تعطیلی مدارس نوبت عصر خوزستان/ گرد و غبار 13 برابر حد مجاز

فارس خبر می‌دهد
تعطیلی مدارس نوبت عصر خوزستان/ گرد و غبار 13 برابر حد مجاز 10 مهر -95
خبرگزاری فارس: تعطیلی مدارس نوبت عصر خوزستان/ گرد و غبار 13 برابر حد مجاز
تمام مدارس مقطع ابتدایی و متوسطه و دانشگاه‌های استان خوزستان به دلیل بروز پدیده گرد و غبار در نوبت عصر امروز تعطیل شد.
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، از صبح امروز لحظه به لحظه بر غلطت گرد و غبار در سطح استان خوزستان افزوده می‌شود.
پدیده گرد و غبار که صبح امروز ابتدا شهرهای جنوبی استان از جمله آبادان و خرمشهر را فرا گرفته بود، در حال حاضر اکثر شهرهای استان را درگیر کرده است.
در این حال مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان از تعطیلی تمام مدارس و واحدهای آموزشی و دانشگاه‌های استان خوزستان در مقطع عصر به دلیل افزایش میزان غلظت گرد و غبار خبر داد.
هاشم بالدی خاطرنشان کرد: به شهروندان به ویژه بیماران تنفسی، کودکان، سالمندان،‌ صیادان، کشاورزان، مسافران، دامداران،‌ عشایر، ساکنان مناطق در معرض خطر و مناطق با احتمال وقوع تندباد توصیه می‌شود نکات ایمنی و بهداشتی مانند عدم خروج غیرضروری از منزل و محل کار و تقلیل فعالیت بدنی، ‌استفاده از ماسک، رعایت نکات ایمنی و بهداشتی مقابله با گرد و غبار و سایر تدابیر لازم برای پیشگیری یا کاهش آثار حوادث احتمالی را در نظر بگیرند.
در حال حاضر بنا بر اعلام اداره کل محیط زیست خوزستان میزان غلظت ریزگرد در سطح استان  13 برابر حدمجاز است.
این میزان در شهرهای آبادان به یک‌هزار و 878، سوسنگرد یک‌هزار و 526، شادگان یک‌هزار و 499، ماهشهر یک‌هزار و 133 میکروگرم بر مترمکعب رسیده است.
هواشناسی خوزستان نیز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که پدیده گرد و غبار تا اواخر وقت امروز در آسمان استان ادامه خواهد داشت.

این اداره کل اعلام کرد که کانون گرد و غبار بیایان‌های شمال عراق است، در حال حاضر میزان دید در اهواز به 700 متر و در بستان به یک کیلومتر رسیده است.