پروژه‌ها با وعده و وعید پیش نمی‌رود


پروژه‌ها با وعده و وعید پیش نمی‌رود   9  آبان – 95
اگر برای مردم ایران پروژه های گاغذی پیش نرفته و  منافعی  نداشته ودر راستای دفاع وحفظ از  منافع ملی کشور نبوده است .برای بقای عمر ننگین رژیم وارونه ی ولایت فقیه کلیدی بوده ونقش داشته است.
51962.jpg
‌پروژههای زیادی در لرستان کلنگ‌زنی و شروع شده‌اند که عمدتاً روند اجرایی خوبی نداشته، ولی وعده‌های زیادی دارند.
‌‌به گزارش‌ ایسنا‌، زمان کلنگزنی برخی از این پروژهها به سالها پیش برمیگردد، اما پیشرفت فیزیکی آنچنانی نداشته و برای بهرهبرداری به زمان زیادی نیاز دارند.
وعده‌های زیادی که از این پروژه‌ها شنیده می‌شود، سبب ناامیدی مردم استان شده و با توجه به نامگذاری امسال"اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل" در عمل باید اقدام آن‌چنانی از سوی مسئولان برای تکمیل و بهره‌برداری به کار گرفته ‌شود.
روزهای اخیر چند پروژه را پیگیری کرده‌ایم که عمدتاً شرایط اجرایی خوبی ندارند و امیدواریم در آینده نزدیک به سرانجام برسند.
ترمینال برون استانی و وعده‌ی افتتاح جدید
عملیات اجرایی پروژه ترمینال برون استانی خرم‌آباد مهر ماه 92 شروع شده و طبق وعده مسئولان قرار بود این پروژه اوایل فصل پاییز امسال به بهره‌برداری برسد.
یحیی عیدی بیرانوند شهردار خرم‌آباد درباره اینکه چرا این پروژه هنوز به بهره‌برداری نرسیده است به خبرنگار ایسنا گفت: منابع مالی شهرداری براساس وصول مطالبات از مردم و پرداخت عوارض است که در این زمینه مشکل داریم و همین سبب می‌شود پروژه‌ها با کندی پیش بروند.
وی ادامه داد: هر چقدر منابع مالی زودتر جذب شود و مطالبات پیمانکار را پرداخت کنیم، پروژه‌ها زودتر به سرانجام خواهند رسید.
عیدی بیرانوند اضافه کرد: پیش‌بینی ما از مشارکت مردم، مقداری خوشبینانه‌تر بود و بر همین اساس انتظار داشتیم، پروژه در مهر ماه به بهره‌برداری برسد.
شهردار خرم‌آباد با بیان اینکه پیمانکار مشغول بوده و پروژه فعال است، افزود: هم اکنون ترمینال برون استانی خرم‌آباد 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و حداکثر تا 45 روز آینده افتتاح خواهد شد.
وی تأکید کرد: مردم خرم‌آباد از نبود ترمینال برون استانی رنج می‌برند و خواسته بحق مردم داشتن چنین پایانه‌ای در مرکز استان است و در این راستا تلاش می‌کنیم هرچه سریع‌تر تکمیل شود
وعده‌ها برای شروع دوباره عملیات تصفیه‌خانه دلفان عملی نشد
پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب دلفان از هشت سال پیش شروع و فقط 18 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و راکد است، وعده‌هایی امسال برای شروع دوباره این پروژه از زبان مسئولان شنیده شد که هنوز عملی نشده است.
جعفر طولابی فرماندار دلفان در این باره به خبرنگار ایسنا گفت: ما هم به این روند معترض هستیم، چون قرار بود این پروژه در سال جاری سریع‌تر شروع شود.
وی ادامه داد: چند روز پیش با آقای کرم‌وند مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان جلسه داشتیم که قول داد امسال روند احداث پروژه از سر گرفته می‌شود.
طولابی تصریح کرد: مناقصه هنوز برگزار نشده و شرکت آب و فاضلاب اعلام کرده که مقدمات این کار فراهم شده و ما همچنان منتظر برگزاری مناقصه هستیم که دائم امروز و فردا می کنند.
فرماندار دلفان در پاسخ به پرسشی که چرا برخلاف صحبت‌های مسئولان، قرارگاه خاتم این پروژه را تحویل نگرفت؟ گفت: قرار بود پنج تصفیه‌خانه در استان توسط قرارگاه خاتم احداث شود که ظاهراً منصرف شده‌اند.
وی با بیان اینکه استاندار لرستان نیز پیگیر این پروژه است، تأکید کرد: وجود تصفیه‌خانه فاضلاب در بحث بهداشت از نیازهای مبرم مردم است و تکمیل این پروژه از مطالبات مهم ماست.
