گزیده خبر های 6 تیر - 95

گزیده خبر های 6  تیر - 95
تیم فوتبال پرتغال با شکست کرواسی به مرحله یک چهارم نهایی رقابتهای جام ملتهای اروپا راه پیدا کرد. پرتغال در مرحله یک چهارم با لهستان دیدار خواهد کرد.به گزارش مهر، تیم فوتبال پرتغال در دقیقه 117 موفق شد کرواسی را در ورزشگاه «بولائرت-دللیس» شکست داده و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.کرواسی از ابتدای بازی تیم برتر میدان بود و مالکیت توپ و میدان را در اختیار داشت. با این حال فرصت چندانی برای خلق موقعیت پیدا نکرد.البته کروات ها هرگز در نیمه نخست به کریستیانو رونالدو فرصت ندادند صاحب توپ شود. رونالدو با دو گلی که در بازی با مجارستان به ثمر رسانده بود به عنوان تنها بازیکنی لقب گرفته که در چهار دوره رقابتهای یورو گلزنی کرده است.با آغاز نیمه دوم، باز هم کروات ها بودند که بازی بهتری را به نمایش گذاشتند و در چند صحنه بر روی ارسال های بلند، خطرناک ظاهر شدند . البته از دقیقه ۶۰ تیم پرتغال چهره تهاجمی تری به خود گرفت و یاران رونالدو بودند که حملاتی را بر روی دروازه حریف ترتیب دادند. هرچند که حملات پرتغالی ها به مانند حریف، چندان دروازه بان را به مخاطره نینداخت.پس از گذشت ۱۰ دقیقه و زمانی که حملات پرتغالی ها فروکش کرد، مجددا کروات ها بودند که به ضرباهنگ قبلی بازی خود بازگشتند و چندین موقعیت بر روی دروازه حریف خلق کردند هرچند که «روی پاتریسیو» کمتر مجبور به واکنش شد. این بازی در پایان 90 دقیقه بی آنکه توپی از خط دروازه ها عبور کند به پایان رسید.در وقت اضافه نخست باز هم برتری نسبی از آن کروات ها بود هرچند که هرگز موفق نشدند خطر جدی بر روی دروازه پرتغال ایجاد کنند.در وقت  اضافه دوم جریان بازی به طور کلی عوض شد و دو تیم حملات جانانه ای بر روی دروازه هم ترتیب دادند. سهم کرواسی در این حملات بیشتر بود و در دقیقه 115 حتی تیر دروازه پرتغال را به لرزه درآورد. پرتغال دو دقیقه بعد بر روی یک ضد حمله و با همکاری مشترک رونالدو و ریکاردو کارشما موفق دش دروازه کرواسی را باز کند.پس از این گل، کرواسی روی به بازی انتحاری آورد و چند بار تا آستانه فروپاشی دروازه پرتغال پیش رفت اما بازی با همان نتیجه خاتمه یافت.با این نتیجه کریستیانو رونالدو و یارانش در تاریخ ۳۰ ژوئن با لهستان در مرحله یک چهارم نهایی رو به رو خواهد شد.ً
رئيس پليس فتا استان سیستان وبلوچستان از دستگيری عامل دستبرد به پنج هزار حساب بانکی از طريق فضای مجازی در زاهدان خبر داد.به گزارش مهر به نقل از پایگاه خبری پلیس سرهنگ سيد محمد حسينيی پوراظهار داشت: در پی مراجعه يکی از شهروندان و طرح شکايت مبنی بر برداشت مبالغی از حساب بانکی اش، پرونده تشکيل و پيگيری های لازم آغاز شد.وی افزود: با انجام بررسی های تخصصی مشخص شد مبلغ مذکور صرف خريد شارژ اينترنتی  شده است.رئيس پليس فتای سيستان و بلوچستان ادامه داد همچنين خط تلفن برداشت کننده اين وجوه در چندين پرونده مشابه به عنوان خط تلفن متهم پرونده شناسايی شد.سرهنگ حسينی پور تصريح کرد: در ادامه تحقيقات تخصصی و فنی،  مشخص شد اين مبالغ از حدود ۵۰۰۰ کارت بانکي و در سطح وسيعی از هموطنان در سراسر کشور برداشت شده که تاکنون در جريان ۱۰ پرونده در دست اقدام، مبلغی بالغ بر ۵۰۰ ميليون ریال مورد ادعای شاکيان قرار گرفته است.رئيس پليس فتای سيستان و بلوچستان در خاتمه گفت: کارآگاهان پليس فتا با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی توانستند متهم اين پرونده را در زاهدان شناسايی و در يک عمليات ضربتی دستگيرکنند،متهم ضمن اعتراف به کليه جرايم خود به مقام قضایی معرفی شد؛ تحقيقات پليس جهت شناسايی تمام مالباختگان ادامه دارد.
