شیراز شنبه در آیینی رسمی پایتخت جوانان جهان اسلام می شود

شیراز شنبه در آیینی رسمی پایتخت جوانان جهان اسلام می شود 16بهمن-95
پس ازا ینکه مشهد پایتخت  فرهنگی جهان اسلام نامیده شد اکنون نوبت شیراز  شده اس تاا پایتخت جهان اسلام نامیده شود . سئوال است شهری که شهروندانش تظاهرات اعتراضی به نصب آنتن های سرطان زای پاسداران می کنند چون موجب سردرد شهروندان شیرازی شده است. همچنین هنگامی که جوانان ایرانی هیچ آینده ای ندارند چگونه شیراز می تواند پایتخت جوانان اسلام شود .نکند پس از سفر اخیرآق ممود به شیراز وبازدید از تخت جمشید وعکس هایسلفی گرفتن وی موجب این ابتکار شده که  اشاره شد؟
شیراز- ایرنا- شهر شیراز در سال 2017 میلادی به عنوان پایتخت جوانان کشورهای اسلامی انتخاب شده است و روز شنبه 16 بهمن ماه در آیینی رسمی این عنوان را از شهر استانبول ترکیه برای مدت یک سال تحویل می گیرد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس روز جمعه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت:‌ در آیین افتتاحیه پایتختی جوانان جهان اسلام، شماری از اعضای هیات دولت و معاونین وزرا، استاندار فارس و مقام های خارجی حضور خواهند داشت.
حیدرعلی کامیاب افزود: در این آیین پرچم پایتختی شیراز روبروی آرامگاه حافظ برافراشته می شود و نقشه راه اجرای هفت برنامه بین المللی با حضور کشورهای اسلامی در طول این یک سال توسط مسئولان ارشد امضا می شود.
مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس با بیان اینکه قبل از شیراز شهر استانبول در کشور ترکیه به مدت 2 سال میزبان این پایتختی بوده است اظهار داشت: در آیین ویژه ای در مراسم افتتاحیه جوانان کشور استانبول کلید پایتختی را به جوانان شهر شیراز اهدا می کنند.
وی بیان کرد: در حال حاضر شهر شیراز به مدت یک سال به عنوان پایتخت جوانان اسلام انتخاب شده است که احتمال تمدید این عنوان برای 2 سال نیز وجود دارد.
معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان فارس پیش از این در این باره گفته است: برجام و شرایط بعد از برجام در فضای بین المللی به گونه ای رقم خورد که عناوین بین المللی به کشور ایران داده شود در حالی که این امکان قبل از برجام برای کشور ما و ظرفیت های موجود ما فراهم نبود.
علی رضایی افزود: یکی از شاخص های تاثیرگذار برای انتخاب شیراز به عنوان پایتخت جوانان اسلام مساله برجام و شرایط بعد از برجام بود.
وی افزود: انتخاب شهر شیراز به عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام، برگزیده شدن شهر مشهد به عنوان پایتخت گردشگری و بسیاری از عناوین دیگری که به شهرهای کشور ما اعطا شده است برآمده از دیپلماسی خوب دولت تدبیر و امید است.
7368/ 2027
خبرنگار:‌حمیدرضا خلیقی **‌انتشاردهنده:‌سیداحمد نجفی