گزیده ها12 قسمت سوم

گزیده ها12 قسمت سوم فروردین -96
یک مقام ارشد سازمان امنیت اوکراین (اس.ب.او) روز جمعه در انفجار خودرو در شرق این کشور کشته شد.
به گزارش ایرنا، واسیلی گریتساک رئیس سازمان امنیت اوکراین گفت: سرهنگ آلکساندر خارابریوش افسر سازمان امنیت اوکراین در انفجار خودرو در بندر ماریوپل (در ساحل دریای آزوف) کشته شد.

خبرگزاری روسیا سگودنیا روز جمعه نوشت: این واقعه ساعت 8 و 35 به وقت محلی رخ داد و سرهنگ خارابریوش بر اثر انفجار بمب در خودرو جان باخت.
در زمان حاضر، کارشناسان امور جنایی مشغول تحقیق در باره قتل این مقام امنیتی اوکراین هستند.

بندر ماریوپل که از مناطق تحت کنترل ارتش اوکراین در استان دونتسک است، در سه سال اخیر چند بار صحنه درگیری های خونین میان واحدهای ارتش این کشور و شبه نظامیان استقلال طلب بوده است.

انفجار خودرو در ماریوپل در حالی رخ داد که دولت اوکراین و شبه نظامیان از فردا شنبه اول ماه آوریل در مناطق شاهد مناقشه در شرق این کشور آتش بس اعلام کرده اند.

اوکراین تاکنون چندین بار شاهد انفجارهایی بوده که جان چندین نفر را گرفته است و قربانیان یا خبرنگار بوده اند یا پیشتر مقام دولتی داشته اند.
نخستین رستوران هوایی کشور با حضور معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و ناظر عالی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات‌سفر کشور در دهکده شاندیز به‌بهره‌برداری رسید.

به‌گزارش ایسنا، طبق گزارش رسیده، سعید شیرکوند معاون سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی سازمان میراث‌فرهنگی، در مراسم افتتاحیه این رستوران شامگاه 10 فروردین ماه، گفت: توجه به مسائل زیست‌محیطی در صنعت گردشگری پاک می‌تواند اهمیتی بیش از مسائل اقتصادی داشته باشد و شهرستان بینالود (طرقبه شاندیز) از این حیث به‌عنوان یکی از شهرستان‌های موفق در عرصه گردشگری محسوب می‌شود.

او با اشاره به نام‌گذاری امسال ازسوی مقام معظم رهبری به‌عنوان سال «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال»، افزود: باید برای تقویت صنعت گردشگری تلاش شود، زیرا مزایا و کارایی‌های متنوع و متعددی در این صنعت وجود دارد؛ البته اقتصاد این صنعت تکیه به توانمندی جوانان در زمینه‌های علمی و تکنولوژیک و استفاده از ظرفیت‌های علمی دیگر کشورها دارد.

معاون سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: صنعت به‌معنی مجموعه‌ای از فعالیت‌های مرتبط با هم است که همه سازوکارها از تولید تا مصرف را در خود دارد و باید آن‌قدر ظرفیت داشته باشد که بتواند سودآور باشد و به‌منظور ایجاد اشتغال نقش ایفا کند که در این میان، صنعت گردشگری به‌معنای واقعی باید برای تولید، اشتغال و درآمدزایی گام بردارد.

او عنوان کرد:باید شرایط سفر فراهم شود تا شاهد گسترش تأسیسات گردشگری در عرصه‌های مختلف و البته تحقق تولید و اشتغال باشیم.

شیرکوند با بیان اینکه صرفاً‌ با سفر رفتن اشتغال شکل نمی‌گیرد، افزود: ما باید فرهنگ‌سازی کنیم و مردم از ظرفیت‌های گردشگری در سفرهای خود استفاده کنند.

حسین زارع صفت مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی نیز با اشاره به فعالیت‌های گردشگری این استان و بویژه منطقه نمونه گردشگری شاندیز گفت: تاکنون در حوزه گردشگری استان، 520 اشتغال ایجاد شده است.

سعید صفری مجری طرح رستوران هوایی نیز با بیان توضیحاتی درباره این پروژه اظهار کرد: این رستوران با 6/5 تن وزن طراحی شده و تا ارتفاع 40 متر بالا می‌رود و در یک نوبت،یک ساعته امکان پذیرایی از 28 نفر با 10 خدمه را دارد.

