گزیده خبرهای 12 تیر – 95 قسمت -2

گزیده خبرهای 12 تیر – 95 قسمت -2
زورگیری 3 اوباش خطرناک با قمه در پارک 
اوباش خطرناک محله تهران نو که با استفاده از قمه و چاقو اقدام به زورگیری از شهروندان در پارک‌های محله می‌کردند، در یک تعقیب گریز پلیسی با همکاری مردم دستگیر شدند.ساعت 19:00بیست و هشتم خردادماه مامورین کلانتری 128تهران نو در اجرای طرح پاکسازی پارک‌ها و تفرجگاها و همچنین اجرای طرح‌های مهار جهت پیشگیری از سرقت‌های به عنف در موقعیت مسیل جاجرود مشاهده می‌کنند تعدادی از شهروندان هراسان به سمت جلوی پارک دویده و اعلام داشتند سه نفر در انتهای پارک با چاقو و قمه اقدام به رعب و وحشت و ایجاد صدمه به مردم می‌کنند.بلافاصله ماموران به محل اعزام و مشخص شد دو نفر پس از دستگیری خود را به هویت‌های "مراد" و "رامین" معرفی کردند، در حال فرار هستند و یکی از شهروندان که از ناحیه سر و صورت دچار جراحت شده به تعقیب متهمان پرداخته است.مامورین با مشاهده صحنه اقدام به تعقیب متهمین کرده که متهم ردیف اول توسط شهروندان دستگیر و متهم ردیف دوم نیز در حال فرار بود که مامورین اقدام به تعقیب و گریز وی کرده و با رعایت قانون به کارگیری سلاح و پس از سه مرتبه ایست با صدای بلند اقدام به شلیک یک عدد تیر هوایی نموده که در نهایت متهم ردیف دوم نیز دستگیر و یک عدد چاقو نیز از وی کشف شد.در ادامه متهم ردیف سوم که "ساسان"نام داشت نیز دستگیر و هر سه به کلانتری منتقل می‌شوند.سرهنگ "ابوالقاسم باقری شاد"،سرکلانتر یازدهم پلیس تهران درباره این خبر باشگاه خبرنگاران جوان گفت:در بازجویی‌های پلیسی مشخص می‌شود متهمان از اراذل و اوباش محله تهران نو هستند که با استفاده از قمه و چاقو اقدام به زورگیری از شهروندان در پارک‌های محله تهران نو می‌کردند.وی اظهار داشت: هر سه متهم پس از تشکیل پرونده و شناسایی از سوی مالباختگان ضمن اینکه به جرائم ارتکابی خود معترف شدند جهت تحقیقات بیشتر و کشف سایر جرایم در اختیار کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ قرار گرفتند.
دستگیری مرد شیطان صفت 
متهم سابقه‌داری که با استفاده از لباس فرم رانندگان فرودگاه امام اقدام به سوار کردن طعمه‌هایش و آزار و اذیت آنها در بیابان‌های اطراف تهران می‌کرد در عملیات پلیس، شناسایی و دستگیر شد.25 خرداد 95 پرونده‌ای مبنی بر آزار و اذیت خانمی به هویت مشخص در کلانتری 171 شهید مصطفی خمینی (ره) تشکیل و به دستور شعبه پنجم دادگاه کیفری یک تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه نهم پلییس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
اظهارات شاکی پرونده
شاکی پرونده پس از حضور در پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: ساعت 16 از پاسگاه نعت آباد به مقصد باقرشهر، به عنوان مسافر سوار یک دستگاه خودرو پرشیا سفید رنگ شدم که راننده آن فردی حدودا 40 ساله و ملبس به لباس فرم روشن! بود که در بین راه از مسیر اصلی خارج شد. چندین بار قصد خارج شدن از ماشین را داشتم اما درب‌های عقب ماشین قفل شده بود تا نهایتا راننده خودرو مرا به بیابان‌های اطراف برد؛ با تهدید مرا مورد آزار و اذیت قرار داد و سپس در بیابان رهایم کرد و از محل متواری شد.
تحقیقات پلیسی
در تحقیقات از شاکیه، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که وی موفق به خاطر سپردن قسمتی از شماره‌های پلاک خودرو پژو پرشیا سفید رنگ شده که با بهره گیری از همین اطلاعات اندک، کارآگاهان موفق به شناسایی دقیق خودرو پرشیا سفید رنگ مورد نظر و در ادامه هویت مالک آن بنام حمیدرضا (متولد 1355) شدند.با شناسایی حمیدرضا و بررسی سوابق موجود از مجرمین سابقه‌دار در پلیس آگاهی، بلافاصله وی به عنوان یکی از مجرمین سابقه‌دار پلیس آگاهی مورد شناسایی قرار گرفت؛بررسی سوابق حمیدرضا حکایت از آن داشت که او در سال‌های 93 و 94 نیز دو بار توسط اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ دستگیر و روانه زندان شده است.
