کرملین: رفتار واشنگتن تاسف آور است/ غصب مراکز دیپلماتیک روسیه در آمریکا

 کرملین: رفتار واشنگتن تاسف آور است/ غصب مراکز دیپلماتیک روسیه در آمریکا 11 شهریور -96
چطور اشغال جزیره کریمه وخاک اکرایین از سوی روس ها  نه تأسف آور نیست که مجاز و قانونی است؟
مسکو - ایرنا - دستیار رئیس جمهوری روسیه تصمیم آمریکا برای تعطیلی سرکنسولگری روسیه در سانفرانسیسکو و دو مرکز کنسولی در واشنگتن و نیویورک را غصب املاک و اموال خواند.
به گزارش ایرنا، آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد که روسیه باید تا دوم سپتامبر (امروز- شنبه) سرکنسولگری و دو مرکز کنسولی خود را تعطیل کند.
یوری اوشاکوف در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: توقیف اموال دیپلماتیک روسیه در آمریکا به غصب زورمندانه املاک شباهت دارد.
خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از سخنان دستیار ولادیمیر پوتین نوشت: آمریکا بار دیگر املاک دیپلماتیک روسیه را توقیف و سرکنسولگری را تعطیل می کند. به این ترتیب پنج مرکز توقیف و غصب می شود. این املاک مصونیت دیپلماتیک دارد که از طرف واشنگتن نادیده گرفته می شود.
دستیار امور بین المللی رئیس جمهوری روسیه همچنین یادآوری کرد، یک مرکز کنسولی دیگر در نیویورک توقیف شد که ساختمان آن اجاره ای بود.
مقام کرملین در ادامه با یادآوری اینکه به دستور باراک اوباما اواخر سال گذشته دو ملک دیپلماتیک روسیه در نیویورک و واشنگتن توقیف شد، اظهار کرد: با وجود اینکه آمریکا 35 دیپلمات روس را هم اخراج کرد، اما مسکو پاسخ نداد زیرا چنین گامی را غیرعادی خواند.
وی با اشاره به اینکه مراکز کنسولی روسیه در واشنگتن و نیویورک دست اندرکار امور بازرگانی بودند، گفت که تعطیلی این دو مرکز منجر به کاهش همکاری های بازرگانی روسیه و آمریکا خواهد شد.
اوشاکوف در پایان افزود: دولت آمریکا به روابط دوجانبه با روسیه همچنان ضربه می زند و به هیچوجه به پیامدهای اقدامات خود توجه نمی کند که این رفتار واشنگتن تاسف آور و ناراحت کننده است.
اروپام*391 انتشار دهنده: هادی مولوی نیا