به گفته‌ی او؛هزینه ساخت این رستوران هوایی،20 میلیارد ریال بود که صد در صد به دست متخصصان داخلی طراحی و اجرا شده است.
خطر وقوع سیل در دو ایالت استرالیا
مقامات استرالیا در مورد خطر وقوع سیل در دو ایالت کوئینزلند و نیوساوت ویلزدر پی توفان شدید هشدار داده‌اند. در اوایل هفته جاری سواحل جنوب شرق استرالیا شاهد توفانی شدید بود. به گفته مقامات دهها هزارنفر که در مجاورت رودخانه‌های اصلی در کوئینزلند و نیوساوت ویلز زندگی می کنند، با خطر سیل روبرو هستند. توفان دبی به کشته شدن دست کم دو نفر و مفقود شدن ۴ نفر در این کشور منجر شد
سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان در واکنش به اظهارات اخیر وزیر دفاع آمریکا گفت: به این مقام آمریکایی یادآور می شویم درباره ریشه ها و منابع تروریسم آدرس اشتباه ندهند.

به گزارش ایرنا بهرام قاسمی روز شنبه در واکنش به اظهارات کذب و نادرست «جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا که در سفر به لندن بار دیگر در ادعایی بی پایه و اساس ایران را متهم به حمایت از تروریسم کرده است، افزود: به اعتقاد جمهوری اسلامی ایران یکی از دلایل اصلی ناکارآمدی و عدم موفقیت در اقدامات بین المللی در مبارزه با تروریسم، دادن آدرس های اشتباه و غلط در مورد ریشه ها و منابع مالی و فکری تروریسم و انحراف افکار عمومی جهانی و بین المللی از کشورهای اصلی حامی تروریسم است که اظهارات وزیر دفاع آمریکا در لندن نمونه ای تکراری از آن است. 

وی ادامه داد: تا زمانی که برخی کشورها و در راس آنها آمریکا، مصمم اند منبع و منشاء اصلی تروریسم و افراط گرایی تکفیری - وهابی را نادیده انگارند و به دلایل کاملا مغرضانه و سیاسی کشورهایی مانند ایران را که خود در 4 دهه گذشته قربانی تروریسم در انواع و اشکال مختلف آن بوده را متهم کنند و عامدانه بر تمامی تلاش های بی وقفه ضد تروریستی آن در منطقه چشم بر بندند و به انحاء مختلف به تشویق و تسلیح حامیان تروریسم و جنایات آنان مشغول باشند، نمی توان و نباید انتظار داشت که غده چرکین و رو به رشد تروریسم مهار و نابود شود.

قاسمی گفت: صرف نظر از اعترافات و اظهارات صریح برخی مقامات آمریکایی در بوجود آوردن و حمایت از گروه های تروریستی خطرناکی چون داعش و حمایت پیدا و پنهان از دیگر گروه های تروریستی جنایتکار که در جای خود بسیار مهم و قابل پیگیری است، به این مقام آمریکایی یاد آور می شویم اگر اراده ای جدی و واقعی برای مقابله و مبارزه با تروریسم دارند، به جای متهم کردن بی جا و مغرضانه ایران و ادامه سیاست های شکست خورده قبلی یعنی استفاده ابزاری - سیاسی از تروریسم، برخی کشورهای دوست و نزدیک خود در منطقه را که حمایت های بی دریغ و گسترده آنان از گروه های تروریستی به روشنی آشکار است را موظف به قطع و توقف حمایت های مالی، فکری و تسلیحاتی از این گروه های تروریستی - تکفیری سازند.


به مرور نشان داده شده  که تبلیغات شعاری  نه کارساز نیست که کاررا پیچیده ومشکل کرده است . برای اینکه معضل اصلی این مقوله دررأس رژیم وارونه ولایت فقیه است . بنابراین  باید راه حل ریشه ای   این معضل همه گیر که جان شهروندان ایران راتهدیدمی کند اقدام جدی وفراجناحی ورژیم قرون وسطایی شود . یعنی باید رژیم ضدایرانی ومخالف محیط زیست تغییر کند.