گزیده خبر های 14 آذر- 95 قسمت -4

گزیده  خبر های 14 آذر- 95  قسمت -4
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در خاطره‌ خود از روز ۱۲ آذر سال ۱۳۶۴ به دیدارش با نخست وزیر وقت سوریه اشاره کرده استبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی،در این خاطره نگاری آمده است؛ صبح زود به مجلس رفتم. تا هنگام تنفس در جلسه علنی ماندم. ساعت ده و نیم [آقای عبدالرئوف الکسم] نخست‏ وزیر سوریه و هیأت همراه به ملاقاتم آمدند. مذاکرات خوبی بود. ظهر چند ملاقات داشتم.  عصر در شورای انقلاب فرهنگی شرکت نکردم. دستور مهمی نداشت. شب در مجلس ماندم و کارها را انجام دادم. سعی می‏کنم که کارها به روز باشد، اما گاهی یکی دو روز عقب می‏ ماند
 مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان جاسک گفت: ظهر امروز در پی حادثه واژگونی یک‌دستگاه وانت نیسان حامل ۱۸ دانش‌آموز دختر و پسر بشاگردی،در محور بشاگرد به جاسک پس از تماس با مرکز فوریت‌های پزشکی بلافاصله نیروهای اورژانس در محل حاضر شده و مصدومان حادثه را به بیمارستان جاسک انتقال دادنددکتر عباس ابراهیمی افزود: واژگونی وانت نیسان حامل دانش آموزان که در محدوده ۸۰ کیلومتری شهرستان جاسک به وقوع پیوست سبب مجروح شدن ۱۸ سرنشین این خودرو شد؛ که با اعزام ۳ آمبولانس از پایگاه‌های شهری جاسک،نگر و سه راهی جاسک، مصدومان به بیمارستان خاتم‌الانبیاء (ص) اعزام، و پس از انجام اقدامات درمانی بصورت سرپایی مداوا و همگی مرخص شدنددانش‌آموزان بشاگردی این حادثه در مدارس جاسک مشغول به تحصیل هستند که در این مسیر با سوار شدن در قسمت بار خودرو وانت نیسان در حال تردد بودند.منبعخبرگزاری ایسنا
امام جمعه جیرفت گفت: سخنرانی علی مطهری در روز دانشجو باید لغو شود
امام جمعه جیرفت گفت: سخنرانی علی مطهری در روز دانشجو باید لغو شود و در غیر این صورت مردم انقلابی نمی‌گذارند چنین اتفاقی بیفتد. به گزارش جماران؛ حجت‌الاسلام رضا کرمی پور گفت: اگر این سخنران در کرمان سخنرانی کند مردم پی به این مطلب می‌برند که برخی از مسئولان ما غیرت دینی و اعتقادیشان را از دست داده‌اند. حجت‌الاسلام کرمی افزود: ان شاءالله تا 16 آذر ماه جاری برخی مسولان ما حواسشان را جمع کنند در غیر این صورت با مردم انقلابی و در صحنه ما طرف خواهند شد و نمی‌گذارند، چنین اتفاقی رقم بخورد. وی با اشاره به اظهارنظر علی مطهری در زمینه برگزاری کنسرت در مشهد و این مطلب که اگر امام رضا(ع) هم بود در کنسرت شرکت می‌کرد، گفت: این سخنان بی‌احترامی به مقدسات است.
ادامه جست و جو برای یافتن جسد یکی از سرنشینان بالگرد در دریای خزر 
با گذشت حدود یک هفته از سقوط بالگرد اجاره‌ای شرکت نفت بر فراز دریای خزر در مازندران، گروههای تجسس همچنان به دنبال ردی از جعبه سیاه و جسد یکی از سرنشینان هستند.بالگرد شرکت هواپیمائی یاس یکشنبه هفته پیش در حدود 15 مایلی آب‌های دریای خزر در بندر امیرآباد بهشهر سقوط کرد.فرماندار بهشهر به ایرنا گفت: گروههای تجسس همچنان به دنبال یافتن جعبه سیاه و جسد یکی از جانباختگان هستند."سید خالق سجادی" افزود: تجسس تا یافتن جعبه سیاه و جسد یکی از جانباختگان این حادثه ادامه خواهد داشت.وی بیان علت سقوط بالگرد بر فراز دریای خزر را منوط به یافتن جعبه سیاه و بررسی آن از سوی کارشناسان اعلام کرد.بالگرد اجاره‌ای شرکت نفت برای حمل یکی از کارکنان بیمار سکوی نفتی امیرکبیر به پرواز در آمد و اندکی پس از سوار کردن بیمار و آغاز پرواز، سقوط کرد.این بالگرد هنگام سقوط پنج سرنشین داشت که تمامی آنها در دم جان باختند.تاکنون اجساد چهار نفر از جانباختگان این حادثه از آب‌های دریای خزر بیرون کشیده شده ولی همچنان جعبه سیاه و جسد آخرین فرد کشته شده تاکنون پیدا نشده است.
