گزیده خبر ها 6 تیر – 95 قسمت -4

گزیده خبر ها 6 تیر – 95 قسمت -4
2 جوان 19 و 20 ساله که با بالا بردن تعداد اعضای یک کانال تلگرامی در مشهد، افرادی را به تجمع مقابل یک مرکز تجاری دعوت کرده بودند با صدور دستورات ویژه قضایی دستگیر شدند.به گزارش آنا معاون دادستان مشهد روز گذشته با بیان این مطلب گفت: در پی تجمعی که روز پنجشنبه گذشته به دعوت برخی افراد در فضای مجازی مقابل یک مرکز تجاری در مشهد صورت گرفت، عده ای در محل قرار تجمع کردند.قاضی حیدری افزود: اگرچه تجمع این افراد در ذات خود هیچ مشکلی نداشت اما وقتی تجمع آنان موجب ایجاد مشکلات ترافیکی و سلب آسایش مردم شد، پلیس نیز به ناچار آنان را متفرق کرد. وی با اشاره به این که هر موضوع اجتماعی نباید به گونه ای مطرح شود که اخلال در نظم عمومی را به همراه داشته باشد، خاطرنشان کرد: بررسی های پلیس در همان دقایق اولیه نشان داد که افرادی در شبکه های اجتماعی اعضا و دوستانشان را به تجمع مقابل یک مرکز تجاری در بولوار جانباز مشهد دعوت کرده اند، در حالی که اقدام آن ها در این مکان موجب بروز مشکلات زیادی برای شهروندان شده بود به همین خاطر دستور شناسایی عامل یا عاملان دعوت به تجمع مذکور صادر شد و ماموران انتظامی طی چند ساعت موفق شدند 2 جوان 19 و 20 ساله که عامل اصلی تجمع تلگرامی بودند را شناسایی و دستگیر کنند.قاضی «حیدری» تصریح کرد: افرادی که در محل تجمع به اخطارهای قانونی پلیس توجه نکرده و بازداشت شده بودند نیز پس از ابراز ندامت از اقدام خلاف قانون خود آزاد شدند اما 2 عامل اصلی این تجمع برای انجام تحقیقات بیشتر در اختیار پلیس قرار گرفتند.سرپرست دادسرای انقلاب اسلامی مشهد همچنین با اشاره به اعتراف 2 متهم دستگیر شده نیز گفت: این 2 جوان مدعی هستند به خاطر غرور کاذب و بالا بردن اعضای کانال تلگرامی دست به این اقدام زده اند. معاون دادستان مشهد گفت: متهمان می گویند وقتی تجمع برخی شهروندان تهرانی مقابل یک مرکز تجاری رخ داد افرادی در شبکه های اجتماعی عنوان کردند که مشهدی ها «بی جربزه» هستند و ما هم برای آن که به تهرانی ها اثبات کنیم ما هم می توانیم از این کارها بکنیم اقدام به دعوت از اعضای شبکه های اجتماعی کردیم.از سوی دیگر هم می خواستیم اعضای کانال تلگرامی خودمان را بالا ببریم که بتوانیم آن را بفروشیم و از این راه کسب درآمد کنیم!!این مقام قضایی اضافه کرد: بررسی های بیشتر درباره ادعاهای 2 متهم همچنان ادامه دارد اما طبق تحقیقات انجام شده، 2 متهم مذکور تنها به خاطر یک غرور کاذب اقدام به این کار کرده اند در حالی که عمل آن ها موجب اخلال در نظم عمومی شده است.
