نامه‌ها و صدای شما

نامه‌ها و صدای شما  7 خرداد – 96
مسکن نامهربانی افتخارآمیز نیست!
وزیر راه و شهرسازی:‌مسکن مهر، طرحی گمراه‌کننده با بهره وری بسیار کم آن هم واگذاری به یک شرکت ترکیه‌ای برای ساخت 53 هزار واحد مسکونی در پرند و پردیس که بیش از 3 میلیارد دلار پرداخت شد.
ناگفته نماند: این طرح مربوط به دولت دهم بوده (دولت هاله نور) و براساس گزارش بازرسی کل کشور، این طرح دارای تخلف و اتلاف انرژی و منابع ملی بوده که نباید از آن افتخارآمیز یاد کرد.
قابل توجه آقایانی که سنگ دولت دهم را به سینه می‌زدند و ناکارآمدی و بی‌کفایتی او را زیر چتر حمایتی خود پنهان می‌کردند.
ای کاش آقایان برای یکبار هم به پرند یا پردیس رفته و گزارشی از نحوه واگذاری مسکن بی‌در و پیکر و پله‌های خاکی و بدون کمد و کابینت و تسهیلات رفاهی تهیه کرده و سپس به واقعیت‌های ضد توسعه و تشدید مهاجرت و اتلاف منابع ملی و انرژی و سرمایه‌های برباد رفته و رانت خواری با پیمانکار ترکیه‌ای پی می‌بردند.
آری، خانه سازی با عنوان مسکن مهر برای افراد بدون سرپناه کاری بسیار پسندیده است، اما در نقطه‌ای که دور از شهر بوده و متقاضی ندارد جز خیانت در امانت نمی‌توان نامی بر آن نهاد.
ساخت مسکن مهر، تولید موشک و تسلیحات نبوده که به یک شرکت خارجی (ترکیه ای) واگذار شود، مگر در کشور خودمان، شرکت خانه سازی، پیمانکار، معمار مسکن و شهرسازی وجود نداشته که برای دریافت پورسانت یا رانت خواری دست به دامان شرکت ترکیه‌ای شده ایم؟ چگونه می‌توان از اجرای چنین طرحی «افتخارآمیز» یاد کرد!محمدی- تهران


*تهرانی از تهران: بنده به عنوان یک شهروند کوچک، خاضعانه دست وزیر محترم بهداشت را می‌بوسم که همیشه از صندلی خود در وزارت خانه جدا شده و شبانه روز در اقصی نقاط کشورمان در پی درمان مردم، مصمم به افتتاح درمانگاه و بیمارستانهای این مملکت است. خداوند به او توفیق خیر عنایت فرماید.
*
صادقی از اسلامشهر: به مسئولان بگویید پمپ گاز شهرک واوان بیش از یک ماه است که تعطیل می‌باشد و متاسفانه هیچکس هم پاسخگو نیست.
*صدیق از هشتگرد: مجتمع مسکونی بازنشستگان نیروهای مسلح واقع در فاز 7 شهر جدید هشتگرد با داشتن بیش از 200 خانوار، آب آشامیدنی ندارد و مردم این منطقه به سختی زندگی می‌کنند. تذکر بدهید شاید رسیدگی شود.