بانک مرکزی نرخ تورم در دوازده ماه منتهی به خرداد ماه 1395 نسبت به دوازده ماه منتهی به خرداد ماه 1394 را معادل 9.7 درصد اعلام کرد.به گزارش ایرنا، هفته گذشته نیز مرکز آمار ایران، نرخ تورم شهری در 12 ماهه منتهی به خردادماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل را 9.5 درصد و نرخ تورم نقطه به نقطه را 6.1درصد اعلام کرد.بنا بر اعلام روز شنبه روابط عمومی بانک مرکزی، خلاصه نتایج به دست آمده از شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران نشان می دهد شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران در خرداد ماه 1395 به عدد 240.9 رسید که نسبت به ماه قبل 1.2 درصد افزایش یافت.همچنین شاخص مذکور در خرداد ماه 1395 نسبت به ماه مشابه سال قبل معادل 6.8درصد افزایش داشته است.در خردادماه امسال نسبت به ماه مشابه سال قبل در گروه خوراکی ها و آشامیدنی ها 2.7 درصد، دخانیات 11.2 درصد، پوشاک و کفش 6.8 درصد، مسکن، آب، برق و گاز و سایر سوخت ها 10.1 درصد، اثاث، لوازم و خدمات مورد استفاده در خانه 4.3 درصد، بهداشت و درمان 12.9 درصد، حمل و نقل 4.2 درصد، ارتباطات 6.4 درصد، تفریح و امور فرهنگی 7.2 درصد، تحصیل 21.7 درصد، رستوران و هتل 9.4 درصد و کالاها و خدمات متفرقع 9.2 درصد رشد داشته اند.به طور کلی در بخش کالا 3.5 درصد و در بخش خدمات 11.7 درصد رشد قیمت ثبت شده است.
حمله شبه نظامیان گروه الشباب به هتلی در مرکز موگادیشو، پایتخت سومالی با کشته شدن دست‌کم ۱۵ نفر از جمله تمام مهاجمان پایان یافت.در این حمله، مهاجمان مسلح با انفجار انتحاری یک خودرو مقابل در ورودی هتل وارد آن شده و پس از تیراندازی، تعدادی از مهمانان هتل را به گروگان گرفته بودند.پلیس سومالی با اعلام پایان درگیری‌ها و کشته شدن تمام مهاجمان گفته است که تعداد کل کشته‌های این حمله ۱۵ نفر بوده است که شامل مهاجمان، نیروهای امنیتی و غیرنظامیان می‌شود. تعداد دقیق مهاجمان اعلام نشده اما گفته شده است که بیش از ۲۰ نفر نیز در این حمله زخمی شده‌اند.گروه الشباب از متحدان القاعده در آفریقا محسوب می‌شود.
لهستان در ضربات پنالتی توانست سوئیس را با نتیجه 5 بر 4 شکست دهد و به مرحله بعد صعود کند.به گزارش ایسنا، در اولین دیدار از مرحله یک هشتم نهایی یورو ۲۰۱۶ دو تیم لهستان و سوئیس در شهر سنت اتین به مصاف هم رفتند که لهستان توانست در ضربات پنالتی سوئیس را حذف کند.بازی با برتری لهستانی‌ها شروع شد و هنوز ۳۰ ثانیه از زمان بازی نگذشته بود که جدی ترین موقعیت بازی را لهستانی ها از دست دادند. میلیچ در ثانیه ۳۰ نتوانست دروازه بدون دروازه بان سوئیس را باز کند.در دقیقه ۶ نوبت روبرت لواندفوسکی رسید که تاکنون پایش به گلزنی در جام باز نشده و در این صحنه هم نتوانست دروازه سومر را باز کند.سوئیسی ها هم تیم دسته و پا بسته ای نبودند. در دقیقه ۹ سانتر زمینی شقیری به ژمایلی رسید ولی این بازیکن قدر موقعیت خود را ندانست و موقعیتش را از دست داد.