دستگیری متهم
با شناسایی دقیق تصویر حمیدرضا توسط شاکی پرونده، کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی با شناسایی محل سکونت وی در شهرستان اسلامشهر - شهرک واوان به این محل اعزام و طی یک عملیات غافلگیرانه موفق به دستگیری متهم شدند.حمیدرضا پس از مواجه حضوری با شاکیه، صراحتا به ارتکاب جرم خود اعتراف و در خصوص لباس فرم مورد اشاره توسط شاکیه نیز عنوان داشت که این لباس مربوط به رانندگان فرودگاه است.سرهنگ کارآگاه "حسین زارع" رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، گفت: در تحقیقات بعمل آمده مشخص شد که متهم فاقد هرگونه سابقه کار رسمی و یا استخدام تحت عنوان راننده خطوط فرودگاهی است ضمن آنکه خودروهای مورد استفاده در خطوط فرودگاهی تهران نیز از نوع خودرو پرشیا نبوده و علاوه بر آن، تمامی خودروهای ویژه فرودگاه نیز دارای آرم و نشان مشخص هستند در حالیکه در خودرو توقیف شده از متهم، هیچکدام از این موارد وجود نداشته و صرفا یک خودرو شخصی بوده است. متهم برای تحقیقات بیشتر در اختیار کاراگاهان اداره اگاهی قرار دارد.
حکم اعدام برای 2 متجاوز به توریست فرانسوی 
عاملان تجاوز به یک زن فرانسوی در تهران به اعدام محکوم شدند.به گزارش ایسنا، 2 تن از 4 مرد افغان که توریست فرانسوی را در دره فرحزاد هدف تجاوز قرار داده بودند، با رای قضات دادگاه جنایی به اعدام محکوم شدند.اواخر شهریور سال 94 یک زن فرانسوی به پلیس آگاهی رفت و از چهار مرد افغان که او را ربوده و در چادری در دره فرحزاد آزار داده بودند، شکایت کرد.زن 23 ساله به پلیس گفت: کوهنورد حرفه‌ای هستم و از طریق اینترنت با کوه‌های ایران آشنا شدم. علاقه‌مند به کوهنوردی در ایران بودم، به همین خاطر چهاردهم شهریور به‌تنهایی از طریق مرز ارمنستان وارد کشور ایران شدم.او افزود: به دره فرحزاد رفته بودم که هوا تاریک و ابری شد. ترسیده بودم. با چند مرد افغان روبه‌رو شدم. آنها مرا به چادرشان دعوت کردند. من هم دعوت آنها را پذیرفتم. شب شده بود و چون زبان آنها را متوجه نمی‌شدم و آنها هم قادر به صحبت به زبان انگلیسی نبودند با زبان اشاره از آنها خواستم تا اجازه دهند آنجا را ترک کنم. اما یکی از آنها تصویر یک گرگ و عکسی از شب بارانی را در یک کتاب به من نشان داد و به من فهماند که بهتر است برای امنیت جانم شب را در چادر بمانم. من هم قبول کردم. همان مرد برای خرید شام از چادر بیرون رفته بود که چهارنفر دیگر مرا آزار دادند. مرد جوان وقتی به چادر برگشت و ماجرا را متوجه شد با چوب به آنها حمله کرد و مرا فراری داد.به‌دنبال اظهارات این زن، ردیابی عاملان جنایت سیاه در دستور کار پلیس قرار گرفت و چهار متهم قبل از فرار از کشور، در تربت جام بازداشت شدند، ولی یکی از آنها توانست از مرز ایران خارج شود.درحالی ‌که متهمان در بازداشتگاه مرزی نگهداری می‌شدند، یکی از آنها نیز از بازداشتگاه فرار کرد و تلاش پلیس نیز برای ردیابی دو متهم فراری بی‌نتیجه ماند.زن توریست در مواجهه حضوری با متهمان گفت: دو نفر از این افراد مرا آزار دادند ولی نفر سوم همان کسی است که در فرار به من کمک کرد.به این ترتیب سومین متهم تبرئه شد و گفت: من خودم را در این ماجرا مقصر می‌دانم و حالا دچار عذاب وجدان شده‌ام. زن جوان می‌خواست چادر را ترک کند اما من با نشان دادن تصویر یک گرگ در یک کتاب او را ترساندم و از او خواستم شب را در چادر بماند اما هرگز تصور نمی‌کردم دوستانم او را در غیاب من آزار بدهند.دو متهم این پرونده درحالی در شعبه هشتم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی حسین اصغرزاده و با حضور دو قاضی مستشار پشت درهای بسته و غیرعلنی محاکمه شدند که خود را بی‌گناه خواندند و منکر آزار توریست فرانسوی شدند.در آن جلسه که دو وکیل شاکی حضور داشتند به هیات قضائی گفتند: زن فرانسوی بعد از این ماجرا به کشورش بازگشته ولی برای متهمان درخواست مجازات کرده است. این زن به خاطر فرهنگش، به مردان افغان اعتماد کرد و شب را آنجا ماند، اما آنها به وی تجاوز کردند.در پایان جلسه، هیات قضائی وارد شور شد و دو مرد افغان را به اعدام محکوم کرد. متهم دیگری هم که در فرار کمک کرده بود به جزای نقدی محکوم شد اما پرونده دو متهم فراری همچنان باز است.
