پیگیری مطالبات رهبری درباره برنامه‌های ویژه نوجوانان

پیگیری مطالبات رهبری درباره برنامه‌های ویژه نوجوانان
سالک: محتوا مهم‌ترین موضوع در برنامه‌های نوجوانان است/ جریان‌شناسی در اولویت 6 خرداد -95
آخر خامنه ای که مدام سنگر پای بساط آتش ودود منقل گرفته یا مشغول دیدارهای نمایشی وروضه خوانی های تکراری ویکنواخت ضد آمریکایی است .چه رابطه ای با نسل  جوان و  نوجوانان دارد وچه می داند یامی فهمد که خواست نسل جوانانو نوجوانان چیست تا برای شان برنامه داشته باشد که این آخوند سللک  که زوری  و همراه تقلب با حذف مینوخالقی از اصفهان وارد مجلس دهم ارتجاع شده است سخنگوی خامنه ای شده وتوصیه کرده برنامه های خامنه ای درباره نوجوانان پیگیری شود.
 خبرگزاری فارس: سالک: محتوا مهم‌ترین موضوع در برنامه‌های نوجوانان است/ جریان‌شناسی در اولویت
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس نهم تاکید کرد: یک نوجوان باید محیط خود، دشمن و جریانات را با فهم بالای سیاسی بشناسد و بر اساس معیارهای دینی به مقابله با فرهنگ‌ها و توطئه‌های دشمنان بپا خیزد.
«احمد سالک»  در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس گفت: دکتر سرافراز یک شخصیت بزرگوار علمی و از خانواده دو شهید است.ایشان دارای شخصیت علمی و مدیریتی است اما در طول 18 ماهی که مسئولیت داشتند، نتوانستند اعمال مدیریت قاطع خودشان را در ابعاد مختلف داشته باشند و شاید موانع زیادی سر راه ایشان موجود بود.
نماینده مردم اصفهان در مجلس افزود: آن چیزی که صداوسیما نیاز دارد، دو موضوع اساسی است. مورد اول، محتوای جاذبه دار برای جذب مخاطب بیشتر و پرهیز ار رفتن مخاطبین به سوی ماهواره‌های بین المللی و دوم اجرایی نمودن این مسائل است. لازمه مورد دومی که اشاره شد، تقویت ارتباطات با دستگاه‌های ذی‌ربط همچون ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و... است. دکتر علی عسگری این روحیه را دارند و فکر کنم با این روحیه بتوانند یک تحولی هم از حیث محتوا و جذب مخاطب و هم از حیث گسترش فعالیت های فنی داشته باشند، زیرا ایشان در صداوسیما بیشتر در میدان اجرا و فنی فعال بودند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، با اشاره به کمبود برنامه های نوجوان و کمبود منابع مالی عنوان کرد: این مسئله بخش اعظمش به تولید محتوا بر می‌گردد. در محتوا باید به معرفی نقش اساسی نوجوان و جوان در عرصه های مختلف ارزشی، دینی، اخلاقی و علمی بپردازیم و در این مسیر استعدادش به نمایش گذاشته شود.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس نهم ادامه داد: تولید محتوا مهم تر از جذب اسپانسر و بحث اول است و اگر برنامه ای محتوای پر جاذبه ای داشته باشد، بی تردید صداوسیما نمی تواند از این برنامه غافل شود. اما موضوع تامین منابع مالی،بحث دوم است.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در رابطه با تولید برنامه برای قشر نوجوان عنوان کرد: نوجوانان تقاضای برنامه با محتوا دارند و این موضوع را نوجوانان در همایش نقش نوجوانان در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی که حضور داشتم، نیز مطرح کردند. اگر در داخل کشور به نوجوانان میدان دهیم و پشتیبانی و تقویتشان کنیم،فضای آینده کشور رقم می خورد.نوجوانان یک سرمایه بالقوه ای در داخل کشور هستند که باید این سرمایه با برنامه ریزی،تبدیل به بالفعل شود. مقام معظم رهبری به طور ویژه برای نوجوانان مسائل و مباحثی را همواره مطرح کرده اند، زیرا نوجوان انرژی فراوان، آمادگی بالا و حضور پرقدرت دارد.لذا باید از این مجوموعه با یک برنامه ریزی خوب استفاده کاملی در جهت اهداف انقلاب اسلامی کرد و این نیرویی است که می تواند اهداف انقلاب اسلامی را تحقق بخشد.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس نهم در رابطه با محتوای برنامه های نوجوان عنوان کرد:دو کار باید برای نوجوانان برنامه ریزی شود. یک، تعمیق در معارف دین که بتوانند از حیث اعتقادی و ایمانی آنقدر قوی شوند که در مقابل شبهات،ارتباطات نامشروع،مباحث ضداخلاق و مفاسد خاص؛ با قدرت بایستند.این نکته نیازمند به شیوه های آموزش مختلف بر اساس آموزه های دینی و ارزشی است؛که این کار با تولید فیلم،برنامه،کلاسهای آموزشی و.... قابل اجراست.هرچقدر که پایه های اعتقادی نوجوانان قدرتمند و مستحکم تر باشد،آینده خودشان و کشور تضمین است.
سالک افزود:نکته دوم،ارتقا فهم سیاسی توام با بصیرت است. یعنی اینکه یک نوجوان باید محیط پیرامون خود،دشمن و جریانات را بشناسد و بر اساس معیار های دینی به مقابله با فرهنگها و توطئه های دشمنان بپا خیزد.این ایستادگی و مقاومت امکان ندارد مگر اینکه برخوردار از فهم بالای سیاسی در ابعاد مختلف باشد و این نکته آن چیزی است که باید برای نوجوان بسترش را فراهم کرد.در ایام انتخابات مجلس، برنامه بدون توقف از شبکه دو سیما برای قشر نوجوان به پخش رسید،که سعی در ارتقا فهم سیاسی توام با بصیرت و تعمیق در مسائل دین داشت.

این عضو شورای عالی فضای مجازی نیز در رابطه با وجود نیروهای متعهد و ارزشی در رسانه ملی گفت: صداوسیما باید قوی‌ترین شخصیت های دینی، ارزشی و بزرگانی را که نقش آفرینند در جامعه و فکر و تدبیر دارند را جذب کند و این گروه از افراد باید در تولید محتوا نقش اساسی داشته باشند. ما نمی توانیم از آدم هایی که با فکر انقلابی نیستند استفاده کنیم و این کار خطایی است. باید از وجود کسانی استفاده کرد که با روحیه انقلابی گری در میدان دفاع از استعدادهای درون تشکیلاتی نظام هستند.طبق فرمایش امام راحل(ره)صداسیما،دانشگاه است.پس باید تولیدات این دانشگاه برای جامعه مفید باشد و صداسیما سازمانی است که باید به اندازه چند وزاتخانه فعال باشد.