بیش از 10 خبر برگزیده سیاسی ایسنا را بخوانید


بیش از 10 خبر برگزیده سیاسی ایسنا را بخوانید  9 دی - 95
عکس خبری روز 8 دی
ثبت‌نام 15 تا 20 نماینده برای عضویت در جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، هشدار نخست‌وزیر عراق به عربستان، واکنش رئیس‌جمهور به مساله گورخوابها و این‌که در جلسه هیات نظارت بر رفتار نمایندگان با محمود صادقی چه گذشت؟ از جمله اخباری است که می‌توانید در گزیده اخبار روز هشتم دیماه ایسنا بخوانید.
محمد جواد ظریف به نامه تعدادی از هنرمندان، اساتید و حقوق‌دانان کشور به خود در خصوص نرگس کلباسی، ایرانی نیکوکار در هند که خواهان مساعدت‌های هرچه بیشتر وزارت امور خارجه شده بودند، پاسخ داد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار کرد: دولت با افزوده شدن جدول منابع به مصارف یارانه ها به لوایح برنامه ششم توسعه در بودجه ۹۶ موافقت کرد.
هیات دولت در جلسه روز چهارشنبه خود به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، مصوب کرد کارفرمایانی که تا سه ماه آینده بدهی خود را به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت کنند، مشمول بخشودگی جرایم متعلقه می‌شوند.
یک عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت که 15 تا 20 نفر از نمایندگان برای عضویت در این جبهه ثبت‌نام کردند.
در پی ادعای وزیر خارجه عربستان درباره قاسم سلیمانی نخست وزیر عراق به عربستان هشدار داد که در امور دیگر کشورها دخالت نکند.
یک عضو هیات نظارت بر رفتار نمایندگان با اشاره به جلسه صبح امروز هیات نظارت بر رفتار نمایندگان با حضور محمود صادقی گفت:‌ تصمیم جلسه امروز هیات نظارت این بود که صادقی اظهارات و دفاعیات خود را به صورت مکتوب ارائه کند تا پس از آن در جلسه دیگری آنها را بررسی کنیم.
رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به بررسی‌های انجام شده در مجلس جدید، نیازی به پیگیری لایحه حمایت از کودکان که در مجلس قبل مطرح شده بود، نیست.
سفیر جدید برزیل درایران، اواسط ژانویه فعالیت خود را در تهران آغاز می‌کند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور گفت: سازمان امور مالیاتی کشور مجوز رفع اثر از کلیه محدودیت‌های قانونی شرکت پدیده شاندیز را صادر کرد.
قائم مقام وزیر کشور گفت: با دستور رئیس ستاد انتخابات کشور، ستادهای انتخابات استان ها نیز تشکیل می شود.
از 21 دی ماه سال جاری هم‌وطنان‌مان می توانند به صورت آنلاین برای دریافت ویزای اینترنتی جمهوری آذربایجان اقدام و ظرف سه روز ویزای خود را دریافت کنند.
دادستان عمومی و انقلاب شهریار ضرب و شتم کارتن خواب‌های گورستان نصیرآباد باغستان در حومه شهریار را تکذیب کرد.
یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به ادامه مذاکرات ایران، روسیه و ترکیه درباره سوریه که قرار است این بار در پایتخت قزاقستان برگزار شود، گفت: ما با هیچ تلاشی که به حل مناقشات چندگانه در سوریه کمک کند، مخالفت نمی کنیم.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان خوزستان از محکومیت قاچاقچیان یک دستگاه گریدر به پرداخت جزای نقدی و ضبط کالا به نفع دولت خبر داد.
در جریان برگزاری مرحله آخر هفتمین رزمایش مدافعان آسمان ولایت در منطقه عمومی جنوب، جنوب غرب و جنوب شرق کشور یک فروند پرنده بدون سرنشین در آسمان‌های نیروگاه اتمی بوشهر شناسایی و مورد هدف انهدام قرار گرفت.
در جریان برگزاری آخرین مرحله رزمایش مدافعان آسمان ولایت 7،‌ یک فروند پهباد متعلق به دشمن فرضی با اصابت یک فقره موشک اس 200 منهدم شد.
در جریان برگزاری رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۷ در منطقه عمومی جنوب، جنوب غرب و جنوب شرق کشور، بیش از 12 مورد اخطار به هواپیماهای نیروهای فرامنطقه‌ای در خصوص عدم نزدیک شدن به محدوده هوایی آسمان منطقه عمومی رزمایش داده شده است.
در آخرین مرحله از رزمایش مشترک مدافعان آسمان ولایت ۷، برای نخستین بار عملکرد قدرتمند سامانه موشکی تلاش به همراه رادار کنترل آتش افق مورد آزمایش و ارزیابی عملیاتی قرار گرفت و این سامانه موفق شد در کسری از ثانیه نسبت به انهدام پهپاد متخاصم اقدام کند.
رئیس جمهور با اشاره به موضوع گورخواب ها و نامه‌ای که اصغر فرهادی در این زمینه به او نوشته بود تاکید کرد: چه کسی می تواند در جامعه بزرگی مثل ایران ببیند عده ای از هم نوعانش که آسیب اجتماعی دیدند شب بخاطر بی پناهی به قبر پناه ببرند.
معاون حقوقی قوه قضائیه تصریح کرد: دستگاه قضایی با لحاظ شرایط و اتخاذ رویکردهای پیشگیرانه موافق اصلاح قانون تشدید مبارزه با مواد مخدر است.

مجتبی ذوالنور عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از بیانیه منتشر شده توسط کمیسیون امنیت انتقاد کرد و گفت: تاکنون هیچ جلسه رسمی و نظرخواهی برای صدور بیانیه در کمیسیون تشکیل نشده است.