     جمع آوري 271 قبضه سلاح
    خرم آباد- ايرنا: مديرکل حفاظت محيط زيست لرستان گفت: 33 سلاح غيرمجاز گلوله زني، ساچمه زني، بادي و کلت و همچنين 234 سلاح داراي مجوز و چهار سلاح جنگي از ابتداي امسال تاکنون از متخلفان زيست محيطي در اين استان کشف شده است.    مهرداد فتحي با اشاره به بخشنامه لغو مجوز سلاح متخلفان زيست محيطي و ابلاغ آن به تمام شعبه هاي دادسراها و دادگاه هاي عمومي و انقلاب لرستان تصريح کرد: بر اساس اين بخشنامه قضات موظفند مجوز سلاح متخلفان زيست محيطي را لغو کنند. اين اقدام باعث کاهش شکارهاي غيرمجاز در سطح استان مي شود.    به گفته وي از ابتداي سال جاري تاکنون 142 پرونده تخلف زيست محيطي در لرستان تشکيل شده که از اين مجموع 65 مورد در محاکم قضايي مختومه، 76 مورد در جريان رسيدگي و براي يک مورد نيز برائت صادر شده است.
 دکتر قلابي با داروي تقلبي
    سرويس شهرستان ها: فرمانده انتظامي علي آباد کتول گفت: ماموران پليس امنيت عمومي شهرستان علي آباد پس از مدت ها کار تحقيقاتي موفق به دستگيري دکتر تقلبي شدند.    سرهنگ «علي اکبر اژدري» گفت: متهم که خود را در سطح منطقه به عنوان متخصص داروهاي گياهي معرفي کرده بود، با تاسيس داروخانه اقدام به توليد داروهاي گياهي تقلبي و غيرمجاز و اقدام به توزيع داروهاي گياهي در سطح استان گلستان و حتي برخي از مناطق کشور مي کرد.    فرمانده انتظامي علي آباد کتول با بيان اينکه نامبرده سابقه دستگيري در خصوص فروش داروهاي تقلبي را داشته است، اظهار داشت: با هماهنگي مراجع قضايي در بازرسي از کارگاه توليد اين داروها بيش از 15 هزار ليتر داروهاي گياهي تقلبي و سه هزار قلم داروي قاچاق خارجي کشف شد.    وي افزود: ماموران در بازرسي از اين کارگاه همچنين بيش از 5 هزار عدد برچسب انواع داروهاي تقلبي کشف کردند.    سرهنگ اژدري با اشاره به دستگيري متهم و معرفي وي به مراجع قضايي، خاطرنشان کرد: کارگاه توليدي مورد نظر با هماهنگي مراجع قضايي پلمب و از ادامه فعاليت آن جلوگيري شد.    فرمانده انتظامي علي آباد گفت: متهم با قرار وثيقه 500 ميليوني روانه زندان شد؛ پرونده متهم کماکان در دست بررسي است.
قاچاق غلطک

    سرويس شهرستان ها: فرمانده انتظامي شهرستان دشتستان، اظهار داشت: عوامل انتظامي اين فرماندهي در حين کنترل وسايل نقليه عبوري در يکي از محورهاي خروجي شهرستان دشتستان، يک دستگاه تريلر را که حامل دو دستگاه غلطک قاچاق بود، متوقف کردند.    سرهنگ جواد رضوي افزود: در بررسي هاي انجام شده مشخص شد که هر دو دستگاه غلطک فاقد مدارک معتبر گمرکي و به صورت قاچاق در حال انتقال بودند.وي در پايان با اشاره به اينکه ارزش تقريبي دو دستگاه غلطک توقيفي دو ميليارد و 500 ميليون ريال است، اظهار داشت: در اين ارتباط دو نفر متهم دستگير و تحويل مرجع قانوني شدند.