گزیده خبرهای 14 اردیبهشت – 95 قسمت -2

گزیده خبرهای 14 اردیبهشت – 95 قسمت -2
مهار شعله‌های آتش در مجتمع مسکونی 
سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از وقوع آتش سوزی در یک ساختمان مسکونی چهار طبقه در خیابان شریعتی خبر داد و گفت: یک زن و سه مرد از میان شعله‌ها نجات پیدا کردندسیدجلال ملکی» در گفتگو با مهر، درباره جزییات این حادثه گفت: حادثه آتش سوزی در یک ساختمان مسکونی در خیابان شریعتی، ابتدای خیابان قبا به سامانه 125 اعلام و ماموران چهار ایستگاه آتش نشانی به همراه نردبان، تشک نجات و خودروتنفسی به محل حادثه اعزام شدند.وی گفت: در طبقه همکف این ساختمان یک اتاقک و انباری به وسعت100 متر بود و در آن انواع لوازم برگزاری جشن ازجمله ترقه، فشفشه و اسپری به مقدار زیادی نگهداری می‌شد که به دلایل نامشخص انفجارهای متعدد و آتش سوزی رخ دادملکی» با بیان اینکه براثر این آتش سوزی دود زیادی را طبقات فراگرفته بود، افزود: گروهی از آتش نشانان مشغول مهار آتش و گروهی دیگر نیز با استفاده از دستگاه‌های تنفسی مشغول عملیات نجات دادن افراد داخل ساختمان شدند.وی خاطرنشان کرد: آتش نشانان در این حادثه که یک زن و سه مرد دچار دودزدگی بودند را از داخل ساختمان خارج و پس از تخلیه دود و ایمن سازی به این عملیات پایان دادند.وی علت وقوع این آتش سوزی را در دست بررسی کارشناسان سازمان آتش نشانی اعلام کرد.
خبر ويژه 
يونسي: پيشنهاد حاميان روحاني براي انصراف از نامزدي 96 خطرناك است
مشاور و دستيار رئيس جمهور، نظر برخي حاميان روحاني مبني بر انصراف وي از نامزدي در انتخابات رياست جمهوري را ناشيانه و خطرناک توصيف کرد.    علي يونسي در مصاحبه با روزنامه آفتاب يزد و درباره اين نظر که روحاني رياست جمهوري را رها کند و به عضويت در مجلس خبرگان بپردازد گفت: به نظر من طرح چنين مسائلي يا ناشيانه است يا خيلي خطرناک. آقاي روحاني بسيار باهوش تر از اين است که وارد اين گونه مسائل شود. روحاني با آگاهي، مسئوليتي را پذيرفته و مصمم است که وظيفه رياست جمهوري را تا آخر که 8 سال است، دنبال کرده و طي کند.    وي مي افزايد: اگر روحاني در برخي حوزه هادچار کم کاري و کاستي هايي هم بوده، به خاطر آن است که براي وي موانع و سدهايي ايجاد کردند روي هم رفته هيچ کسي نمي تواند با او در سال 96 رقابت جدي کند.    خبرنگار آفتاب يزد در اين مصاحبه پرسيد «هر چند در انتخابات هفتم اسفند راي آوري ليست 16+30 در تهران، يک پيروزي براي اصلاح طلبان و اعتدال قلمداد مي شد، اما سوم شدن حسن روحاني رئيس جمهور ايران در انتخابات مجلس خبرگان هم جاي حرف و حديث داشت. به نظر مي آيد که سوم شدن روحاني در خبرگان يک هشدار مردمي به اوست. از ديدگاه شما آيا اين موضوع زنگ خطري براي دولت يازدهم است؟ چرا روحاني سوم شد؟» يونسي در پاسخ گفت: تحليل ما از انتخاب مجلس شوراي اسلامي با خبرگان متفاوت است. با يک تحليل مشابه نمي توانيم نتيجه هر دوي اين انتخابات را بررسي کنيم. مردم به خبرگان با يک نگاه خاص راي مي دهند، در اينکه آنها به هاشمي رفسنجاني راي دادند يک معناي ويژه وجود داشت. از طرفي فراموش نکنيم نفر دوم انتخابات خبرگان، يعني آقاي امامي کاشاني فردي است که از هيچ گروه خاصي مخالفي نداشته است، امامي کاشاني کسي بود که هم آراي اصلاح طلبان و هم اصولگرايان را به خود اختصاص داد، در حالي که درباره آقاي روحاني وضعيت متفاوت است. او مخالفيني در ميان جريان سياسي رقيب دارد. بنابراين طبيعي است که آقاي امامي کاشاني بايد در ميزان آرايي که کسب کرده از روحاني جلوبيفتد.    يونسي مي افزايد: انتخابات خبرگان براي روحاني اين پيام را داشت که مردم به عنوان نفرهاي اول به او راي دادند و نه نفر اول. شايد انتظار دوستان آقاي روحاني اين بود که ايشان نفر اول بشود اما مردم اينگونه تشخيص دادند که براي خبرگان، او جزو نفرات اول باشد.