مدیر کل رسانه های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در حال حاضر ١٤٩ رسانه شامل رادیو، تلویزیون، نشریه، خبرگزاری و موسسه عکس با مجوز اداره کل رسانه های خارجی امکان فعالیت در ایران دارند که از این میان ٩٨ رسانه وابسته به کشور های اسلامی و باقی از سایر کشورهاست.به گزارش خبرآنلاین، محمد جعفر صافی افزود: همچنین حدود ۳۰۰ همکار رسانه ای متعلق به این رسانه ها از جمله «خبرنگار، فیلمبردار، دستیار فیلمبردار، عکاس، عوامل خدماتی رسانه های خارجی و اعضای موسسات خدمات رسانی به خبرنگاران خارجی» در کشور حضور دارند که از این تعداد، ٢٠١ نفر دارای تابعیت ایرانی و ٩٨ نفر با تابعیت غیر ایرانی مجوز فعالیت خبری از این اداره کل دریافت کرده اند.مدیر کل رسانه های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه رسانه‌هایی که در ایران دفتر ندارند، بنابر تقاضا، مجوز فعالیت زمان دار دریافت می‌کنند، در گفتگو با خبر رادیو تصریح کرد: مجموع کشورهایی که در جمهوری اسلامی ایران نمایندگی رسانه ای دارند ۲۹کشور است که از این تعداد، ۱۱ کشور جزء کشورهای اسلامی و ٩ کشور نیز ار اروپا هستند.وی در همین زمینه با بیان اینکه کشور عراق با داشتن ۱۸رسانه، بیشترین نمایندگی رسانه ای را در جمهوری اسلامی ایران دارد، افزود: از ٢٩ کشوری که در ایران دارای نمایندگی هستند، ۲۰ کشور دارای تبعه خارجی هستند که اکثرشان، ملیت آسیایی دارند و در میان کشورهای اروپایی حاضر در ایران نیز ٥ خبرنگار با تابعیت اروپایی در کشورمان حضور دارد.شایان ذکر است از میان ١٤٩ رسانه مذکور، ٧٧ رسانه در حوزه رادیو و تلویزیون های بین المللی و منطقه ای، ٣٤ خبرگزاری بین المللی و منطقه ای، ٢٧ نشریه بین المللی و منطقه ای، ١١ موسسه عکس بین المللی هستند و از میان ٧٧ رسانه رادیو و تلویزیونی، ٤٠ رسانه از کشورهای اسلامی هستند که شبکه های «المنار، المیادین، آسیا لبنان، الاتجاه، الفرات، بلادی، العهد، هلال، قدس، اولوسال ترکیه و...» از این گروه هستند.
داعش در 6 ماه گذشته بیش از 600 غیرنظامی را در این کشور به قتل رسانده است. طبق این گزارش اغلب کشته‌شدگان را جوانانی تشکیل می‌دادند که از پیوستن به صفوف این گروه تروریستی، که عمدتاً در شرق افغانستان فعالیت می‌کند، سر باز زده بودند.به گزارش عصرایران، تروریست‌های وابسته به گروه تکفیری داعش در حمله به ولایت ننگرهار در شرق افغانستان دست‌کم 30 نفر از جمله چند زن را ربوده‌اند.روز شنبه (5 تیر) به نقل از عطاءالله خوگیانی سخنگوی والی ننگرهار گزارش داد تروریست‌ها در ساعات ابتدایی روز جمعه (4 تیر) پاسگاه‌های پلیس محلی در منطقه کوت را هدف حملات هماهنگ قرار دادند.خوگیانی افزود تروریست‌های داعش همچنین تعدادی از خانه‌های منطقه را به آتش کشیدند و علاوه بر کشتن دست‌کم 3 غیرنظامی از جمله یک کودک، 12 نفر را نیز زخمی کردند.یکی از ساکنان این منطقه نیز گفت: «آنها (تروریست‌های داعش) به سوی غیرنظامیان تیراندازی کردند و کودکان را با چاقو به قتل رساندند و زنان را با خود بردندبا این وجود پلیس محلی افغانستان توانست این حمله را دفع کند و در درگیری با تروریست‌ها دست‌کم 30 تن از آنان را به قتل رساند و 32 نفر دیگر را نیز زخمی کرد.