ساخت پالایشگاه در برزیل و اسپانیا با هدف استفاده اجباری از نفت ایران


معاون وزیر نفت به ایلنا خبر داد:

 احمدی نژاد مدرسه وبیماره واحداث راه وبیمارستان درجنوب لبنان وبرخی کشورهای آفریقایی و آمریکای لاتین می ساخت .ولی مدیر عامل شرکت  پالایش و فرآورده های نفتی دولت روحانی پالایشگاه دراسپانیا وبرزیل می سازد تا سرمایه کشور به خارج  منتقل  و درآنجا ایجاد اشتغال شود. چون درداخل کشور به زور طرح های ساخت را قرارگاه خاتم پاسداران از دولت می خواهد درحالی که پیمانکارانش هرچه بسازند واحداث کنند غیراستاندارد وزیان آور است .

کاظمی گفت: هدف از ساخت پالایشگاه در خارج از کشور این است که این پالایشگاه ها به نحوی طراحی شوند که اجبارا از نفت ایران استفاده کنند.
عباس کاظمی مدیر عامل شرکت پالایش و پخش فراورده های نفتی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره برنامه ساخت پالایشگاه در دیگر کشورها اظهار داشت: ساخت پالایشگاه در خارج از کشور توسط امور بین الملل نفت دنبال می شود و کارهای کارشناسی این امر نیز به ما سپرده شده است.
وی افزود: امور بین الملل شرکت ملی نفت برای توسعه بازار و فروش نفت اقدام به ساخت پالایشگاه در دیگر کشورها می کند و ما نیز تا کنون در چند مورد کارهای امکان سنجی را انجام داده ایم.
معاون وزیر نفت تصریح کرد: هدف از ساخت پالایشگاه در خارج از کشور این است که این پالایشگاه ها به نحوی طراحی می شوند که اجبارا از نفت ایران استفاده کنند.
وی یادآور شد: فعلا برنامه ما ساخت پالایشگاه در دو کشور برزیل و اسپانیا است و در این خصوص مذاکراتی انجام شده است.