یک کارگر جوشکار ژاپنی از دولت این کشور در دادگاه شکایت کرد


بر اثر مبتلا شدن به سرطان خون؛

15بهمن-95

 این شرایط رامقایسه کنید  با اوضاع  ایران که با تولید بنزین آلوده هوای شهرا راک سرطان زا شده  است و هیچ کارگزاری هم پاسخگوی نمی باشد. یااینکه فاجعه پلاسکو به وجود می آورند و کسبه هااز سرمایه ساقط و تعدادی آتش فشان جان می بازند و نهاد وکسیه م مسئولیت این فاجعه را برعهده نمی گیرد.

یک کارگر جوشکار ژاپنی که در اثر کار در نیروگاه اتمی فوکوشیما مبتلا به سرطان خون شده از دولت ژاپن شکایت کرده است. وزارت بهداشت ژاپن پیشتر پس از ماه ها تحقیق اعلام کرده بود که بیماری این کارگر مربوط به کار در این نیروگاه است.
به گزارش ایلنا به نقل از بخش انگلیسی زبان شبکه تلویزیونی (ان. اچ. کی) ژاپن، یک کارگر جوشکار 42 ساله ژاپنی که در  اثر کار در نیروگاه اتمی فوکوشیما مبتلا به سرطان خون شده است از دولت ژاپن شکایت کرده است.
خبر شکایت این کارگر جوشکار ژاپنی پس از آن رسانه ای شد که وزارت بهداشت ژاپن پیشتر پس از ماه ها تحقیق اعلام کرده بود که بیماری این کارگر مربوط به کار در این نیروگاه است.
آنطور که این شبکه تلویزیونی می گوید این کارگر 42 ساله به مدت شش ماه پس از  حادثه انفجار  نیروگاه فوکوشیما در آن مشغول به کار بوده است
این جوشکار ژاپنی خواستار دریافت ۵۲۶ هزار دلار غرامت شده است. در گزارش وزارت بهداشت ژاپن نیز این کارگر برای دریافت غرامت محق دانسته شده است.