دولت خودگردان فلسطینی بعد از سه سال در غزه تشکیل جلسه داد

دولت خودگردان فلسطینی بعد از سه سال در غزه تشکیل جلسه داد  11 مهر – 96
این گزارش  که گامی مثبت در وحدت ملت فلسطین است . ازسوی دیگرفاصله گرفتن حماس بهرد لیلی از رژیم قرون وسطایی ولایت فقیه بمنزله  مسدود کردن روزنه های ارسال سلاح وپول درراستای دامن زدن به برادرکشی میان فلسطینیان و  محمدود کردن تلاش برای  اقدامات تروریستی و برپایی جنگی دیگر بااسراییل است .
جلسه کابینه

دولت خودگردان فلسطینی برای نخستین بار از سال ۲۰۱۴ در غزه تشکیل جلسه داده است.
این دولت که از شناسایی بین‌المللی برخوردار است، به سمت به دست گرفتن کنترل نوار غزه قدم بر می‌دارد که در حال حاضر در دست گروه حماس است.
رامی حمدالله، نخست وزیر دولت فلسطینی قول داده که به یک دهه اختلاف میان جنبش فتح که قدرت را در کرانه باختری در دست دارد، با حماس خاتمه دهد.
او گفت که اولویت نخستش پایان دادن به رنج ساکنان غزه است و از وزیران خود خواست که فهرستی از نیازهای فوری و مشکلاتی تهیه کنند که در غزه وجود دارد و باید آنها را به سرعت برطرف کرد.
گروه حماس ماه گذشته میلادی با انحلال دولت خود در غزه موافقت کرد و راه را برای تشکیل دولت وحدت به رهبری حمدالله هموار کرد.
استقبال
قبال از نخست وزیر دولت خودگردان و همراهانش در غزه
نوار غزه و کرانه باختری رود اردن تا سال ۲۰۰۷ تحت کنترل دولت خودگردان فلسطینی اداره می‌شد تا این که خشونت میان اعضای گروه حماس و گروه فتح بالا گرفت.
گروه حماس سال پیش از آن در انتخابات پارلمانی موفقیت به دست آورده بود و پس از بیرون راندن اعضای جنبش فتح از غزه، اداره این باریکه را در دست گرفت.
آقای حمدالله و همراهانش در دیدار از غزه با استقبال پرشور صدها فلسطینی مواجه شدند.
نخست وزیر دولت خودگردان فلسطین با اسماعیل هنیه، رهبر شاخه سیاسی حماس و یحیی سنوار، نخست وزیر حماس در غزه دیدار کرد.

رفع اختلافات دو طرف و تشکیل یک دولت واحد موضع فلسطینی‌ها را در روند صلح خاورمیانه تقویت می‌کند.