تروریست‌های داعش 11 ژوئن (22 خرداد) نیز به مقرپلیس در منطقۀ ده بالا در ولایت ننگرهار حمله کردند. در این حمله رییس پلیس منطقه به همراه 4 افسر دیگر جان باختند. نیروهای دولتی افغانستان همچنین توانستند در این درگیری 13 تروریست را از پا درآورند. 6 افسر پلیس نیز در این درگیری‌ها زخمی شدند.برخی از مناطق ولایت ننگرهار در ماه‌های اخیر شاهد افزایش تعداد تروریست‌های داعش بوده است. پایگاه این گروه تروریستی در حال حاضر در ولایت ننگرهار قرار دارد که با پاکستان هم‌مرز است. گفته می‌شود داعش قصد دارد در نواحی کوهستانی ولایت ننگرهار یک پایگاه عملیاتی تأسیس کند.وزارت دفاع افغانستان اواسط مارس (اسفند 1394) در گزارشی اعلام کرد این گروه تروریستی در 6 ماه گذشته بیش از 600 غیرنظامی را در این کشور به قتل رسانده است. طبق این گزارش اغلب کشته‌شدگان را جوانانی تشکیل می‌دادند که از پیوستن به صفوف این گروه تروریستی، که عمدتاً در شرق افغانستان فعالیت می‌کند، سر باز زده بودند.در ادامۀ این گزارش آمده است در اثر جنایات داعش در طول سال گذشتۀ میلادی 20 هزار خانوادۀ افغان نیز در داخل این کشور آواره شده‌اند.گروه تروریستی داعش، که عمدتاً در عراق و سوریه فعالیت می‌کند، برای جلب نظر شبه‌نظامیان محلی که از گروه طالبان جدا شده‌اند به یک کمپین پیچیده در شبکه‌های اجتماعی متوسل شده است.
در حالی که در ویرجینیای غربی با جاری شدن سیل صدها خانه زیر آب رفته‌اند در کالیفرنیا، آتش همچنان در حال گسترش است و صدها نفر ناچار به ترک خانه خود شده‌اند.به گزارش ایسنا، سیل ویرجینیا دست کم ۲۳ کشته برجای گذاشته و در کالیفرنیا هم دو نفر بر اثر آتش‌سوزی جان داده‌اند.گروه‌های امداد همچنان به دنبال آسیب‌دیدگان سیل روز جمعه در مناطق وسیعی از ویرجینیای غربی هستند و بیم از آن دارند که در میان ویرانه‌های سیلاب، هنوز افرادی گیر افتاده باشند.در دو روز گذشته امدادگران افرادی را از بام یا بالاترین پنجره خانه‌ها بیرون آورده‌اند و حتی با کسانی روبرو شده‌اند که بالای درختان پناه گرفته بودند.صدها خانه در ویرجینیای غربی ویران شده و هنوز ۳۲ هزار نفر در خاموشی به سر می‌برند .شمار قربانیان این سیل اکنون به ۲۳ نفر رسیده است و در میان آنها دو کودک هم بوده‌اند.همزمان از کرانه غربی آمریکا خبر می‌رسد آتش سوزی چندین خانه را با خاک یکسان کرده و ساکنان صدها خانه را وادار کرده منطقه خطر را تخلیه کنند.به گزارش مقام‌های کالیفرنیا، آتش تا کنون بیش از ۳۰ هزار جریب از مناطق جنگلی و مسکونی در محدوده شهر لِیک‌ایزابلا را سوزانده است .این شهر که در ۲۵۰ کلیومتری شمال‌شرق لس آنجلس واقع شده اکنون در وضعیت اضطراری به سر می‌برد.به گزارش بی‌بی‌سی، تا عصر روز جمعه بیش از ۱۰۰ خانه در این منطقه طعمه آتش شده‌اند .حدود ۲۰۰۰ هزار نفر ناچار به تخلیه منازل خود شده‌اند و آتش نشانان تلاش می‌کنند از رسیدن آتش به بیش از ۱۵۰۰ خانه جلوگیری کنند.