از اواسط نیمه نخست باز هم این لهستانی ها بودند که توپ و میدان را در اختیار گرفتند و چندین موقعیت گلزنی را از دست دادند. اینبار بدشانسی کریچوویاک باعث شد تا دروازه سوئیس باز نشود.در نهایت لهستان توانست به خوبی دروازه سوئیس را باز کند. گروژیسکی با سرعت بالای خود وارد محوطه جریمه سوئیس شد و بلاژیکوفسکی را صاحب موقعیت کرد که این بازیکن هم توپ را از بین پاهای سومر وارد دروازه سوئیس کرد و تیمش را پیش انداخت.در نهایت نیمه نخست این دیدار با برتری یک بر صفر لهستان به پایان رسید.در نیمه دوم سوئیس که عقب افتاده بود توانست بر بازی مسلط شود و چند موقعیت جدی ایجاد کرد. شاکری در دقیقه ۴۶ یک موقعیت گلزنی از دست داد.در ادامه بلاژیکوفسکی در دقیقه ۵۲ جدی ترین موقعیت تیمش در نیمه دوم را از دست داد و سومر با درخشش خوب خود این موقعیت را دفع کرد.در ادامه فابین شار با کارت زرد داور روبرو شد تا در صورت برد سوئیس به مرحله بعد بازی احتمالی تیمش را از دست بدهد.
سوئیسی ها در ادامه باز هم چند موقعیت نصفه و نیمه ایجاد کردند که جدی ترین آنها را رودریگز در دقیقه ۷۳ از دست داد. کاشته زیبای این بازیکن در آستانه ورود به دروازه لهستان بود که با درخشش فابیانسکی به کرنر رفت و کرنر ارسالی هم راهی به دروازه پیدا نکرد.شقیری در دقیقه ۷۸ دیرک دروازه لهستان را نیز به لرزه درآورد تا شانس و اقبال هم با لهستان یار باشد. با این حال این بازیکن در دقیقه ۸۲ به زیبایی با یک ضربه قیچی برگردان دروازه لهستان را باز کرد تا بازی به تساوی کشیده شود. شقیری یکی از زیباترین گل‌های دوره‌های گذشته یورو را به ثمر رساند.در نهایت این دیدار با تساوی یک بر یک به پایان رسید تا بازی به وقت اضافه کشیده شود.در وقت اضافه نیمه نخست دو تیم توان حمله کردن نداشتند و موقعیت چندانی نداشتند تا کار به وقت اضافه نیمه دوم کشیده شود. در وقت های اضافه نیمه دوم ارن دردیوک نتوانست گل دوم سوئیس را به ثمر برساند و درخشش فابیانسکی باعث شد تا توپ وارد دروازه نشود. این بازیکن یک بار دیگر هم نتوانست در ادامه دروازه لهستان را باز کند تا بازی به ضربات پنالتی کشیده شود.در ضربات پنالتی لهستان توانست با نتیجه 5 بر 4 به برتری برسد و به مرحله بعد صعود کند. در ظربات پنالتی گرانیت ژاکا به بدترین شکل پنالتی خود را از دست داد تا لهستان به مرحله بعد صعود کند. 

در حالیکه باشگاه پرسپولیس از توافق با مهدی طارمی خبر داده اما سفر این مهاجم به ترکیه شائبه‌هایی را به وجود آورده است.به گزارش ایسنا، پس از آنکه امروز مهدی طارمی در باشگاه پرسپولیس حاضر شد، سایت این باشگاه از موافقت آقای گل فصل گذشته لیگ ایران با ادامه حضور در این تیم خبر داد  اما سفر قریب‌الوقوع طارمی به ترکیه شائبه‌هایی را ایجاد کرده است.گفته می‌شود بر خلاف اعلام رسمی موافقت طارمی با ادامه حضور در این تیم، این توافق به هیچ عنوان قطعی نیست و شاید مهاجم ملی‌پوش پرسپولیس پس از سفر به ترکیه تیم جدیدی را از اروپا به عنوان مقصد آینده‌اش پیدا کند.