خبر ويژه 
دولت اگر به خود نيايد آمريكا ده ها ميليارد دلار را غارت مي كند
اگر غارت 2 ميليارد دلاري پسابرجامي با واکنش قاطع ايران مواجه نشود، باب غارت باز خواهد شد.    به گزارش «الف» براساس اطلاعات موثق در حال حاضر بيش از 50 ميليارد دلار حکم قضايي دادگاه هاي آمريکا در خصوص دريافت غرامت از ايران صادر شده و آخرين اين احکام، پرداخت 10 ميليارد دلار بابت دخالت ايران در حادثه يازده سپتامبر است! حکم دادگاه آمريکا در اين رابطه را در لينک زير ببينيد:
    http://information.iran 911 case.com/Havlish_Findings_of_Fact_ and_Conclusions_of_Law_signed_12_22_11. pdf
    
خطرناک اينکه برخي پول هاي ايران در خارج از آمريکا نيز براساس همين احکام قضايي (غيرقانوني) توقيف شده که از جمله آن 2 ميليارد دلار در کشور لوکزامبورگ است. اگر ايران سکوت کند (مثل وضعيت فعلي) امکان تسري موضوع هست. بابش باز مي شود و همه پول ها به نوبت توسط آمريکايي ها برداشت خواهد شد. پسابرجام پولها آزاد نمي شود، بلکه خورده مي شود!!    در ادامه اين گزارش با طرح اين سوال که «چکار بايد کرد؟» آمده است: ايران مي تواند براساس قانون «صلاحيت دادگستري جمهوري اسلامي ايران براي رسيدگي به دعاوي مدني عليه دولت هاي خارجي» مصوب مجلس شوراي اسلامي در سال 78 مقابله به مثل کند. تاکنون شکايت دريافت 6 ميليارد دلار خسارت به خاطر اقدامات تروريستي آمريکا در دادگاه هاي داخلي مطرح شده که البته ظاهراً قوه قضائيه هنوز به حکم نهايي نرسيده است!    همچنين اعلام نقض برجام هم اگرچه مانع حقوقي دارد اما بالاخره يک راهکار براي اعمال فشار مي باشد، ايجاد مطالبه عمومي براي مقابله به مثل و برخورد قاطع و بازدارنده ضروري است.
خبر ويژه 
دو دوزه بازي مدعيان اصلاح طلبي با علي لاريجاني
اصلاح طلبان به دو دوزه بازي با علي لاريجاني بر سر رياست مجلس روي آورده اند.    اين طيف از يک سو مي گويند عارف بايد رئيس مجلس شود و از سوي ديگر مدعي تعامل با لاريجاني و عدم رقابت با وي هستند. معناي اين دو دوزه بازي کاربست فشار و فريب توامان براي حذف بي سرو صداي لاريجاني است.    در اين زمينه محسن رهامي رئيس کميته ائتلاف اصلاح طلبان به ايرنا گفت: اصلاح طلبان با لاريجاني رقابت نمي کنند. به ادعاي وي فهرست اميد 125 راهيافته به مجلس دارد که با ترکيب برخي نمايندگان ديگر ممکن است اکثريت پيدا کند.    همزمان فاطمه ذوالقدر منتخب اصلاح طلب تهران به ايسنا گفته است: توافق اصلاح طلبان بر رياست دکتر عارف است.    عبدالله ناصر عضو مرکزيت سازمان مجاهدين (انقلاب) نيز به نامه نيوز گفت: عارف تنها گزينه مورد اجماع اصلاح طلبان براي رياست مجلس است.    وي ادامه داد: نامزد اصلي رياست مجلس براي اصلاح طلبان و اعتداليون دکتر عارف است و ايشان را گزينه اصلي رياست مي دانند. هم در تهران و هم در ديگر شهرستانها روي اين گزينه اجماع دارند.    اما کاظم جلالي ديگر منتخب تهران در مصاحبه با تسنيم و در پاسخ به سوالي درباره اخبار منتشر شده مبني بر امضاء ميثاق نامه بين 30 منتخب ليست اميد براي حمايت از رياست عارف، با ابراز بي اطلاعي از وجود چنين ميثاق نامه اي، گفت: ميثاق نامه اي را تاکنون نديدم و کسي هم از ما امضايي نخواسته و من هم هيچ چيزي را امضا نکردم.    