جهان و جایگاه جمهوری اسلامی ایران در این مجموعه نگاهی بیاندازیم. درحالی که بسیاری از کشورهای منطقه از ناامنی رنج می‌برند و کشورهائی همچون عربستان و ترکیه به دلیل آتش افروزی در منطقه دچار ناکامی‌های بزرگی در سوریه و یمن و حتی در خاک کشورهای خود شده‌اند و درحالی که کشورهای غربی اکنون نتیجه تلخ حمایت‌های خود از تروریسم را لمس می‌کنند، جمهوری اسلامی ایران با امنیت کامل در جایگاه مهمی قرار دارد که مورد احترام ملت‌ها و دولت‌هاست. همین واقعیت است که دشمنان ملت ایران به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی را عصبانی کرده و به موضع‌گیری‌ها غیرمعقول کشانده است.
نکته دوم، اینست که باید کاری کنیم که سال جدید سال ادامه پیروزی‌ها باشد. این هدف مهم و مقدس کاملاً دست یافتنی است. ما می‌توانیم با وحدت و عزم راسخ جمعی به راه پرموفقیتی که در سال گذشته پیمودیم ادامه بدهیم و جایگاه جمهوری اسلامی ایران را بالاتر ببریم. برای رسیدن به این هدف، قطعاً به رویکردهای مهمی همچون مذاکره و بالا بردن قدرت دفاعی کشور نیازمندیم. این، کاری است که با اراده جمعی قابل انجام است و تجربه سال 1394 نشان داد که با تکیه بر این اراده جمعی می‌توانیم پیروزی‌های بزرگ‌تری به دست بیاوریم.