حاشیه های آزمون دستیاری امسال همچنان ادامه دارد و تصمیم سازمان سنجش پزشکی برای تاثیر دادن معدل، واکنش بسیاری از متخصصین را در پی داشته است. در هفته های گذشته نامه های جمعی از پزشکان به نمایندگان کمیسیون های بهداشت و آموزش مجلس دهم منتشر شد. نامه هایی که در آن ها به تفصیل درباره ناعادلانه و غیرکارشناسی بودن این تصمیم صحبت شده است.رویش نیوز در این خصوص مصاحبه ای با دکتر عابدی، نماینده مردم اصفهان در مجلس دهم و عضو کمیسیون بهداشت و آموزش پزشکی انجام داده استآیا شما اقدام سازمان سنجش پزشکی در تاثیر دادن سوابق تحصیلی در آزمون دستیاری را صحیح می دانید؟ خیر. بنده با این اقدام به دو دلیل مخالفم. اول آنکه از قبل به دانشجویان اطلاع داده نشده است و دوم اینکه دانشگاه های مختلف در زمان برگزاری امتحانات از یک استاندارد واحد برخوردار نبوده و نظارتی هم بر برگزاری امتحان صورت نمی گرفته است. ممکن است آزمون بعضی از دانشگاه ها نسبت به برخی دیگر سختی بیشتری داشته و نمره دانشجو بالتبع کمتر شده است. بنابراین اگر قرار است چنین اتفاقی هم بیفتد باید در طی یک پروسه زمانبندی شده با نظارت منطقه ای تحت نظارت مرکزی انجام شود. اما الان و به این صورت واقعا حق بسیاری از افراد ضایع می شود.رئیس سازمان سنجش پزشکی در مصاحبه ای عنوان کرده است که دانشجویانی که در طول مدت تحصیل نمرات ضعیف کسب کرده اند، به درد جامعه نمی خورند. نظر شما در این خصوص چیست؟این نظر شخصی ایشان است. البته چون پزشکی شغل حساسی است، دانشجویان پزشکی باید همیشه بالاترین نمره را داشته باشند. ولی خود نمره ملاک سواد نیست. چرا که از لحاظ دیدگاه آموزشی، معدل را تنها ملاک سواد قرار نمی دهیم، چرا که فاکتورهای دیگری هم دخیل هستند. مثلا نحوه طراحی سوال ها، اینکه ارزشیابی کتبی بوده است یا تستی، از همه فصول امتحان گرفته شده یا برخی فصول، آیا نظرات شخصی اعمال نشده است؟ فاکتورهای بسیاری وجود دارد تا بتوانیم مشخص کنیم که آیا این نمره منعکس کننده سطح سواد دانشجو هست یا نه. بنابراین نمره را به تنهایی نمی توان به عنوان ملاک سواد قرار داد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قم از پلمب یک دفتر پیشخوان دولت با شکایت اداره کل امور مالیاتی این استان خبر داد.به گزارش ایسنا، مهدی ریاضی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قم گفت: مالک محموله کالای قاچاق به ارزش 454 میلیون و 138 هزار ریال به دلیل عدم ارائه مدارک گمرکی توسط شعبه ویژه قاچاق کالا و ارز قم به ضبط کالا و پرداخت 450 میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شد.وی افزود: با اعلام شکایت اداره کل امور مالیاتی استان مبنی بر گرانفروشی نرخ خدمات توسط یک دفتر پیشخوان دولت در استان، گشت مشترکی با همراهی بازرسان اداره کل امور مالیاتی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و رئیس شعبه تعزیرات حکومتی انجام و مشخص شد که این واحد علاوه بر دریافت وجوه مازاد بر تعرفه به طور غیرقانونی نسبت به دریافت اظهارنامه های مالیاتی اقدام کرده است.ریاضی تصریح کرد: به منظور جلوگیری از تضییع حقوق مودیان مالیاتی و حقوق بیت المال، رئیس شعبه حکم به پلمب این دفتر پیشخوان دولت صادر کرد.