حاشیه نشینان به وعده های توخالی نه خواهند گفت

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت : حاشیه نشینان به وعده های توخالی نه خواهند گفت  12اردیبهشت-96
تهران - ایرنا- عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران معتقد است: حاشیه نشینان شهرها هوشمند و آگاه هستند و با وجود مشکلاتی که در تامین نیازهای اولیه خود دارند در سر بزنگاه به وعده های پوچ و توخالی «نه» خواهند گفت.

محمد کیانوش ‌راد روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: مهم ترین پاشنه آشیل همه کاندیداها صداقت و روراستی با جامعه است. ساکنان این سرزمین سال هاست که وعده های راست یا دروغ نامزدهای مختلف ریاست جمهوری را شنیده اند و اکنون دنبال صداقت و روراستی هستند.
وی ادامه داد، مردم به خوبی فرق میان وعده های دروغ و راست را تمیز می دهند و هر نامزدی که صادقانه تر با مردم صحبت کند، جامعه نیز به او اعتماد خواهد کرد.
نماینده مردم اهواز در مجلس ششم تصریح کرد: همه نامزدها باید برنامه های خود را برای اجرای وعده هایشان به مردم ارائه دهند. آنها بایست اعلام کنند که میزان درآمدهای کشور و هزینه ای که می توان کرد، چقدر است؟ برخی کاندیداها نیز باید صریحا بگویند که با چه پولی می خواهند بیکاری را ریشه کن و یارانه ها را چند برابر کنند؟
این فعال سیاسی ادامه داد: هر چند دادن وعده و وعیده های پولی و یارانه ای ممکن است در برخی از طبقات اجتماعی تاثیر بگذارد اما پادزهر آن، روشنگری هایی است که باید با زبان ساده و روشن در مورد این شعارهای دروغ از سوی رسانه ها و قشر دانشجو و طبقه متوسط جامعه صورت گیرد.
وی خاطر نشان کرد: باید برای مردم تشریح شود که اولا تا کنون هیچ یک از مشکلات کشور با وعده های غیرکارشناسی حل نشده است چنانچه هیچ رییس جمهوری به اندازه دولت نهم و دهم شعار نداد و هیچ کس هم به اندازه او زیرساخت های اقتصادی ایران را نابود نکرد.
کیانوش راد اظهار داشت : ثانیا دولت روحانی همه سعی خود را در جهت افزایش حقوق کارمندان و کارگران و دستگیری از اقشار محروم جامعه که زیر پوشش بهزیستی و کمیته امداد هستند، انجام داده است. بی تردید با گشایش های بیشتری که در اقتصاد ایران پس از برجام در حال به وقوع پیوستن است در آینده ای نزدیک تاثیرات مثبت و ملموس خود را در کسب و کار و سفره مردم نشان خواهد داد.
وی گفت: مردم با مقایسه ای کوچک بین ثبات اقتصادی در دولت اصلاحات و اوضاع مشتنج دولت نهم و دهم به تفاوت بین عملکرد دولت اصلاحات و روحانی با دولت اصولگرای نهم و دهم پی می برند. برای این کار کافی است قیمت کالاهای اساسی را در تابستان 84 با تابستان 92 که دولت تدبیر و امید بر راس قوه مجریه نشست مقایسه کنند.
این استاد دانشگاه تاکید کرد: همچنین مقایسه گرانی سرسام آور پس از توزیع یارانه ها نشان خواهد داد که در صورت افزایش یارانه ها که برخی قول آن را می دهند، آینده اقتصاد کشور چگونه خواهد شد. هر چند که رییس مجلس به صراحت اعلام کرده است که به دولت آینده اجازه افزایش مبلغ یارانه را نخواهد داد.
وی ادامه داد: انتخاب مجدد روحانی پیامدهای مثبت زیادی در داخل و خارج کشور خواهد داشت. چرا که ثبات سیاسی و اقتصادی یکی از مولفه های اصلی توسعه در کشورهای رو به رشدی مانند ایران است. جامعه ما به ثبات در برنامه ها و تداوم آنها نیاز دارد و تغییر در قوه مجریه ضربه ای کاری بر توسعه و رشد کشور وارد می کند.
کیانوش راد در پایان گفت: دولت یازدهم نشان داده که بر اساس تدبیر و با توجه به مقتضیات کشور و امکاناتی که در دست دارد، آرام آرام به سمت اصلاح سیاست های غلط دولت های نهم و دهم و بهبود پایدار وضع معاش مردم پیش می رود و تا کنون نیز موفق به ایجاد آرامش نسبی در جامعه شده است.
میزگرد 3081*1436* خبرنگار: ناصر غضنفری*انتشار: داود پورصحت*