پروژه‌ای بدون پیمانکار!
پروژه استانداردسازی استادیوم فوتبال تختی دورود از سال 91 شروع شده که فاز نخست آن(سکوی تماشاگران) به بهره‌برداری رسیده است، ولی فاز دوم شرایط خوبی ندارد.
محمود رحمتی سرپرست اداره ورزش و جوانان دورود درباره این پروژه به خبرنگار ایسنا گفت: فاز نخست استادیوم فوتبال تختی دورود افتتاح شده اما فاز دوم آن که شامل رختکن، اتاق داوران و دوپینگ، سالن کنفرانس و سایر امکانات مدنظر AFC است، 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی ادامه داد: مجری این پروژه شرکت توسعه، تجهیز و نگهداری اماکن ورزشی است و برای سال جاری اعتبار 500 میلیون تومانی گذاشته‌اند که همه این مبلغ بدهی به پیمانکار است.
رحمتی یادآور شد: فاز دوم در حال حاضر پیمانکار ندارد و با این شرایط در سال‌جاری هیچ کاری در این پروژه انجام نمی‌شود.
سرپرست اداره ورزش و جوانان دورود یادآور شد: این پروژه از سال 91 شروع و 20 میلیارد ریال برای فاز نخست آن هزینه شده و برای تکمیل به 30 میلیارد ریال دیگر نیاز دارد.
وی بیان کرد: اگر به پروژه مبلغ موردنظر تخصیص پیدا کند در مدت چند ماه، تکمیل خواهد شد.
رحمتی خاطرنشان کرد: زمان حضور تیم فوتبال گهر در لیگ برتر خیلی اذیت شدیم و به علت نبود ورزشگاه استاندارد در لرستان نیم‌فصل نخست بازی‌های این تیم در ورزشگاه انقلاب کرج برگزار شد و بر همین اساس تکمیل این ورزشگاه را مطابق با معیارهای AFC انجام خواهیم داد.
وعده مذاکرات رضایت‌بخش برای واگذاری پالایشگاه کلنگی
سال 88 و در دور دوم سفر دولت نهم به لرستان پالایشگاه نفت شهرستان پلدختر در روستای "جلگه خلج" کلنگزنی شد ولی در این مدت هیچ‌گونه کار عملیاتی برای احداث این پروه اجرا نشده است.
این پروژه مشکل‌های زیادی داشت و سازمان محیط‌ زیست مخالف اصلی احداث آن بود و چون مکان پالایشگاه در نزدیکی رودخانه کشکان قرار داشت، محمدحسین بازگیر مدیرکل وقت محیط‌ زیست استان معتقد بود که پروژه مخاطرات زیستمحیطی به همراه دارد.
با مخالفت محیط زیست چند سال این پروژه در گیرودار مجوزهای زیست‌‌محیطی بود که سرانجام موفق به اخذ آنها شد اما پروژه همچنان کلنگی، بدون سرمایه‌گذار و بلاتکلیف است!
سید حمیدرضا کاظمی نماینده پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی پیگیر تعیین‌تکلیف این پروژه است و در این باره به خبرنگار ایسنا گفت: پالایشگاه چند سال پیش با ظرفیت تولید 30 هزار بشکه در روز کلنگ‌زنی شد که اقدامی عجولانه و بدون سرمایه‌گذار بود.
وی درباره آخرین اقدامات برای مشخص شدن سرمایه‌گذار پروژه بیان کرد: چندین جلسه با بخش خصوصی از جمله قرارگاه خاتم داشته‌ایم که اعلام کردند اگر خوراک پالایشگاه از 30 به 100 هزار بشکه برسد، سرمایه‌گذاری می‌کنیم.
کاظمی ادامه داد: برای افزایش ظرفیت پالایشگاه با وزارت نفت و رئیس جمهور مذاکره کرده‌ایم که خوشبختانه نتایج رضایت‌بخش بوده اما هنوز چیزی قطعی نشده است.
این نماینده مجلس با بیان اینکه قرارگاه خاتم مطالعاتی در این زمینه انجام داده‌، افزود: مذاکرات خوبی با قرارگاه داشته‌ایم و اگر منجر به قرارداد شود، آن را اعلام خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، برای پروژه‌های لرستان صحبتی که زیاد شنیده می‌شود "وعده" است، اما بیشتر این وعده‌ها به سرانجام نمی‌رسد و در سال "اقدام و عمل" انتظار می‌رود که مسئولان به‌جای "وعده" کمی "عمل" کنند.