توضیحات فرماندار اراک در خصوص سخنرانی فائزه هاشمی



رتوضیحات فرماندار اراک در خصوص سخنرانی فائزه هاشمی  13اردیبهشت-96
اراک - ایرنا - فرماندار اراک در خصوص لغو سخنرانی فائزه هاشمی در روز یکشنبه 10 اردیبهشت ماه جاری در سالن پامچال تالار آیینه اراک توضیحاتی ارایه کرد.
حسین بختیاری عصر سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در نشست شورای تامین استان مرکزی در تاریخ دهم اردیبهشت ماه، مسایل و رویدادهای روز استان مورد واکاوی و بررسی قرار گرفت و ازجمله موارد مطرح شده توسط یکی از اعضای شورا، سخنرانی فائزه هاشمی و جواد امام در آیین گشایش ستاد دکتر روحانی در اراک بود.
وی ادامه داد: دادستان اراک در نشست شورای تامین عنوان کرد که خانم فائزه هاشمی به شش سال حبس و 5 سال محکومیت از فعالیت های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و مطبوعاتی محکوم شده و باتوجه به مجازات تکمیلی، طبق حکم تا حدود یکسال دیگرحق سخنرانی و فعالیت سیاسی ندارد.
فرماندار اراک تصریح کرد: استاندار مرکزی نیز در این نشست اعلام کرد که باید به همه افراد و شخصیت های سیاسی کشور از هر جناح بر اساس قانون، اجازه سخنرانی داده شود.
بختیاری بیان کرد: استاندار مرکزی در ادامه این نشست خواستار اجرای مر قانون شد و افزود: جواد امام سبقه دیرینه ای در جبهه دارد و از افراد دلسوز نظام به شمار می رود ولی، باید با افرادی که به هر صورت بر اساس قانون و نظر قاضی از فعالیت های سیاسی و فرهنگی منع شده اند، مطابق قانون عمل شود و همه تابع قانون هستیم.
فرماندار اراک ادامه داد: نظر دادستان اراک در این خصوص به رئیس ستاد دکتر روحانی در استان مرکزی ابلاغ شد و نامه ارسالی معاون فرماندار در این خصوص با شرح واقعه همراه نشده و شورای تامین استان مرکزی هیچ محدودیتی برای فعالان سیاسی کشور و سخنرانان قائل نیست، مگر اینکه قانون محدودیتی قائل شود.
دکتر بختیاری افزود: استاندار مرکزی مدافع آزادی بیان و طرح نظرات همه جناح های کشور در استان هستند و بارها بر این امر تاکید کرده اند.
فرماندار اراک ادامه داد: از ستاد آقای دکتر روحانی عذرخواهی می کنم و قصور معاون فرماندار را می پذیرم.
فائزه هاشمی رفسنجانی عصر یکشنبه در آیین گشایش ستاد دکتر روحانی در استان مرکزی در سالن پامچال تالار آیینه اراک حاضر شد و سخنرانی نکرد.
رضا آستانه مسئول ستاد دکتر روحانی در استان مرکزی و جواد امام مدیرعامل بنیاد باران در این آیین سخنرانی کردند.
3005/3075/
خبرنگار: معصومه صفری*** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده