اعزام ۴۰ هزار دانشجو به مشهد در قالب طرح «تشرف رضوی»


اعزام ۴۰ هزار دانشجو به مشهد در قالب طرح «تشرف رضوی» 13 دی – 95
مگر حرم امام رضا دانشگاه است که در این حرم گردهمایی 40 هزاردانشجوتدارک دیده شده است . یا نه اینکه تبدیل به پایگاه نظامی پاسداری- بسیجی شده است که می بایست بسیجیان دانشجویی برای دوره کارآموزی نظامی به مشهد گسیل شوند؟
عزاداری در حرم امام رضا (ع)
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از اعزام ۴۰ هزار دانشجو به مشهد مقدس در قالب طرح «تشرف رضوی» خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر سید ضیاء‌ هاشمی، در جلسه شورای سیاستگذاری پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) که در دفتر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، گفت: از سه سال پیش طرح نهضت رضوی در دانشگاه‌ها راه‌اندازی شد که سال اول ۱۶ دانشگاه و سال دوم ۳۲ دانشگاه در آن مشارکت کردند.

وی گفت: اردوهای رضوی از سال ۹۳ آغاز شد که در قالب طرح پیاده‌روی از نیشابور تا مشهد اجرا می‌شود. در سال دوم ۲۷ هزار نفر نام‌نویسی کردند که به دلیل محدودیت‌هایی که داشتیم، ۳۵۰۰ نفر از ۲۸ دانشگاه موفق به حضور در برنامه شدند. همچنین در قالب طرح تشرف رضوی تاکنون ۴۰ هزار دانشجو به مشهد مقدس اعزام شده‌اند.

هاشمی اظهار کرد : ۱۵ دانشگاه کشور میزبان جشنواره‌های دانشگاهی امام رضا(ع) بودند که نتیجه آن بیش از ۴۰۰۰ اثر دانشجویی بود. ضمن اینکه کانون‌های رضوی در ۳۰ دانشگاه کشور راه‌اندازی شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن اختری، دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)- نیز در این جلسه گفت: باید امام رضا(ع) را حداقل به یکصد زبان معرفی کنیم تا غیر از مسلمان‌ها، دیگر انسان‌ها هم با آن حضرت آشنا شوند. لذا باید سرمایه‌گذاری کلانی روی ترجمه داشته باشیم، چون با چند زبان انگشت‌شمار کاری از پیش نمی‌رود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، وی پیشنهاد کرد امسال در دهه کرامت، یک اجلاس عمومی در کاظمین(ع) با هماهنگی عتبه کاظمیه برگزار شود.