گزیده ها قسمت سوم

گزیده ها قسمت سوم  13 شهریور - 96
پایگاه فلسطینی المنار گزارش داد که نیروهای امنیتی عربستان برای برگزاری مراسم انتصاب محمد بن سلمان به عنوان پادشاه جدید این کشور به حالت آماده باش در آمدند.

به گزارش میزان، پایگاه فلسطینی المنار روز دوشنبه نوشت: ده
ها نفر از شاهزادگان سعودی به دستور محمد بن سلمان تحت بازداشت خانگی قرار گرفته و ارتباط آنها با جهان خارج قطع شده است.

به نوشته این پایگاه اکنون بیش از 60 تن از افسران سعودی در چارچوب عملیات پاکسازی ولیعهد عربستان در بازداشتگاهی در 20 کیلومتری ریاض قرار دارند.

المنار به نقل از منابع آگاه می
نویسد: محمد بن سلمان کادری از موافقان و حامیان خود را تشکیل داده که در حال فراهم کردن تمهیدات مراسم انتصاب به عنوان پادشاه عربستان و جانشینی سلمان بن عبدالعزیز که قرار است به دلیل وخامت اوضاع جسمانی از قدرت کنار برود، هستند.

این منابع با اشاره به اینکه سلمان بن عبدالعزیز تمایل دارد فرزند خود را پیش از مرگش به عنوان پادشاه منصوب کرده و در مراسم انتصاب شرکت کند می
افزایند: قرار است از شماری از رهبران جهان برای حضور در مراسم انتصاب پادشاه جدید دعوت به عمل آید چرا که این اقدام به منظور مقابله با افراد ناراضی از این انتصاب صورت میگیرد.

منابع آگاه در پایان با بیان اینکه ولیعهد عربستان دستور تشدید حفاظت از موسسات و نهادهای عمومی و همچنین مراقبت از شاهزادگان را صادر کرده است اظهار داشتند: این نظارت
ها بیشتر برای فرزندان عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه سابق این کشور اعمال میشود.

خبر ويژه 
رسوايي رسانه هايي كه براي حرف مفت پول مي گيرند!
دروغ پردازي جريانات اصلاح طلب و ضدانقلاب درباره يک زنداني، با اطلاع رساني سخنگوي قوه قضائيه، به رسوايي ننگين و شرم آوري تبديل شد.
    
عليرضا رجايي يکي از فعالان ملي مذهبي بود که چند سال قبل به جرايم مختلفي به زندان محکوم شد. در هفته اخير رسانه هاي اصلاح طلب و ضد انقلاب در فضاي مجازي با انتشار عکس هاي مختلفي از وي، اينگونه روايت کردند که چشم وي در زندان در اثر سرطان تخليه شده است
    
جماعت دروغ پرداز در تمامي اين روزها مدعي بودند رجايي، بارها و بارها به خاطر درد چشم و صورت به مسئولان زندان مراجعه کرده و از آنها تقاضاي کمک کرده است، اما آنها هربار از درمان وي خودداري کرده و موضوع را با تجويز مسکن فيصله داده اند! آنها روايت کردند که رجايي قرباني روابط ظالمانه حاکم بر زندان شده و در نهايت، هنگامي وي را به بيمارستان روانه کرده اند که کار از کار گذشته و تشخيص پزشکي ، سرطان پيشرفته چشم بوده و منجر به تخليه چشم وي گرديده است!
    
وقاحت جماعت دروغگو در ساخته و پرداخته کردن اين قصه سوزناک و درام تلخ، باعث توليد دهها مطلب و انتشار عکس هاي مختلف در فضاي مجازي شد! حتي دو روزنامه معروف اصلاح طلب با اختصاص عکس بزرگي از وي در صفحه اولشان، براي وي سوگواري کردند و به قوه قضائيه تاختند!
    
اما روز گذشته محسني اژه اي سخنگوي قوه قضائيه اعلام کرد«رجايي در سال 94 از زندان آزاد شده است»! اين سخن يعني اينکه وي از آن زمان همچون يک شهروند عادي در جامعه زندگي کرده و امکان پيگيري مراحل درماني براي وي وجود داشته است
    
به نظر مي رسد سناريوسازان اين دروغ بزرگ، نه تنها کمترين اعتقادي به پاسخگويي در پيشگاه الهي ندارند، که بهره اي از شرافت و انسانيت هم نبرده اند و البته با وقوف کامل به جهل و رنگ پذيري حاميانشان، عامدا دروغ هايي عليه نظام اسلامي توليد و منتشر مي کنند.
    
فراموش نمي کنيم که جريان فتنه گر، در سال 88 هم با پيگيري سناريو کشته سازي و شکنجه، اخبار دروغ زيادي توليد مي کرد. در آن سال کارگرداني با ايجاد لوکيشن شکنجه، در پي ساخت فيلمي مستند(!) از وضعيت زندان ها بود که با هوشياري مسئولان امنيتي دستگير شد. همچنين برخي سران فتنه به مراسم ختم کساني رفتند که يا وجود خارجي نداشتند و يا زنده بودند و در مصاحبه هايي، از رفتار غيرانساني فتنه گران ابراز تنفر و انزجار نمودند.
    
دستمايه همه اين رفتارها، بهره گيري از بي اطلاعي افراد و سوارشدن بر موج احساسات آنهاست که گاه در اين قالب به اعتقاد مردم لطمه مي زند و گاه با پيام «تکرار مي کنم» راي آنها را به مجرايي هدايت مي کند که خود مردم هم از آن خبر ندارند.
    
انتظار مي رود مسئولان قضايي در روزگار انتشار لحظه اي اخبار، اينگونه شايعات را در همان زمان انتشار پاسخ داده و موضوع را با مردم در ميان بگذارند و به جلسات هفتگي مرسوم اکتفا نکنند.
خبر ويژه 
اصلاح طلبان هربار نااميد مي شوند و حلقه نياوران قدرت مي گيرد
يک رسانه اصلاح طلب مي گويد حلقه نياوران در طول سال هاي اخير، در حال کنار زدن چپ ها و حلقه موسوم به کيان بوده اند و به همين دليل هرچه آنها بيشتر قدرت مي گيرند، اين طيف در نااميدي سير مي کنند.
    
کانال تلگرامي «ايران تايمز» نوشت: نطفه دوم خرداد، در مرکز تحقيقات استراتژيک بسته شد آنجا که «سعيد حجاريان، مصطفي تاج زاده، عباس عبدي، بهزاد نبوي، محسن آرمين و همفکرانشان» آن را اداره مي کردند و روزنامه سلام نماد بيروني تفکرات آنها شده بود و رئيس آن يعني موسوي خوئيني ها نماد مخالفت با وضع موجود و اکبر هاشمي رفسنجاني نام گرفت. درواقع چپ هاي اسلامي آن زمان توسعه سياسي را مبناي کار قرار داده بودند و ريشه هاي فکري خود را برپايه نظريات دکتر حسين بشيريه بنيان نهادند. بعدها هم از اين مجموعه حلقه کياني شکل گرفت که در سال 74 در اعتراض به تهديد شدن عبدالکريم سروش نامه اي به اکبر هاشمي رفسنجاني رئيس جمهور وقت نوشتند و اعلام مخالفت خود با جريان حاکم رياست جمهوري را علني تر کردند. در همين حلقه بذر گفتمان اصلاحات شکل داده شد.
    
مخالفين اما همزمان با انتقال حلقه کياني ها، سنگر قبلي را فتح کرده بودند و حسن روحاني با حمايت پدر معنوي خود اکبر هاشمي رفسنجاني از سال 1371 شروع به تغيير شاکله مرکز تحقيقات استراتژيک داد. «محمد نهاونديان، محمود واعظي، نوبخت، حسين موسويان، مرتضي بانک، علي ربيعي و صالحي اميري» کساني بودند که جا پاي چپ ها مي گذاشتند و نظريات «محمود سريع القلم جايگزين تئوري هاي حسين بشيريه» مي شد. در واقع آمدن روحاني به جاي خوئيني ها نه تغيير يک فرد که تغيير يک گفتمان بود که در يکي سياست اولويت بود و در ديگري اقتصاد و تقدم و تاخر اين دو يک فاصله 180 درجه اي را نشان مي داد. گويي «تکنوکرات ها جايگزين چپ هاي اسلامي» شده بودند و براي خود دورنمايي روشن را متصور بودند. دورنمايي که در سال 92 به ثمر نشست و پس از 76 نام دومين رئيس جمهور هم از اين مرکز سر بيرون آورد
    
از حلقه کيان رئيس جمهور اصلاحات بيرون آمد و از حلقه نياوران، رئيس جمهور اعتدال، از يکي حزب مشارکت شکل گرفت و از ديگري حزب اعتدال و توسعه
    