غير از جلالي، بهروز نعمتي ديگر منتخب رهرواني حوزه انتخابيه تهران به خبر آن لاين گفت: فراکسيون رهروان بعد از مرحله اول انتخابات مجلس، يک جلسه داشت و به زودي هم يک جلسه ديگر خواهيم داشت و اساسا انحلال فراکسيون کذب محض است.    وي گفت: بسياري از دوستان به تشکيل دو فراکسيون در مجلس دهم اصرار دارند اما ما فراکسيون سومي هم تشکيل خواهيم داد با همان مشي فراکسيون رهروان ولايت که احتمالانام آن تغيير مي کند.    وي در پاسخ به اينکه آيا علي لاريجاني رئيس اين فراکسيون خواهد بود يا نه؟ اظهار داشت: اين مسئله هنوز مشخص نيست اما ايشان حتما عضو فراکسيوني که گفتم خواهد بود. کما اينکه هم اکنون نيز ايشان عضو فراکسيون رهروان ولايت هستند.    وي در واکنش به خبرسازي رسانه ها درباره ديدارها و مذاکرات عارف و لاريجاني، نيز گفت: اين آقايان تاکنون نشستي درباره رياست مجلس با يکديگر نداشته اند، اما چندين بار تلفني با هم صحبت کرده اند.
خواص درماني هندوانه!
هندوانه قند خون را تنظيم کرده و سبب رقيق شدن خون، تقويت کليه و کبد مي شود.    اين ميوه فصل تابستان داراي املاح ويژه اي است و مصرف آن براي بدن مي تواند بسيار مفيد باشد.    هندوانه به دليل داشتن الکتروليت مي تواند جايگزين مناسبي براي آب از دست رفته بدن باشد.    هندوانه داراي املاحي همچون سديم، پتاسيم و کلسيم است، اين املاح عامل موثري براي رقيق شدن خون به شمار مي رود و براي کليه و کبد نيز بسيار مفيد است.    مصرف اين ميوه به دليل تنظيم عملکرد کليه ها، تعادل را در بدن حفظ مي کند، همچنين فشار خون را کاهش داده و عطش را فرو مي نشاند.هندوانه را مي شود با شير نيز مخلوط کرد.    وجود ماده ليکوپن در هندوانه موجب شده که ميوه اي ضدسرطان باشد، همچنين قند آن براي بدن مضر نيست.    مصرف هندوانه قند خون را تنظيم مي کند و مرباي پوست آن نيز ضدنفخ است، البته افرادي که با مشکل نفخ شکم مواجه هستند، مي توانند مقداري شربت سکنجبين بر روي هندوانه بريزند و بعد آنرا بخورند.
كاهش وزن و پيشگيري از ديابت با تخم شربتي
دانه هاي گياه ريحان کوهي به تخم شربتي مشهور است که دانه هايي لعاب دار هستند و فوايد بسياري دارند.    تخم شربتي حاوي پروتئين، آهن، پتاسيم و کلسيم است. اين دانه لعاب دار براي کساني که مشکل جذب کلسيم دارند، مفيد است، چرا که حاوي ماده معدني به نام «بورون» است که اين ماده به انتقال کلسيم به استخوان کمک مي کند.    تخم شربتي فوايد زيادي براي لاغر شدن، درمان بيماري هاي تنفسي، درمان فشار خون بالا، پيشگيري از ديابت، رفع خستگي، رفع تشنگي مفرط و ناراحتي هاي گوارشي مانند نفخ، يبوست و سوءهاضمه دارد.    بهتر است صبح ناشتا يک قاشق مرباخوري تخم شربتي را با يک ليوان آب گرم و عسل مخلوط کرده و ميل کنيد و تا يک ساعت بعد از آن صبحانه نخوريد.    تخم شربتي در تنظيم فشارخون و متعادل نگه داشتن آن بسيار کمک کننده است، چرا که بسياري از افراد بعد از خوردن غذا فشارخونشان بالامي رود، از اين رو خوردن تخم شربتي به تعادل فشارخون کمک مي کند.    مصرف تخم شربتي به دليل اينکه يبوست را رفع مي کند و غلظت خون را کاهش مي دهد به بهبود خلق و خوي افراد، خستگي ذهني، ناراحتي هاي عصبي، سردردهاي افسردگي و ميگرن کمک مي کند.