وزش شدید باد و بارش باران تردد در بنادر مسافری هرمزگان را تعطیل کرد

وزش شدید باد و بارش باران تردد در بنادر مسافری هرمزگان را تعطیل کرد 15بهمن-95

بندرعباس- ایرنا- مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر بندرعباس اعلام کرد، تردد در بنادر مسافری استان به دلیل وزش شدید باد و بارش باران از ساعت 16 و 30 دقیقه عصر پنجشنبه تا اطلاع ثانوی متوقف شده است.
«محمد محسنی» پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: به دنبال ورود سامانه ناپایدار بارشی به هرمزگان و وزش شدید باد و با توجه به هشدارهای هواشناسی تمام ترددها از بنادر مرکزی هرمزگان به جزایر استان تعطیل شده است.
وی با بیان اینکه براساس اعلام هواشناسی فعالیت این سامانه از فردا (جمعه9 شدیدتر خواهد شد، خاطرنشان کرد: به منظور حفظ جان مردم و پیشگیری از وقوع هرگونه حوادث تلخ، توقف فعالیت در بنادر مسافری تا بهبود شرایط جوی ادامه خواهد داشت.
محسنی با بیان اینکه خوشبختانه با اطلاع‌رسانی به موقع و اعلام هشدارهای لازم تاکنون هیچ حادثه دریایی رخ نداده است، افزود: با وضعیت موجود، تردد دریایی از بندر پل به جزیره لافت هم تا اطلاع بعدی تعطیل است.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر بندرعباس به مردم و مسافران توصیه کرد، با توجه به شرایط نامساعد جوی از تردد به وسیله شناورهای غیرمجاز و مبادی غیرمجاز به شدت خودداری کنند.
اداره کل هواشناسی هرمزگان دوشنبه 11 بهمن ماه با صدور اطلاعیه شماره 22 ، از پیش بینی پایان هفته ای بارانی برای استان خبر داد.
در این اطلاعیه آمده است: بررسی نقشه ها و خروجی مدل های هواشناسی بیانگر ورود و فعالیت سامانه ناپایدار بارشی از سمت غرب هرمزگان از روز پنجشنبه 14 بهمن و ادامه فعالیت آن تا جمعه نیمه همین ماه است.
این اطلاعیه می افزاید: فعالیت این سامانه به صورت ابرناکی، رگبار باران و رعد و برق گاه تگرگ، افزایش سرعت وزش باد، کاهش نسبی دما، مواج شدن دریا، آبگرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها در سطح استان پیش ‌بینی می شود.
اداره کل هواشناسی هرمزگان در این اطلاعیه اعلام کرده است: حرکت این سامانه سریع بوده و عمده بارش ها در مناطق شمال غرب و شمالی استان خواهد بود.
در اطلاعیه یاد شده آمده است: به دلیل شدت بارش بیشتر در جنوب استان های فارس و کرمان، ورود سیلاب های مناطق مذکور به استان هرمزگان نیز دور از انتظار نخواهد بود.
7198/6048*
شبس*1613*خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: عبدالله غفاری