خبر ويژه 
اجراي غلط طرح تحول سلامت به زيان مردم تمام مي شود
يک خبرگزاري اصلاح طلب نسبت به اجراي غلط طرح تحول سلامت و زيان آن براي مردم هشدار داد.    ايلنا از قول ابراهيم رزاقي اقتصاددان نوشت: ادامه اصرارها بر اجراي غلط طرح تحول سلامت، به صورت قطع به زيان بيمه شدگاني تمام خواهد شد که وزارت بهداشت درصدد تجميع منابع مالي متعلق به آنهاست.    رزاقي گفت: اگر طرح تحول سلامت به خوبي مديريت نشود، مي تواند از طريق رصد غيرمتعارف هزينه هاي درماني به فرصتي براي سوء استفاده بيشتر تبديل شود.    وي با طرح اين ديدگاه که سوء استفاده بيشتر از امکانات متعلق به صندوق هاي درماني به معني زيان بيشتر بيمه شدگان است، گفت: اگر متوليان طرح تحول سلامت صادقانه و با ديدگاه صحيح و غيررانتي مديريت اداره منابع طرح تحول سلامت را برعهده بگيرند قطعا نتيجه کار به سود آحاد ملت خواهد بود.    وي ادامه داد: عمده ترين علت بحران صندوق هاي بيمه هاي اجتماعي دخالت هاي نابه جاي دولت است.    رزاقي با اشاره به اينکه به نظر مي رسد که برخي مديران خواهان اختيار بدون مسئوليت پاسخگويي هستند، گفت: تا به يک مديري هم تذکر مي دهي که کارت اشتباه است، ناراحت و عصباني مي شود.    اين کارشناس اقتصادي اظهار داشت: اگر انسان هايي که خدمتگزار هستند و در مديريت شفاف عمل مي کنند، در راس امور قرار بگيرند وضعيت خيلي بهتر خواهد بود.    وي با اشاره به تبعات اجراي سياست هاي تعديل اقتصادي در دهه 70، گفت: به نظر مي رسد که از زمان به اجرا درآمدن اين سياست ها تاکنون ، معيار انتخاب مديران تنها تخصص بوده و به جنبه تعهد اجتماعي آنها توجهي نشده است.
به لطف بارش باران؛ هواي تهران پس از 6 روز سالم شد
پس از 6 روز هواي ناسالم، بارش باران به کمک پايتخت نشينان آمد و ديروز هواي تهران در شرايط سالم قرار گرفت.    به گزارش فارس، باد و باران بازهم به کمک تهراني ها آمد و از ميزان غلظت آلاينده ها کاست تا ديروز هواي تهران پس از 6 روز بالاخره در شرايط سالم قرار گيرد.    در روزهاي اخير ميزان غلظت آلاينده هاي با قطر کمتر از 2/5 ميکرون تا عدد 152 هم رسيد و تنفس را براي تهراني هاسخت کرد، افزايش آلايندگي ها طي روزهاي اخير در حالي رخ داد که به دليل تعطيلات از تردد خودروها در سطح شهر کاسته شده بود. در حالي که مسئولان معتقد هستند خودروها يکي از اصلي ترين عوامل آلاينده هواي شهر محسوب مي شوند اما آلودگي هواي تهران در روزهاي اخير نشان داد که عوامل ديگري نيز در اين آلودگي بسيار موثر هستند که شايد از چشم مسئولان دورمانده است.