بارش نزولات آسمانی در استان مرکزی 20 درصد افزایش یافت

بارش نزولات آسمانی در استان مرکزی 20 درصد افزایش یافت   12.دی-95
بااین و جود به دلیل عدم مدیریت در فصل تابستان گزارش مشکل  کم آبی در این استان می شود.
اراک - ایرنا - مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی گفت: بارش نزولات آسمانی از ابتدای سال زراعی جاری (اول مهرماه) تاکنون نسبت به بلند مدت 20 درصد افزایش یافته است.
رضا مرادی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این مدت میانگین بارش های این استان به 170 و نیم میلیمتر رسیده اما هنوز میزان بارش ها نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 20 درصد کاهش دارد.
وی بیان کرد: بارش های نیمه اول دی ماه در این استان بسیار مطلوب بود و امید است تا پایان فصل زمستان بارش های مطلوب تری اتفاق بیافتد.
مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: بررسی ها نشان می دهد فعالیت سامانه کم ارتفاعی در مناطق شرقی مدیترانه برای امروز(یکشنبه) و فردا (دوشنبه) موجب ابرناکی در برخی از مناطق کشور و استان مرکزی می شود.
مرادی عنوان کرد: هر چند این سامانه از رطوبت کافی برخوردار نیست اما امکان بارش های پراکنده در برخی از ساعات به ویژه ساعات بعد اظهر در مناطق جنوبی استان دور از انتظار نخواهد بود.
وی گفت: سرعت وزش باد در برخی ساعات شدید پیش بینی می شود و از نظر دمایی نیز از فردا (دوشنبه) تا پایان هفته روند کاهشی در پیش است.
به گزارش ایرنا، مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی اضافه کرد: غرق آباد با کمینه دمای یک درجه سانتگیراد بالای صفر سردترین و دلیجان با بیشینه دمای 19 درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین شهر این استان در 24 ساعت گذشته بوده است.
مرادی گفت: دمای فعلی شهر اراک 10 درجه سانتیگراد بالای صفر است و پیش بینی می شود در حداکثر دمای امروز (یکشنبه) به 17 درجه سانتیگراد بالای صفر برسد.
از ابتدای سال زراعی جاری (اول مهرماه) تاکنون 107 و نیم میلیمتر بارندگی در استان مرکزی به ثبت رسیده است و بیشترین بارندگی در این مدت با 205 میلیمتر مربوط به شهرستان شازند و کمترین میزان با 64 و نیم میلیمتر مروبط به شهرستان دلیجان است.
3005/3075/
خبرنگار: معصومه صفری**انتشار دهنده: مهدی زاده اصفهانی