غرض از گفتن حلقه کيان و مکتب نياوران يادآوري نگاه متفاوت دو جريان و ريشه هاي شکل گيري آنها و پذيرش بعضي تفاوت هاست. اينگونه است که راحت تر مي توان راي بالاي ظريف و کرباسيان و ربيعي و شريعتمداري را در برابر راي پايين حجتي و بيطرف تحليل کرد. ايستادن تمام قد حسن روحاني و نياوراني ها که امروز به جاي قبول پست وزارت، بودن در دفتر رئيس جمهور و معاونت هاي رئيس جمهوري را ترجيح مي دهند را مورد ارزيابي قرار داد و از لابي هاي محمود واعظي با علي لاريجاني پرده برداشت. خرده به ليست اميد و عارف را به کناري اگر بگذاريم مسئله اصلي اما به فاصله هاي قديمي دو جريان «اصلاحات و اعتدال» مي رسد، اعتدالي که از اصلاحات بدنه اجتماعي ساخت و اينک خود يکه تاز ميدان شده است و اصلاحاتي که تنها به ليست اميد، اميد دارد و هربار نااميد بازمي گردد. گويي پروژه اصلاح طلبانه فشار از پايين و چانه زني از بالاي سعيد حجاريان جاي خود را به پروژه محافظه کارانه «راي گرفتن از پايين و لابي با بالاي اعتداليون» داده است. اعتراض به روحاني سخت است، چراکه او قبل تر از آنکه خود را وامدار اصلاحات بداند خود را بدهکار تيم فکري و اجرايي اش که سال ها او را در مرکز تحقيقات ياري رساندند، مي داند. به نظر براي التيام زخم امروز بايد تاريخ را دوباره مرور کرد؛ «کيان و نياوران» هر 2 به پاستور رسيده اند اما اين کجا و آن کجا...!؟

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی با پیش‌بینی تداوم بارش باران طی روزهای آینده در کشور گفت: بارش در مناطقی از گیلان و غرب گلستان شدت بیشتری خواهد داشت.
«
احد وظیفه» در گفت‌وگویی اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی، با نفوذ جریان‌های خنک شمالی در شمال غرب و سواحل دریای خزر کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود و در استان‌های گیلان و مناطقی از مازندران و به‌تدریج گلستان ابرناکی، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد. در مناطق شمالی آذربایجان شرقی و مناطقی از اردبیل وارتفاعات البرز رشد ابر، وزش باد و در بعدازظهر بارش پراکنده دور از انتظار نخواهد بود. بارش در مناطقی از گیلان و غرب گلستان شدت بیشتری خواهد داشت.به گفته «وظیفه»، امروز نیز ابرناکی و بارش پراکنده باران در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان ادامه می‌یابد همچنین دریای خزر در دو روز آینده مواج خواهد بود.وی با اشاره به اینکه بعدازظهر امروز در هرمزگان و جنوب غرب فارس، نیز رشد ابر و رگبار پراکنده باران دور ازانتظار نیست، گفت: بعدازظهر روز سه‌شنبه (14 شهریورماه) نیز در مناطقی از مازندران، گلستان و ارتفاعات سمنان و خراسان شمالی رشد ابر و رگبار پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی در ادامه اظهار کرد: طی امروز دوشنبه با افزایش سرعت وزش باد، پدیده گرد و خاک در استان خوزستان دوراز انتظار نخواهد بود و در سه روز آینده پدیده غالب در شرق کشور به ویژه زابل، در برخی ساعات وزش باد شدید است.
«
وظیفه» در پایان در مورد شرایط جوی تهران اظهار کرد: تهران امروز دوشنبه (13 شهریورماه)، کمی ابری تا نیمه ابری همراه با وزش باد با بیشینه و کمینه دمای 34 و 23 درجه سانتیگراد و در روز سه‌شنبه (14 شهریورماه)، صاف تا کمی ابری، گاهی همراه با وزش باد با بیشینه و کمینه دمای 35 و 23 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
*
هوای تهران «سالم» است
مرکز پایش آلودگی هوا، شاخص آلودگی هوای پایتخت را 85 و در وضعیت «سالم» اعلام کرد.
«
محمد رستگاری» معاون پایش و نظارت اداره کل محیط زیست استان تهران گفت: وضعیت کیفی هوای تهران در 24 ساعت گذشته منتهی به ساعت 11 دوازدهم شهریور 96 در وضعیت «سالم» بوده است.وی افزود: در این بازه زمانی وضعیت آلاینده منواکسیدکربن پاک (45)، ازن سالم (62)، دی اکسید نیتروژن سالم (83)، دی اکسید گوگرد پاک (14)، ذرات معلق با قطر کمتر از 10 میکرون سالم (69) و ذرات معلق با قطر کمتر از 2/5 میکرون سالم (85) بوده است.