با نامه احمدی نژاد و مشایی به متهمان فساد 3 هزار میلیاردی کارخانه دادند

وزیر دادگستری:
با نامه احمدی نژاد و مشایی به متهمان فساد 3 هزار میلیاردی کارخانه دادند  7 مهر – 95
پرده برداری  کنونی دژخیم مصطفی پورمحمدی که یکی از دست اندرکاران جنایت علیه ی بشریت تابستان 67 است و پس ازا نتشار نوار صوتی منتظری  از سوی علی  مطهری نامه ای برای این دژخیم پورمحمدی نوشته شد تاجوابگوی باشد .ولی این دژخیم  گفت باافتخار ازارتکاب جنایت علیه بشریت تابستان 67 دفاع می کند .اکنون برای عقده گشایی وانتقام گیری از احمدی نژاد که وی را ازپست وزارت کشوردولت نهم برکنار کرده بود فاش ساخته است با نامه احمدی نژاد و مشایی به متهمان فساد 3 هزار میلیاردی کارخانه دادند . سئوال است چرا تاقبل ازحذف احمدی نژاداز صحنه دژخیم پورمحمدی دست به این افشاگری نزده بود؟

وزیر دادگستری در تشریح ابعاد جدیدی از فساد 3 هزار میلیارد تومانی در دولت دهم از توصیه‌ها و سفارشات معاون احمدی نژاد در دخل و تصرفات این فساد پرده برداشت.
مصطفی پورمحمدی گفت: اسفندیار رحیم مشایی از چهره‌های نزدیک به محمود احمدی‌نژاد با پرونده اختلاس موسوم به 3 هزار میلیاردی ارتباط داشته است.
وی در برابر این جمله که درخصوص آقای اسفندیار رحیم مشایی و ارتباط وی با پرونده سه هزار میلیاردی مطالبی را فرمودید مبنی بر اینکه ایشان در این پرونده دخیل هستند، اما آقای مشایی با گله‌مندی اظهارات شما را تکذیب کرد، گفت: من این موضوع را شنیده بودم، حتی آنها می‌خواستند از من شکایت کنند که بعد منصرف شدند. البته ما برای پاسخگویی همیشه آماده‌ایم. وی گفت: نکته قابل ذکر این است که این مساله واقعیت دارد و نمی‌شود آن را کتمان کرد. وقتی دستوراتی درخصوص پروژه‌های واگذار شده به افراد وجود دارد و در دفتر دولت سابق نیز ثبت شده، پس ما چه چیزی را خلاف گفته‌ایم؟ ارتباط این ها با فساد 3 هزار میلیاردی قابل کتمان نیست، سند همه آنها موجود است، فولاد خوزستان را با چه توصیه به چه کسی داده‌اند.
پورمحمدی در ادامه گفت: موضوعات متفاوت است مثلاً در موضوع پرونده 2 هزار و 800 میلیاردی (موسوم به 3 هزار میلیاردی)، ما نه سرنخی از آقای مشایی داشتیم و نه آقای احمدی‌نژاد و نه هیچ مسئول دیگری. آن فساد بزرگ 3 هزار میلیاردی متعلق به تیم اقتصادی امیرمنصور خسروی (مه‌آفرید) بود، علاوه بر آن شعبه بانک صادرات در فولاد خوزستان و پول‌های زیرمیزی که به یک سری افراد و شعب بانک‌ها پرداخت شد تا «ال‌سی‌ها» خرد و تنزیل و تبدیل به پول شود تا چرخش پیدا کند. این عملیاتی که ما در مورد 2 هزار و 800 میلیارد داشتیم، این است، اما مطلب مهم این است که همه این کارها با توصیه انجام شده است.
به گزارش عصر ایران، وی در پاسخ به این اینکه یعنی آقای مشایی در این کار دخیل بوده و با توصیه ایشان این کار انجام شده؟ گفت:
بله، همه کارها با توصیه ایشان (مشایی) بوده و این اتفاقات در دولت قبل انجام شده است، نامه آقای رئیس جمهوری وقت و همچنین نامه آقای مشایی که نوشته‌اند و موضوع را تایید کرده‌اند، جزو اسناد و مدارک است. ایشان نوشته است که فلان کارخانه را خارج از مزایده به آنها (متهمان 3 هزار میلیاردی) بدهید. یعنی توصیه‌ها و حمایت‌های این چنینی به آنها شده که شایستگی آن را نیز نداشتند. وی با بیان اینکه آنها نیز از حمایت مدیران ارشد و مسئولان وقت استفاده و رشد کردند گفت:این عمل نامش «رانت» است. رانت به چه می‌گویند به همین حمایت‌ها. به کسی پروژه یا کارخانه‌ای بزرگ بدهید، او صاحب یک دنیایی از امکانات می‌شود و اگر اهل فساد هم باشد، پرونده 2 هزار و 800 میلیاردی شکل می گیرد.
خیلی از آدم‌های فاسد و خلافکار که می‌خواهند کارهای خلاف بزرگ انجام دهند، نیاز به پشتیبان و حمایت کننده دارند. با این شیوه تیم مه‌آفرید خسروی توانست در دستگاه‌های دولتی نفوذ کند. در حقیقت شما این امکان را در اختیار عده‌ای گذاشته‌اید تا آنان در شعبه اختصاصی بانک صادرات مستقر در فولاد خوزستان با اسناد جعلی فساد کلان بانکی و تخلفات دیگر انجام بدهند.